Alla inlägg den 5 augusti 2011

Av Lotta - 5 augusti 2011 20:45

  Klockan ringde 06.00,lite trött kan jag väl villigt erkänna att jag var,men gav pojkarna mat och förberedde mig för avfärd.Zebban vart så glad när jag bara ropade på honom att vi skulle iväg,E låg  hos husse vilket inte var det roligaste tyckte han.Kom fram i god tid för att rasta Zebban och kunna packa o ställa upp allt man ska med sig stol,vatten i mängder för det var varmt redan på morgonkvisten.Vi började med fika,o babbel, presentation utav oss som deltagare och utav Frida själv förstås.Vi skulle få 20-25 min på fm och även på em var för att få hjälp med vad vi ville,behövde inte vara enbart lydnadslydnad utan vardagslydnad,bruks mm.Zebban o jag vart sist i gruppen bra tyckte jag för då kunde jag få se o höra mycket innan.Lite pirr i magen hade jag allt,bra med tanke på vad jag tog som första problem,jo att han släpper när vi går in på plan och även under FF ja har jag otur så under dem andra momenten också.Men började med att prata lite med Frida,och det blir så bra han gör det jag vill att han ska göra släpper förstås, korrigerade F tyckte det var bra och hon sa när jag skulle berömma också när han gick bra och vet ni att jag var nervös så benen skakade lite grann släppte vartefter,sitt u g segt sättande,inkalln helt okej,ja rutan ni då vart julafton för han gör den 10:a mässigt.Sedan prata vi,och jag fick goda ord med mig på vägen och även hur jag ska göra med att han släpper,egentligen skulle vi skippat rutan tyckte F i och med att han har sådan dragningskraft till den och det var mycket därför han släppte på FF:et också för vi vart kommenderad nära den men jag tycker det är bra och nu fick han stor vinning med att vi avsluta med den och det köpte jag fullt ut.Efter oss var det lunch skönt att komma undan solen,för sååå varmt vi hade det,tur att bilarna stod i skuggan så hundarna hade det svalare,och Zebban fick bada i poolen som ställts upp till dem.På em vart det lite bättre när skuggan börja komma till plan.Lika intressant att sitta o lyssna på dem andra egentligen så här i efterhand undrar om jag inte lärt mig mer utav det än att vara inne på plan själv.Men JAG har fått mycket bra att jobba med utav F.Em problem tog vi fjärr o vittring,fjärren flyttar han sig ju framåt från stå till ligg,F tog honom och visade mycket bra   ...Vittringen att han tar omtag o lite tugg,fick mycket bra saker där också..Man är så full utav allting när dagen är slut och  känner  sig så nöjd efteråt.En lång o varm dag vart det och så himla trevliga människor omkring sig Zebban skött sig kanon ja man kan inte få ut mer tycker jag utav en då.Åkte vid ½8 i morse o kom hem vid 18 snåret ngt rödmosig i ansiktet och lite sveda på armarna för inte hade jag ngn tanke på solkräm inte.Enzo varit hos husse hela dagen hade väl skött sig också någotsånär,Therese arg som ett bi för han hade smakat på hennes finskor men inte på honom utan på sin lillasyster som ej stängt dörren till tvättstugan hmm ..Men det vart en lugn o skön kväll hemma allafall..somnade gott redan vid 22-tiden och jag tror att jag somnade innan jag släppte knappen till lampan.. 

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards