Direktlänk till inlägg 21 augusti 2011

sjuk hund,marknad,utställning och lite avskutningsparty på semestern

Av Lotta - 21 augusti 2011 18:51

Ja usch o fy säger jag bara om att ha sjuka hundar,jag blir så rädd varje gång dem blir så här sjuka. Zeb vart precis lika sjuk när han också var 8 månader kommer ihåg att jag ringde vetjouren då på natten...det var svettiga o sömnlösa timmar den natten.Började på promenaden på torsdkvällen såg att han stoppa i sig ngt men hann ej få ut det innan han svalt grrr...Efter ngra timmar (5) så kärktes han och hade en nr 2.Natten till fredagen var lugn inget att jag behövde springa ut o in med honom.Märker på fredagmorg att han inte alls e pigg men dricker vatten...Pratar med bästa uppfödare Linda som verkligen bryr sig om sina valpköpare.Han hade haft 2-3 lösa nr 2 under dagen,Åker till apoteket och köper Canicur pasta,men sena kvällen på fredagen vart jag orolig igen för han verka slö och inte alls pigg,så jag befarade det värsta att jag skulle få åka till vetten på lördagen.Natten var allafall lugn,vaknar upp med 2 svarta som pussar mig för fullt iansiktet och svansarna går i 120,blir så glad för då har det ändå vänt åt rätt håll tänkte jag och hungrig var han vilket han inte varit under fredagen ett friskhetstecken,men fick nöja sig med lite canikur först och törstig var han gubben min.Tog allafall beslutet att han fick stanna hemma från hundutställingen finns så mycket smittor mm där och stressande med alla hundar.Nej vet ni vad sååå viktigt är det inte.Zebbis fick följa med som mitt sällskap tyckte han var kul..Han är så lätt att ha med han bara är,ja framförallt där det är ngn som fikar eller prasslar med ngn påse.träffa Linda Thina Iris o Emma Tobbe var också där såg många fina flattpojkar..Fick låna Emmas bur till Zeb när jag skulle gå på toa passade på att shoppa lite då också,Vart lite ben och en mjukisand till dem pluttar kan dem väl apportera till matte hahaha..Märks iallafall att Zeb är van med mycket hundar omkring sig han går där brevid mig bland alla tält o skällande hundar.Herregud jag vart livrädd på ett ställe en liten tax kasta sig ut från ett tält med långt koppel och bara skällde ut oss Zeb han bara går förbi precis som skäll du din lille skit,jag vart skiträdd.Ringde hem för att höra hur det var med lilleman jodå hungrig var han och magen var lugn så jag sa att han kunde få en näve mat,gav honom det sedan varannan var 3:e timme och magen har hållt sig lugn bajsade först idag.Vi stannade allafall hela förmiddagen på utställningen Zeb o jag tycker att det är ganska trevligt med lite mingel och fika.Idag söndag har det varit en ganska lugn dag,vart lite sent inatt vi hade lite pary med våra vänner sista semesterdagen trevlig hade vi allafall.Nu ikväll så har jag gått en långis med pojkarna ja inte skitlångt men en prom på 40 min,hade med mig deras mat,så jag stannade och tränade och hade det som belöning,Enzo visade att han kan han också ingångarna tycker jag börja sitta ganska bra,ligg mycket bra ngn han vred på stjärten men då gör vi om.Han är mycket följsam kille sådant tycker vi om.Zeb korta FF med vändningar o halter o helt om,fjärr med ståstadga,däck(ligg)stadga att lyssna på vad matte säger mycket bra koncentration,Enzo uppbunden satt och titta på oss hela tiden tyst o lugn mycket nöjd med grabbarna grus.Vart lite ledsen idag när jag slog upp fejjan vid lunch,en tjej som jag endast känner från FB,men följt henne och hennes hundar på hennes blogg i flera år,hon har 2 flatpojkar också den äldsta har jag alltid tyckt varit så fin även sett dem på utställningar och hon flyger fram som ängel tycker jag med ngn utav sina pojkar brevid sig.Iallafall så insjukns den äldsta förra helgen tror jag det var och dem trodde de var borrelia först men det visa inget på provet,sedan så visade det sig att det var ngt med dem räda blodkropparna och det fanns inget att göra för ahn svara inte på medicinen så idag fick han somna in usch skär i mitt hjärta att läsa det allt kan gå såå fort fy vad hemskt.Nej ni nu får ni ta hand om varann,imorgon börjar vardagen igen för både mig och pojkarna..Bay bay...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 2 juli 2014 07:30

Jahopp börjar om igen då!!! Debut och debut kan ju man ju prata om,gjorde ju en kl2 tävling i nov förra året med Enzo även att vi inte kunde den så den är utsuddad från vår tävling. Bestämde mig att starta i kl2 med Enzo allafall på vår klubb nu ...

Av Lotta - 3 juni 2014 20:00


 Bestämde mig för ett tag sedan att Zebban o jag skulle debutera i Elit hemma på vår klubb i slutet på maj,mestadels för att jag var tävlingssugen    Satte igång och tränade ngra ggr i veckan med dirregering och konskick gick ganska bra tycker jag....

Av Lotta - 11 maj 2014 20:34


Började Enzo och jag en viltspårkurs,hade tänkt på det länge har alltid tyckt att han varit duktig när vi spårat.Sen kände jag att jag ville ha ngt annat att göra än bara tävlingslydnad.För tanken är att jag ska starta Zeb i elit ngn gång i år,givetv...

Av Lotta - 8 februari 2014 19:04

Ja då var det ny månad,vad januari gick fort.Jag avsluta ju den med att vara sjuk en hel vecka,vet inte när jag var det senast faktiskt.Första jobbveckan avklarad mycket trött har jag varit,men det var fler på jobbet som sa att dem varit det efter de...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards