Direktlänk till inlägg 23 oktober 2009

dagarna 3

Av Lotta - 23 oktober 2009 16:15

Japp 3 dagar utan att blogga ja man hinner inte alltid göra det rolig eller orkar heller föresten....

Onsdagen jobbade jag sen flatmöte på kvällen sent vart de som vanligt,för de e ju inte bara att gå o lägga sig när man kommer hem de e ju lite att styra med.Ska bli skönt när jag slipper det åtagandet,passade inte mig ett dugg och så känner jag mig sååå okunnig jag vet inte hur en utställning fungerar tex alla förkortningar är bara ett problem. ett jaktprov jo visst vet vad det är meeen, får stå ut till februari.Finns säkert folk som tänker undrar varför hon tog uppdraget men men testar man inte så får man heller aldrig vet ngt heller,nu vet jag och kommer aldrig mer sitta med i ngn styrelse har alltså inget emot ngn i styrlesen är väl bäst att tala om också för man vet ju inte VEM som läser detta.Nog om det...

Träning vart det ju ingen då i onsdags,men i torsdags tog jag med båda hundarna till skogen fick springa av sig sen gick vi en prom i skogen härligt så här i höstmörkret faktiskt ,vi hade lampor i skogen förstås,började med Jessie Zebban fick sitta passiv vilket han gör j'ätte bra sitter o tittar bara går fram o belönar ngra ggr.Zebbans tur koncentration i börejan,sen kör vi igång med LF, ändå lite okoncentrerad tycker jag kör bara vändingar så han får tänka mycket bättre senare när jag gör ett kort LF,Läggande bra kontakt tycker han går bra vid sidan lägger sig bra avlsutar där går alltså inte ifrån honom,inkallning väntar en stund innnan jag kallar in kommer med bra fart o ing bra,ståendet här märker jag en uppladdning kan de vara så att efter inkallning ska jag inte klappa om honom räcker nog med en klapp bara eller ord,gick mycket sämre iallafall i framföringen till stå iallafall gjorde om vilket vart bättre.sen gjorde vi lite andra saker som att träna balansen på en klätterställning leta dummis i en klätterställning skötte sig jättebra.Ngt som var positivt idag också var att jag kom ihåg sammanhållningen mellan momenten,flyttade på honom mellan varje mom och han höll kontakten bra.ohhh hoppas jag kan tänka på det på lördag,men faktiskt har jag inga negativa tankar om lördag,vi går väl in och kör ett pass bara och sen e de ngn som står o säger vad vi ska göra SKA tänka att det är Ingela el Sussan som e på plan med mig.....Knäppt va men ja e de ibland och jag mår j-ligt bra ska jag tala om.Idag fredag har vi jobbat också mycket har de varit den här veckan men nu e de äntligen fredag,och nu blir det lite lugnare 1v.Idag har vi gått i skogen o bara lullat,jag kastade dummisen ngra ggr,han kommer med den till mig nu med viftande svans o vill lämna den till mig,bara rätt som de e gör han det,är det en polett som trillat ner eller ngt annat jaja de lär jag väl märka;).Nu sitter jag i soffan och slappar hundarna ligger utslagna vid mina fötter härlig härligt.Ha en bra helg alla o lycka till ni som ska tävla,kommer säkert en uppis imorgonkväll kanske...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 2 juli 2014 07:30

Jahopp börjar om igen då!!! Debut och debut kan ju man ju prata om,gjorde ju en kl2 tävling i nov förra året med Enzo även att vi inte kunde den så den är utsuddad från vår tävling. Bestämde mig att starta i kl2 med Enzo allafall på vår klubb nu ...

Av Lotta - 3 juni 2014 20:00


 Bestämde mig för ett tag sedan att Zebban o jag skulle debutera i Elit hemma på vår klubb i slutet på maj,mestadels för att jag var tävlingssugen    Satte igång och tränade ngra ggr i veckan med dirregering och konskick gick ganska bra tycker jag....

Av Lotta - 11 maj 2014 20:34


Började Enzo och jag en viltspårkurs,hade tänkt på det länge har alltid tyckt att han varit duktig när vi spårat.Sen kände jag att jag ville ha ngt annat att göra än bara tävlingslydnad.För tanken är att jag ska starta Zeb i elit ngn gång i år,givetv...

Av Lotta - 8 februari 2014 19:04

Ja då var det ny månad,vad januari gick fort.Jag avsluta ju den med att vara sjuk en hel vecka,vet inte när jag var det senast faktiskt.Första jobbveckan avklarad mycket trött har jag varit,men det var fler på jobbet som sa att dem varit det efter de...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards