Alla inlägg den 2 augusti 2010

Av Lotta - 2 augusti 2010 08:20

skönt när denna vecka var över....ganska sliten efter 1:a veckan....tror att det beror mycket på vädret kvavt o äckligt tycker ja de är....Fredagskvällen avslutades med lite god mat och ett par glas rött.....som jag fick sota för på lördagen magen pallar inte det..ibland.jobbade sen på em Stefan åkte till Arkö och roa sig.Tog det lugnt när jag kom hem Cecilia hade tagit hand om Zebban så han sov gott när jag kom hem.Sussa o jag hade bestämt att vi skulle till skogen på söndagsmorgonen,så upp kl7 packa väskan och skjusa först in Cecila till jobbet sen iväg till skogen en mulen men ganska skön förmiddag hade vi.Jag la ett 1000m spår till Kingen...första gången vi var på den här utav den skogen så det vart ett ganska krokigt o stenigt spår med 7 utlagda apporter.Hittade ett ganska bra ställe att lägga ett appellspår till Zeb,tyckte jag först men när jag la det ångra jag mig gud va snårigt det var,la ut 3 apporter och bollen som avslut,fick ligga i 40 min ca.Han vet nu vad vi ska göra när sele o lina kommer fram,ser på honom att här är det matte,säger spår o han släpper på rejält,markerar 1:a pinnen bra belönar mycket,1:a vinkeln tar han bra,markerar även 2:a pinnen,2:A vinkeln snor han sig gulleplutten hade nästan väntat mig det,men ja e lugn o sansad,3:e pinnen markerar han jättebra men ja förundras utäver att han bara makerar så att säga,hade ju lagt korv under pinnen och det kryper stora myror på detta hmmm då förtod jag,hitta avslut och jag e ändå ganska nöjd med tanke på svårigheten på spåret för honom.Går tibax till bilen och tänker lägga ett nytt kortare med en vinkel o bara 2 pinnar.Det fär ligga ett tag det med o Zebban vilar i bilen.Under tiden går Sussa o King sitt spår,och dem kommer in med alla 7 apporter,och han har gått med nosen i backen hela tiden...Den hunden är suverän säger jag bara.Släpper ut Zeb efter en halvtimma ca igen,släpper på honom och den här gången kommer han till mig med apporterna och vinkeln tog han som han inte hade gjort ngt annat,och nosen i backen hela tiden JULAFTON vid spårslut.Vi körde lite budföring med Zeb o King också,Azko fick också ett lite spår och uppletande ruta som Matte fick traggla med lite men med jättebra resultat.Vi var nöjda efter 3 timmar i skogen så vi packa ihop och skulle bara småtjattra lite innan hemgång då som först öppna sig himlen ja ibland kan man ha tur.Åkte hem och åt lite lunch och sov middag sååå himla skönt att komma hem ibland och huset är tomt o tyst...Alla kom hem framåt kvällen o då var det full rulle igen....Detta var min helg i kort text....Hoppas ni också har haft en bra helg nu ny vecka med nya utmaningar både på jobb o fritid.........

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards