Direktlänk till inlägg 28 augusti 2010

ÄÄÄÄÄÄÄÄnnnnntligen

Av Lotta - 28 augusti 2010 17:30

Gick upp tidigt...Zebban o jag skulle tävla idag,samling klockan 13,vilket gjorde att jag inte kunde se dem andra som var på fm,blir för segt för Zebban att ligga i bilen/eller vara med mig ute så många timmar,då hade han nog varit seg inför vår egen start.Lite pirrig var jag nog allt,men kände iallafall att idag tar vi det bara han är med mig hela tiden.Vi var många i vår klass 12,och trot om ni vill jag drog startnr 1,har aldrig hänt förut,då satte pirret igång ordentligt,hämta Zebban som legat i bilen sen vi kom.Han var riktigt på G,lugnade ner honom lite med kontakt o koncentrations övn till vi skulle o lägga PL.La sig som en banan,och jag förstår att han kommer att vända på sig för jag kommer att ställa mig åt vänster och han ligger åt höger,mycket riktigt så hade han gjort det när vi gick tibax.Går o ställer oss i skuggan medans dem andra lägger PL,han går jättefint in på plan,och sätter sig o tittar på mig,är med någorlunda första biten på FF släpper lite vid rutan,seg vid ngn helt om,JA INTE VÅRT BÄSTA ff kan jag väl säga.Läggande u g inte riktigt med vid start så det blir ett litet DK vid ligg.Inkalln stannar bra och inväntar mitt kommando hit innan han kommer.Rutan här känner jag lite pirr i magen,ska han stanna bra el,men han gör den som han brukar tom nära mitten.Här vart jag så glaaad,Apport vart lite nervös när TL säger kasta lite åt vänster så inte konan stör,jaha du tänker bara att rutan är åt vänster så jag hinner att tänka shit tänk om han drar dit,men nejdå han hämtar appen men lite slarv vid upptaget riktigt nöjd med ingången.Hoppet dk vid sitt jag vet inte vad han styrde med innan han satt ner baken.Fjärren lägger ner honom och han tittar på TL bakom,så de blir DK vid första skiftet,sen sköter han sig vid dem andra så det är ngt vi måste träna på mycket att ngn står bakom.Var så glad när vi var klara,nöjd med mig själv att jag jobbade med honom mellan momenten och han var med,men starterna kunde väl kanske varit lite bättre ngra iallafall.OCH ATT VI INTE HADE NOLLAT NGT det var jag så glad för,annars hade jag inte en aning om vad vi fått för poäng förräns Anns man Tomas visa mig...Ngt som e bra på Valdemarsviks BK är att resultaten kommer så snabbt upp,167p drog vi ihop och ett 1:apris,6:a el 7:a utav 12,Jättenöjd med tävling.Betygen kommer vartefter hittar inte lappen för tillfället...Nu har vi bara ett kvar till LP...Känns som vi kommer att klara vårt mål för iår.....

 
 
Ingela

Ingela

29 augusti 2010 23:01

Stort grattis min vän! En fin runda av er!! Ni är väl värda det. Och vilken fantastisk ruta!! Kram

http://www.ostanvindens.se

 
adelia

adelia

30 augusti 2010 00:08

Grattis än en gång för ert fina program och resultat.Bra att ha tidigt startnr men kanske nr 2 iaf så man ser det första ekipaget..Men man får se det så att ha det gjort sen.Jag tyckte att ni var samspelta och ni såg så fina ut på plan o hade det kul..Sånt betalar sig i slutändan och se ett 1:a pris;)Ja ett kvar nu och det tar ni snart ska du se:)Jag var lite besviken men när jag fick smälta det hela så var jag ändå nöjd m résten,fjärren har jag glömt,haha vilken apa,,Ses på fredag igen kram på er..

http://www.nogg.se/kungsvikstorpsbianca

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 2 juli 2014 07:30

Jahopp börjar om igen då!!! Debut och debut kan ju man ju prata om,gjorde ju en kl2 tävling i nov förra året med Enzo även att vi inte kunde den så den är utsuddad från vår tävling. Bestämde mig att starta i kl2 med Enzo allafall på vår klubb nu ...

Av Lotta - 3 juni 2014 20:00


 Bestämde mig för ett tag sedan att Zebban o jag skulle debutera i Elit hemma på vår klubb i slutet på maj,mestadels för att jag var tävlingssugen    Satte igång och tränade ngra ggr i veckan med dirregering och konskick gick ganska bra tycker jag....

Av Lotta - 11 maj 2014 20:34


Började Enzo och jag en viltspårkurs,hade tänkt på det länge har alltid tyckt att han varit duktig när vi spårat.Sen kände jag att jag ville ha ngt annat att göra än bara tävlingslydnad.För tanken är att jag ska starta Zeb i elit ngn gång i år,givetv...

Av Lotta - 8 februari 2014 19:04

Ja då var det ny månad,vad januari gick fort.Jag avsluta ju den med att vara sjuk en hel vecka,vet inte när jag var det senast faktiskt.Första jobbveckan avklarad mycket trött har jag varit,men det var fler på jobbet som sa att dem varit det efter de...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards