Alla inlägg den 19 april 2008

Av Lotta - 19 april 2008 22:10

Idag var det dags för apporterings kurs igen,vädret var med oss den här gången solen och sken och det helt underbart.Vi var bara tre hundar den här gången,ganska bra då får man mer tid för stationerna och mer hjälp med det man har problem med.Vi började med en enkel markering,gick ganska bra kom nästan ända fram,gjorde om det ett par ggr och det vart bättre.Sen är det ju det här med passiviteten som jag måste skärpa till mig med,gick någorlunda iallafall.Satt okopplad brevid mig hela tiden med lite luktande,trodde nog att han skulle sticka när dem andra fick ghå på sina markeringar men det gjorde han inte.Sen hade Annelie satt upp några linjetag,och dem gick galant,satte Zeb 15m gick fram och visa och gick tibax och han satt kvar,satte mig ner och skickade honom och kom tibax med kanindummisen.Gjorde detta flera ggr med uppehåll och han var jätteduktig alla ggr.Gick sen fot tibax till bilen och det gick också bra.Ganska nöjd med dagen ändå,kan väl ha lite med vädret att göra, fick med mig mina tjejor idag så dem har tagit lite kort.Kortet som vi är alla tre tog vi en annan dag när vi var ute o tränade i fint väder. 

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards