Direktlänk till inlägg 26 maj 2012

sol o värme kalas kurser tävling och en jävla massa tråkigheter....

Av Lotta - 26 maj 2012 15:30

förra helgen då hade vi kalas här hemma för Therese hon ville ha det här i Kimstad,så vi vart ngra styckna typ 20.mycket trevligt god mat o dryck intogs och natten vart sen...Söndagen vart mycket lugn bara vara lite hundträningen hanns ju med naturligtvis...tycker att ju mer tydlig jag är ju mer duktigare är dem.Måndagen var det dags för tematräning igen denna gång i söderköping,linjetag o tecken inlärning.Linda hade det,en mycket bra träning går framåt även att jag fegar emellanåt hihi..Tisdagen jobb o kurs igen,var hemma hos Ingela hon har en helt otrolig tomt och vilket hus.Vi fick kommendera varann kändes ganska bra herregud jag kommer faktiskt inte ihåg alldeles för långt emellan inläggen känner jag,fick hjälp med vittring hoppapp utav I.Enzo han fick sitta uppbunden en stund för passträning,tyckte han skötte sig mycket bra lite pip på slutet ja inte efter hela kursen kanske 45min sedan fick han ligga i bilen en stund sedan ett litet pass samma som kursen i måndags ,han var taggad så kändes riktigt bra med honom oxå.Onsdagen jobba igen sedan ett litet genrep på bruksa med Adelia o Sussa,Adelia kommenderade mig genom. hela programet kändes väl ganska bra förutom att jag förstås inte hinner stoppa honom ordentligt han är helt j...la för snabb...Torsdagen var den värsta dagen sååå ledsen jä...la cancer kan jag bara säga...nu har 2 i min närmaste krets det,Thomas är det kritiskt för tumörerna ökat med det dubbla antalet på knappt 4v..Och H har oxå fått besked om det idag så det är op idag måndag och provtagning under op för att se om dem ska ta bort mer.Så hela min tillvaro är lite splittrad nu ...ledsen ledsen .Fredag ledig dag upp tidigt för att gå en långis med grabbarna grus innann det blir för varmt...skönt i skogen kl 6 på morgonen sedan vart det staden för lite shopping med bästa Therese så glad att jag har mina flickor dem börjar bli stora nu   ....

Kvällen vankandes och tävling stod på schemat var väl inte egentligen inte såå laddad för det men gav mig iväg iallafall på årets varmaste dag oxå 27 gr visade det i bilen kl 17 på em.Kände mig ganska lugn när vi kom fram gick en sväng m Z och sedan för att anmäla mig.Tog en fika med Lorna o gänget började droppa in massor m folk nu sussa o marita mm mm..Så var det dags för lottning,Thina som TL och Göran som domare,drog nr 3 helt ok för mig ok sedan upp för att hämta Mr Z.Sitt i gr vad gör han efter ngra sek bara kliar sig och sedan kliar sig hmm...skriver en gammal klyscha han har aldrig gjrot det på varken tävling el träning förut,en gång på platsen i lk 2 vet jag att han gjorde det o då hade han skabb upptäckte jag efter ngra dagar.Jajaj bara att andas och forsätta PL ngt som luktar underbart bakom honom så han är inte alls med att jag lämnar honom ser det ut som men när han upptäckt att jag gjort det ligger han som ett tänt ljus mot planket så 10 p fick vi på det.låter honom vara med mig tills vi ska in på plan lite småtråkigt får han ha ,uppbunden vid en stolpe sedan mycket kontakt o kontakt så han känns med mig iallafall in på plan.FF känns så där när jag börjar att gå blir benen som spagetti på mig vet ej varför egentligen...men han är väl någorlunda med mig får en 8 :a på det och jag vet inte lite snällt kanske,lite halvt o halvt med mig nästa så jag gör ett dk för sitt u gång och det blir en 6.5:a där tycker jag väl att poängen är lite väl hårda men men,Inkalln en 8:a dåligt avslut han springer förbi mig innan ing.Rutan då han far ut och jag säger stanna och han stannar så jag ser att står precis bakom den bortersta linjen jag tänker ngn sek ska jag säga rutan igen el skit i det och säga ligg väljer att säga ligg för annars blir han bara flummig o far runt bättre med en 5:a allafall tänkte jag,men hör o häpna det står 8 kommandon o dåligt avslut på betyget 8 kommandon!!!!!! vad var det som eka i domarns öron där vet inte jag och dåligt avslut nja så himla dåligt var det inte inte sämre än ngt på FF allafall så tycker jag allfall,och visst hade jag kunnat opponerat mig mot detta men jag orkade inte hade det gällt ett 1:apris så hade jag kanske gjort det så en 6.5:a igen då.Hopp ja ngt jag måste träna på är att kasta snett ja el inte  jag utan att Zebban hoppar b åde ut o in var än den där j...la apporten hamnar så en 0:a.Metallen 9:a SS o dåligt tempo in.Vittring 10:a på den så där vart jag lite snopen trodde nästan att pinnen skulle gå i flisor men men träningen verka gett resultat.Fjärr ngt okoncentrerad hund gör inte ett moment sitt tror jag det var så en 6:5 p på det flyttar sig även fram, helhet en 8:a pigg o glad  hund står det jojo visst men jag fick aldrig känslan på plan idag han försökte vid vissa moment märkte jag men men jag skyller allt på mig inte på topp helt enkelt och sedan att jag vart nervös förstår inte men det måste vara hemmaplan många i publiken som tittar osv osv.Nu tar Zeb o jag tävlingsuppehåll med ett litet avbrott den 20:e juni för KM:et på klubben sedan får vi se till hösten vad det blir utav detta.Ett 1:a pris räcker för min del och jag vet att vi är där om allt bara kunde sitta en ända gång...Tack alla för att ni finns vid min sida   ...

 
 
Ingen bild

Ingela

7 juni 2012 06:54

Åh min vän. Mycket som händer runt dig. Och denna sjukdom är grym, tar ingen hänsyn eller pardon. Den bara äter upp oss!
Jag ska hålla alla tummar jag kan för de runt dig och dig med så du orkar! Stor kram

Lotta

10 juni 2012 19:55

tack snälla du kram...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 2 juli 2014 07:30

Jahopp börjar om igen då!!! Debut och debut kan ju man ju prata om,gjorde ju en kl2 tävling i nov förra året med Enzo även att vi inte kunde den så den är utsuddad från vår tävling. Bestämde mig att starta i kl2 med Enzo allafall på vår klubb nu ...

Av Lotta - 3 juni 2014 20:00


 Bestämde mig för ett tag sedan att Zebban o jag skulle debutera i Elit hemma på vår klubb i slutet på maj,mestadels för att jag var tävlingssugen    Satte igång och tränade ngra ggr i veckan med dirregering och konskick gick ganska bra tycker jag....

Av Lotta - 11 maj 2014 20:34


Började Enzo och jag en viltspårkurs,hade tänkt på det länge har alltid tyckt att han varit duktig när vi spårat.Sen kände jag att jag ville ha ngt annat att göra än bara tävlingslydnad.För tanken är att jag ska starta Zeb i elit ngn gång i år,givetv...

Av Lotta - 8 februari 2014 19:04

Ja då var det ny månad,vad januari gick fort.Jag avsluta ju den med att vara sjuk en hel vecka,vet inte när jag var det senast faktiskt.Första jobbveckan avklarad mycket trött har jag varit,men det var fler på jobbet som sa att dem varit det efter de...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards