Direktlänk till inlägg 16 augusti 2010

kurs om hur hunden tänker

Av Lotta - 16 augusti 2010 07:57

Var vi på igår heldag 10-16,teori o praktik,Anders lydnadsdomare och Helen tävlar o tränar hund mycket själv....Vi började med teori,mycket intressant ju mer vi prata ju mer såg man ju att det stämde,efter det så gick vi ut på plan och vart filmade ett moment från början men vi hann med 3 var.ja tror vi var 5 hundekipage o lika många utan hund.Zeb o ja ut som nr 2,ja inte hade jag med mig honom INTE....mycket konor på plan :),inkallning med stå,för det första så fanns jag inte när vi gick in på plan kolla av allt,Helen kommenderade Anders filmade,kallar in honom full fart ut men stanna fanns inte utan drar åt höger om mig o där var ju rutkonor och mycket lukt,jättebra säger båda två exemplarisk jo visst va de de men det är ju vad hunden har motivationen till,jag fick ändra mitt tänk där och inte bli irreterad....Gjorde om och arb upp lite bättre kontakt,då vart det mycket bättre och stannandet riktigt bra lite slarv vid ingången.Vi hade gott om tid så vi fick köra ett moment till och då tog jag FF,vi hade pratat om ingångar på plan och det är ngt jag glömt bort att träna på länge,värmde upp honom innan ing,men sen på plan så är han precis som i torsdags på tävlingen,gjorde om och belöna med godis på ing  och gjorde sen bara en rak start mycket bättre här har vi ju hundens motivation.,till vad den får bäst utdelning för och inte var det att gå brevid mig först.Pratade lite efter det ute på plan,om att träning ska ju vara lika som en tävling så mycket som möjligt,ja förutom att man inte kan belöna på samma sett då,men den förväntan ska dem ha ju att den kommer...Vi fick ett moment till var,tog apporten,här är han mer med mig man lär sig så att säga::))))nervositeten släppt lite också.....Ställer upp o kastar han sitter kvar o väntar på kommando,full fart ut lite slarv vid upptaget, lite konfunderad vid upptaget men gör den bra,jag som slarvar med att belöna innan moment slut (kortslutning)....Efter det är det lunch o vi rastar hundarna och äter mat som Agnetha lagat,jättegott tacogratäng mmm mums mums....

Filmdags efter lunchen,hua mig att se sig själv och att andra ska se också...jaja de gick bra fick många bra tips på vägen...Och ngt bra som jag fick med är vad Helene sa till mig ska jag tänka på mycket....En mycket nyttig och bra kurs....Nu ska jag ta o ändra lite i min träning o upplägg inför träning o tävling,ja inför tävling testa ja ju i torsdags det ända jag ska ta bort från den är örat utanför plan   ......

Denna vecka börjar flera komma tibax efter semestern skönt när det börjar att återgå till det gamla invanda....Och jag måste nog börja tänka på vad jag ska packa inför vår resa har inte en aning men det rers sig nog......

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 2 juli 2014 07:30

Jahopp börjar om igen då!!! Debut och debut kan ju man ju prata om,gjorde ju en kl2 tävling i nov förra året med Enzo även att vi inte kunde den så den är utsuddad från vår tävling. Bestämde mig att starta i kl2 med Enzo allafall på vår klubb nu ...

Av Lotta - 3 juni 2014 20:00


 Bestämde mig för ett tag sedan att Zebban o jag skulle debutera i Elit hemma på vår klubb i slutet på maj,mestadels för att jag var tävlingssugen    Satte igång och tränade ngra ggr i veckan med dirregering och konskick gick ganska bra tycker jag....

Av Lotta - 11 maj 2014 20:34


Började Enzo och jag en viltspårkurs,hade tänkt på det länge har alltid tyckt att han varit duktig när vi spårat.Sen kände jag att jag ville ha ngt annat att göra än bara tävlingslydnad.För tanken är att jag ska starta Zeb i elit ngn gång i år,givetv...

Av Lotta - 8 februari 2014 19:04

Ja då var det ny månad,vad januari gick fort.Jag avsluta ju den med att vara sjuk en hel vecka,vet inte när jag var det senast faktiskt.Första jobbveckan avklarad mycket trött har jag varit,men det var fler på jobbet som sa att dem varit det efter de...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards