Alla inlägg den 11 oktober 2009

Av Lotta - 11 oktober 2009 12:38

morgondagen e borta ur huvudet....snubbla på målsnöret e inte kul men jag reser mig och står upp igen.

Ser det positiva i det.

PL 10p:  han ligger kvar när hundarna brevid går upp säger bara mattes gullehund,som vi har tragglat med det och verkligen kommit framåt på sen finns det saker som behöver tränas på där också nosandet mm.

Tandvisning 10p,slickar domarn febrilt...

Linförigeten 6p: oh va jag vart frustrerad under den och den var så bra upplagd bra sträckor halter jättebra flyt.Värmde upp precis innnan med en LF och hundskrället går super har kontakt hela tiden,sätter sig vid halter och gör precis tvärtom 2 min efter oh jag hade kunnat mangla honom där.

Läggande 6,5p: nosar DK sättande ganska mycke avdrag tycker jag själv,la sig bra vart så glad när jag såg det i ögonvrån;)har ju annars varit lite si o så med det under tävling...

Inkallning 8,5p: sen start,bra tempo.Tittar åt ett helt annat håll när jag kommenderar så han funderar ngn sek innan han startar.

ståendet 6,5p: steg, pendlar i framföring ,sitter ej,DK.Glad att han står, lite fladdrig i framföringen,flyttar sig utåt när jag kommenderar sitt säger det igen flyttar sig igen innan han sätter sig.Vet inte vad han höll på med här????

apport 10p:snyggt står det här,jag säger fot lite hårt när vi ska gå fram till punkten men han e hos mig ngt fladdrigt sätter sig fot iallafall tittar på TL när hon ger mig appen då flyger blicken upp på mig och tittar på mig hela tiden och han gör det sååå bra.

Hopp 10p: han e på väg mot hindret innan vi har ställt upp men får tillbaka honom i fotpos...

Helhet 7p: tittar för mycket på annat....hoppass dem menar att hunden gör det "asg"nej vars ja bara skoja...

Han e sååå medveten om att ja inte kan göra ngt med honom på tävling,för idag kan ja inte skylla på nerver för dem var på sin plats hela tävlingen,ja förutom vid PL vid omläggningen vart ja lite skakis..Nu e de att ta nya tag igen bara att komma igen ja vet men de blir lite tjatigt om vi bara kunde få gååå vidare....

Jag e glad åt att vi inte nollade ngra moment idag,och 10orna e ja jätteglad åt,apporten framförallt att se blicken på honom då den var betalbar...

Summa 159 p 8:a/ 16 tror ja de var,men de bryr jag mig inte om varken plats el så jag hade gärna kommit sist bara vi fått ett 1:apris usch så sur jag var när jag åkte hem.....tur ja var själv;)

Men samtidigt så måste man kunna glädjas åt andra,Thina o Bella som vart Svensk Lydnadschampion så jätte stora grattis kramar från oss.Sussa o King som vann sin klass3 på 290,5 p och sitt andra 1:apris,Helene o Balte som debuterade i LK1 och fick ett 1:apris skickar jättestora kramar också för ni e så duktiga.Ann,Inger o ja vi kämpar vidare Glad vi ger oss inte....Ann-Marie fick sitt LP med Vide väl värda det, kämpat ett tag också för det och fina poäng fick dem.Grattis igen till allahopa och vi andra som det gick lite sämre för vi kommer igen,så härlig gruppanda vi har så glad att jag fått äran att träffat er alla FlörtNej nu ska jag bara lata mig resten utav dagen var ju som sagt på fest igårkväll..............

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards