Direktlänk till inlägg 25 oktober 2009

åter igen en skittävling

Av Lotta - 25 oktober 2009 07:50

Kändes ganska bra när vi kom fram till Viken,fröken var inne på plan och gick sitt program såg jättefint ut 1:a och ett 1.apris grattis till demGlad.Samlingen var kl 11,så vi hann och anmäla oss gå en sväng med hundarna och även ta en fika lite besviken att det inte fanns korv....Dags för lottning vi var 4 st i ettan tror vi var det i 2:an o 3:an också,jag drog nr 1 har väl aldrig hänt i den historien.

Väl platsen märker direkt när vi går in att han drar näsan runt omkring sig att jag inte finns,sätter honom fot säger åt honom i örat att skärpa sig,kopplar loss och lägger ner honom ligger ganska bra, sniffar lite i luften men ligger ändå.Sen in i bilen en stund medans 3:orna kör och matte tog en fika till,Sussa var på lite dåligt humör när hon går in med KIng strulat ngt med rutan innan,FF var väl deras sämsta,men sen släppte det och poängen ramlade in såg bra ut vilket slutade med 1:a pris och LP3 och högst upp på prispallen igen grattis till dem ocksåGlad.

Ut med Zebban när det var ngt ekipage kvar i 2:an värmde upp med kontakt o koncentrationsövningar,beter sig likadant igen svårt att få honom koncentrerad alltså,in på plan var inte så nervös ändå känner istället frustation över fingret han ger mig,så fort vi kommer in på plan.Här kommer våra betyg iallafall::::::mina egna ord är understrukna...

PL:10 p,här börjar han direkt vid uppställningen att sniffa o glo åt ett annat håll,när jag tar av kopplet så mumlar jag skärpt dig,han lägger sig ner i allafll och ligger bra.

Tandv:10p

LF:7p tempo sättande,släpper pos,tappar kontakt direkt vid starten kommer igen ngt bättre på slutet.

Läggande:5p kraftigt DK, ej kontakt vid start även fast han tittar på mig först,så bara för att få poäng så gör jag ett kraftigt DK,han lägger sig ner då och DET VET jag att han inte gjort om jag inte gjort DK.

Inkallning:9p tempo,jag själv tycker att sträckan var kort och vet att han får dåligt tempo då...

Ståendet:0p lämnar sin plats,Har kontakt,ser i ögonvrån att han tvärnitar när jag kommenderar stå YES tänkte jag men hör ett sus i publiken när jag vänder om så står han o luktar i gräset förbbb hund...

Apport:10p

Hopp:9,5p långsamt ner,vet faktiskt det menas med det hoppet eller vadå????

Helhet:8p

Summa:142p och ett 2:apris och 3:a utav 4st,men inte känns det kul att stå på pallen med detta resultat,konstigt förresten vår första tävling var också i VIken  då kom 3:a också fast med ett 3:epris.

I mina tankar så hade det räckt med en 6:a på ställandet för att få ett 1:apris,,,,

E faktiskt väldigt trött på detta nu vet inte vad jag ska göra åt det heller för att få det att fungera på tävling,träna mycket eller träna mindre??????

Ngt jag glädjs åt är Lornas debut med sin flat Bonanza,de jag såg ssåg jättefint ut,var ju som sagt lite tjurig just efter vårt program och jag tycker att det är så kul att du fick ett 1:apris och vilka fina poäng 170,5 tror jag de över 170 iallafall,och högst upp på pallen de du såååå värd Lorna GRATTIS GRATTIS igen.Och alla andra som var där så kul att vi är ett glatt och stöttande gäng tur det annars hade jag inte forsatt med dettaFlörtNu har vi bara en tävling kvar denna höst/vinter sen tar vi vintervila med långa sköna promenader ev lite träning vi får se....

Hoppas mina mål för detta år går ihop sig annars spricker nästa års mål redan i år,men men ska de skita sig ska de väl det ordentligt...........

 
 
Veronica o Sune

Veronica o Sune

25 oktober 2009 08:30

Inte roligt när hunden ger en fingret. Ställandet var skit snyggt, jag fick gåshud, sedan fick han upp något JÄTTEGOTT i nosen och börja snurra lite ,fasen var tråkigt. Och man får känna sig besviken o nästan som man ger upp- just då iallafall. Sedan är det bara att att ta nya tag och påt igen. Vintervila tror jag vi behöver både hund och förare. Jag ska hålla tummen stenhårt på KM-et för er.
Stora kramen

http://www.cockergrabbarna.se

 
Lorna

Lorna

25 oktober 2009 16:14

Tack Lotta för dom fina orden :) Har nästan inte fattat än hur bra det gick.Trodde jag ALDRIG! Ge inte upp nu! Vi vill att ni ska vara med ute på tävlingarna! Lite vila först bara så är det fullt ös igen. Vi ses på km et. Va väl fanken om det inte skulle gå då!? Jag håller alla tummar för er! Försök tänk positivt, jag vet att det inte är lätt men det går. (Inger du vet :) )Kramar i massor!

http://www.lornahanell.se

 
Thina o  hundar

Thina o hundar

25 oktober 2009 18:36

Ser en förändring du tar till DK när du märker att han ej är med. BRA. Ang ff så är det nog orutin invänta kontakten innan du går. Visst du kan inte vänta hur länge som helst. Men träna massor på det med någon annan som klickar rätt samt säger till att du ska bryta. Du vet ju hur viktigt det är att han har kontakt för att han ska lyssna på dej, Kom igen nu tänk träninstävling nästa gång. ni kommer fixa det KRAM

http://goldenmudi.info.se

 
Ingen bild

Lotta

25 oktober 2009 19:32

SVAR:Thina han har jättefina starter på träningar har även haft det på tävlingar har fått många bra kommentarer om fina starter,men nu i lörd var det nästan helt bortblåst,försökte vänta ut honom men kan ju som sagt var som du skriver inte vänta för länge...Jaja de bara att träna o träna tror jag...tack för stödet det värmer sååå mycket :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 2 juli 2014 07:30

Jahopp börjar om igen då!!! Debut och debut kan ju man ju prata om,gjorde ju en kl2 tävling i nov förra året med Enzo även att vi inte kunde den så den är utsuddad från vår tävling. Bestämde mig att starta i kl2 med Enzo allafall på vår klubb nu ...

Av Lotta - 3 juni 2014 20:00


 Bestämde mig för ett tag sedan att Zebban o jag skulle debutera i Elit hemma på vår klubb i slutet på maj,mestadels för att jag var tävlingssugen    Satte igång och tränade ngra ggr i veckan med dirregering och konskick gick ganska bra tycker jag....

Av Lotta - 11 maj 2014 20:34


Började Enzo och jag en viltspårkurs,hade tänkt på det länge har alltid tyckt att han varit duktig när vi spårat.Sen kände jag att jag ville ha ngt annat att göra än bara tävlingslydnad.För tanken är att jag ska starta Zeb i elit ngn gång i år,givetv...

Av Lotta - 8 februari 2014 19:04

Ja då var det ny månad,vad januari gick fort.Jag avsluta ju den med att vara sjuk en hel vecka,vet inte när jag var det senast faktiskt.Första jobbveckan avklarad mycket trött har jag varit,men det var fler på jobbet som sa att dem varit det efter de...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards