Direktlänk till inlägg 21 oktober 2011

denna vecka

Av Lotta - 21 oktober 2011 12:37

som ja sagt förut veckorna bara springer iväg.denna vecka har de varit mycket utb för mig på jobbet ja eller repition utav utb...dem håller ju bara i 3 år nu för tiden.Kurs har vi varit på,med blandade resultat,zebban hamna i bilen till slut för jag kände att tålamodet inte fanns och ville inte bråka med honom,Enzo är med o pussar på dem flesta.Tråkväder denna dag usch o brrr sa jag,pojkarna hade täcken på sig så dem inte skulle bli kalla,Zeb accepterar men Enzo har det lite svårt att göra det men skam den som ger sig..Torsdag skulle vi träffats för träning men hade s¨ådan huvudvärk när jag kom hem så de var bara att lägga sig en stund med en tabl i magen så  vart jag piggare...Pojkarna fick ensamtid med matte och det uppskattas...Har ju märkt att E tyr sig ganska mycket till Z på promenaderna luktar på de han luktar springer dit han springer kommer när jag kallr in Z o osv och det är ju bra i och för sig att han lär sig att komma på signal men känner att det inte är riktigt som jag vill ha det.Zeb har ju alltid haft matte som nr 1 när Jessie fanns men hon kanske inte var så påhittig heller hmmm...E o jag gick ut först och fattar galoppen direkt min lillpojk...så glad i honom och vilken kontakt han hade med matte,fick boll som belöning kom med den och ville ha mer lek min plutt...Hade då en Z som var ngt laddad när jag kom hem vet egentligen att jag inte skulle ha tagit honom i det skicket men jag var tvungen och han vet vad som väntas utav honom och han sköter sig kanon storebror han är mitt allt den killen även att E har en plats där oxå givetvis....Idag fredag tog jag sovmorgon o hör o höpna så kunde jag somna om efter att varit uppe vid 6-tiden så somna jag om till 8.Händer inte så ofta direkt.Underbart väder sol o frost det är 100% höst för mig underbart...gick en långis med grabbarna och dem fick bara vara hundar under promenaden med gränser förstås...Vi stannar upp ibland och bara är kom en bekant med sin hund,dem låg kvar där jag lagt dem sådant tycker jag mycket om inget flams o trams där inte och fick beröm för mina fina pojkar och hon sa att det pratas om hon med dem svarta hundarna att hon är så duktig med dem värmer gott i hjärtat att få höra   ....i efter tanke är det nog baRA jag faktiskt som jobbar med mina hundar här i trakten ser aldrig ngn annan som gör det.Nu ska jag ha en skön helg med lite hundaktiviter och min man ska jag umgås med älskar honom sååå mycket...

 
 
Ingela

Ingela

24 oktober 2011 08:29

Ja men visst värmer det, och du lägger ned så mycket tid på dina hundar, så du förtjänar att ha det fina ryktet!

Kramar till dig för att du är du och sprider så mycket glädje!

http://www.ostanvindens.se

Lotta

24 oktober 2011 12:22

tack Ingela men du ger mig oxå värme så klart att ger tibax då oxå kram...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 2 juli 2014 07:30

Jahopp börjar om igen då!!! Debut och debut kan ju man ju prata om,gjorde ju en kl2 tävling i nov förra året med Enzo även att vi inte kunde den så den är utsuddad från vår tävling. Bestämde mig att starta i kl2 med Enzo allafall på vår klubb nu ...

Av Lotta - 3 juni 2014 20:00


 Bestämde mig för ett tag sedan att Zebban o jag skulle debutera i Elit hemma på vår klubb i slutet på maj,mestadels för att jag var tävlingssugen    Satte igång och tränade ngra ggr i veckan med dirregering och konskick gick ganska bra tycker jag....

Av Lotta - 11 maj 2014 20:34


Började Enzo och jag en viltspårkurs,hade tänkt på det länge har alltid tyckt att han varit duktig när vi spårat.Sen kände jag att jag ville ha ngt annat att göra än bara tävlingslydnad.För tanken är att jag ska starta Zeb i elit ngn gång i år,givetv...

Av Lotta - 8 februari 2014 19:04

Ja då var det ny månad,vad januari gick fort.Jag avsluta ju den med att vara sjuk en hel vecka,vet inte när jag var det senast faktiskt.Första jobbveckan avklarad mycket trött har jag varit,men det var fler på jobbet som sa att dem varit det efter de...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards