Alla inlägg den 7 augusti 2011

Av Lotta - 7 augusti 2011 21:00

Jodå idag så såg man när man kom upp idag blir det regn inte så kallt men men...bara att packa in ombyte och dubbla regnkläder...

Zeb var inte så alert att följa med matte inte som dem andra dagarna iallafall...men han hänger ju med glatt till slut.Vi hann väl bara att hälla upp frukosten och börja prata så öppna sig himlen...byta om till regnkläder.som vi fick ha på hela fm,fick göra ett kort avbrott vid 10-tiden för då vräkte det ner..så tråkigt om man blir blöt in på bara skinnet och sen hör man dåligt under paraply konstatera vi..Lättade lite och då gick vi ut och körde igen till 12.30 ca.Av 2 dagars inlärning utav diverse hundproblem el vad man ska kalla det så var jag ganska så fullproppad,så det kändes lite tomt i haha ja menade fullt...Så F fick prata lite om oss och vad hon sett på dem här dagarna,så utgick vi efter en övning flera hade testat dem andra dagarna,funkade bra på Zeb,F tog Z o visade mig lite för ibland kan det vara svårt att förstå i huvudet ja el om jag är trög ja vet inte   ....

Lite senare lunch idag pga regnet,så man var liiite hungrig när det var dags.Idag stod Lorna för maten och vi fick komma in i stugvärmen och äta vi var visst 13 personer men som sagt finns det hjärterum så finns det stjärterum.På eftermiddagen vart det så kladdigt när solen kom fram efter regnet på fm ngn åskknall hörde vi också, vi  körde på i grupper 3 o 3 och så gick F runt och titta på oss.Jag körde på med bollbelöningen med Z och att han får springa ett varv men ej lägga sig o tugga då är det slutlekt..Gick ganska bra,ett tjyvspring   till rutan för att jag hade riggat den till INgela hm då vart inte jag el F glada men hjälpte mig till ett bra avslut.Vi var klara med hundövningarna vid 4-tiden så då gick vi upp och fika och F tog oss var o en berättade lite vad vi behöver jobba på och vad som var bra givetvis också.Igår  glömde jag skriva om att vi hade lite teoretiskt också "mental träning" berättade F om fick också många bra knep hur man kan kanske kan få ordnign på sina tävlingsnerver.Stod länge o pratade när det var slut så bilen körde in på avfarten vid 18.30 då var både Z  o jag lagom möra..Men jag är så glad att jag var på detta läger fått så många bra grejer och sen bara att vara bland hundfolk o hundar OCH ALL GOD MAT O FIKA OCH KAFFEBRÖD O TÅRTA SOM AVSLUT PÅ SÖNDAGEN STORT TACK TILL ADELIA O LORNA FÖR ATT NI "GÖTT" OSS DEM HÄR DAGARNA..OCH YTTERLIAGARE ETT STORT TACK INGELA FÖR ATT DU STYR O STÄLLER TILL SÅDAN HÄR TILLSTÄLLNINGAR FUNDERAR STARKT PÅ ATT VA MED NÄSTA ÅR OCKSÅ....        

Jag var bara tvungen att skoja tilll det lite när vi hjälpte till med framåtsändanet....

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards