Alla inlägg den 3 maj 2012

Av Lotta - 3 maj 2012 21:08

Onsdagen bara flög förbi...Jobb och sedan bara hem för att va underbart väder har vi haft sol o värme.bara en helt vanlig kvällspromenad med alla mina pojkar ...

Torsdagen vakna jag tidigt kl 7,tog det lite lugnt sedan packa jag väskan med hundgodsi och fika till mig och vatten får man inte glömma nu.Ann o Sussa var redan på bruxa när jag kom,jag rasta hundarna sedan en kopp medans vi planerade vår träning under tiden så dök Adelia upp oxå   alltid kul när man blir ngra.Jag planeraade lite länkning på fartmoment plus appmoment med kommendering och vi satte ut konor lite här o där.Vi valdes till att ha nr 1,tog ut Mr Z för lite uppvärmning och han är med mig kanon,även in på plan hela vägen frm till startpunkt,började med inkallningen ngra steg vart det vid stanna han kan bättre,sedan mot rutan vi gjort en plan med lite sträcka mella momenten,här tappar han vid ngt tillfälle det är ju hans svaghet att han måste kolla av hela plan med allt o alla alltså inte att han drar ifrån mig så utan han tappar kotakten,stannar allafall upp korrar honom börjar om och nu går han som en klocka gör en 9,5 rutan miss vid inaklln att han kom in framför mig som en banan...sedan mot apporterna slarvigt upptag slarvig ing vid hopp apport,gör om så mycket bättre,metallappen tjuvar men annars gör han den fint.Så lite har vi att slipa på med min Zeb men övrigt är jag riktigt nöjd faktiskt med honom han visar ändå att jag kan matte men jag har svårt att hela tiden vara 100%,och han är så glad min svarta stjärna.sedan kommenderade jag Sussa o Qila i ngra moment i 1:an,vi turades om att hjälpa varann,så himla kul när allt flyter alla vet vad vi vill och alla hjälps åt.På slutet tog jag ut Enzo med lite kontakt övningar nu är vi uppe på 3 steg i FF det ni....ställande börjar han att förstå,inkallning med störnign utav löptik brevid,och sedan avsluta vi med hopp o stadga där oxå,han har lite dålig fokus när jag lämnar honom vid ink,hopp då har han bara ögon för Qila men han sitter kvar och till slut får jag kontakt...Förövrigt tycker jag att han sköter sig bra mycket bra ställde inte för stora krav  på honom idag  så jag är supernöjd med honom.Vi avsluatde allt med en skön fika i det underbara vädert så skönt helt underbara timmar med underbart sällskap     

     

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards