Direktlänk till inlägg 12 november 2008

ngt annat....

Av Lotta - 12 november 2008 22:13

denna vecka har gått mycket tid till att jobba,i måndags så var Zebban och jag en sväng till stan igen och gick en långpromenad han sköter sig jättebra går fint vid sidan och söker kontakt ibland.När vi stannar och sätter oss så sitter han bara och tittar på alla människor jätteduktig tycker jag att han är,ska testa ngn dag att åka spårvagn och buss.tisdagen var inte så kul vilket skitväder men men på med regnkläder och sen ut riktigt skönt när man väl var ute gick en lång koppelprom gör inte det så ofta,men det hade hunnit bli mörkt så det vart en sån iallafall,tränade lite lydnad under prom gick bra,inkallningen är bra nu farten har ju funnits hela tiden ingången har blivit mycket bättre vänder om helt nästan vid mitt ben.Stå kör vi under lek och det funkar bra,har testat ngr ggr vid sidan och det har gått bra med.Apporten är inga större problem bara att traggla vidare sitter fint vid sidan tar apport och håller i den tills jag säger tack.Ligg under gång,lägger sig vid sidan med hjälp ska plocka bort det  vart efter.I läxa på kursen den här veckn hade vi tandvisning i familjen och det har gått bra med,även viss främmande med har vi testat funkat bra.Idag har vi lagt spår som låg i 45 min och Zeb han var jättetaggad att gå så det märks att han vet vad det är nu,tog en pinne och sen spårslut alltså allt bra tyckte matte.Har tänkt på hur mycket tid man lägger ner med hundarna,ibland tänker jag  ska bara gå ut en prom och sen bara göra det här,när mankommer inså har man varit borta 2tim måste ju betyda att man har kul när man tränar o tjoar med hundarna.Imorgon ska Sussa och jag ses i skogen och gå promenix sen e de kurs på kvällen bara 2ggr kvar nu.hej svejs i lingonskogen MÅSTE BARA SLÄNGA IN LITE BILDER på Zeb från när vi var i finspång och titta på tävlingar TACK ANNELIE för att du tog dessa bilder dem är helt underbara.

 
 
Cissi&Trotsa

Cissi&Trotsa

13 november 2008 11:16

Tack för dina fina ord, dom värmer!
Hoppas vi ses!
//Cissi&Trotsa

http://www.dizelpower.se

 
Thina  me hundar

Thina me hundar

13 november 2008 22:08

Vadå tar hundar tid? Inget jag märkt;) Kram PS tack för orden i bloggen.

http://goldenmudi.info.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 2 juli 2014 07:30

Jahopp börjar om igen då!!! Debut och debut kan ju man ju prata om,gjorde ju en kl2 tävling i nov förra året med Enzo även att vi inte kunde den så den är utsuddad från vår tävling. Bestämde mig att starta i kl2 med Enzo allafall på vår klubb nu ...

Av Lotta - 3 juni 2014 20:00


 Bestämde mig för ett tag sedan att Zebban o jag skulle debutera i Elit hemma på vår klubb i slutet på maj,mestadels för att jag var tävlingssugen    Satte igång och tränade ngra ggr i veckan med dirregering och konskick gick ganska bra tycker jag....

Av Lotta - 11 maj 2014 20:34


Började Enzo och jag en viltspårkurs,hade tänkt på det länge har alltid tyckt att han varit duktig när vi spårat.Sen kände jag att jag ville ha ngt annat att göra än bara tävlingslydnad.För tanken är att jag ska starta Zeb i elit ngn gång i år,givetv...

Av Lotta - 8 februari 2014 19:04

Ja då var det ny månad,vad januari gick fort.Jag avsluta ju den med att vara sjuk en hel vecka,vet inte när jag var det senast faktiskt.Första jobbveckan avklarad mycket trött har jag varit,men det var fler på jobbet som sa att dem varit det efter de...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards