Direktlänk till inlägg 13 april 2011

jobba skogen lydnadsträning spår

Av Lotta - 13 april 2011 20:04

jo då lite händer det här......

Måndagen jobbabde jaG till kl 2,Therese hemma till halv ett,vilken tur att jag har henne och att hennes schema går tvärtemot mitt ibalnd...Hem allafall och rasta hundarna en kortis,sedan laga lite mat.Sen tog jag bilen till Grebyskogen för att gå spåret,har båda med på första svängen har turen att kunna få träna både inkallningar,att inte gå fram till andra hundar o människor.Båda skötte sig jättebra   .......Idag var det rena sommarvärmen +19 grader visade det i bilen,märktes på hundarna att det var varmt.Sedan fick Enzo ligga i bilen medans jag gick en runda till med Zeb,satte dit en spärr på bakluckan så att den kunde vara öppen en bit medans jag gick...hmm när jag kom tibax fick jag upp luckan men ej bort spärren,så jag fick åka med den så tur att det var nära,kommer på att Sussa råka ut för samma sak att det gick i baklås, så jag ringde henne och det var så enkelt som att ta i handtaget i luckan hahaha inte en tanke på det hade bara stått o låst och låst upp bilen.....  

Hade trötta hundar när jag kom hem som somna sött efter kvällsmaten.

Tisdagen jobbade jag till kl 13,idag hade jag båda tjejerna hemma,och jag vart så glad när jag kom hem,då hade Cecilia dammsugit hela övervåningen,hängt ut hundplädar på vädring,och hade varit ute en bra stund med hundarna så dem var trötta när jag kom hem.så det bara att laga lite mat när jag kom hem och ta det lite lugnt ett tag,ut sedan på framåt sena em,gick en promenad  dem fick springa lösa,kalla in dem båda när jag såg att dem var lite upptagna måste ju funka det också och det gjorde det med båda.Lämna in Enzo när jag kom hem,tog träningsväskan o Zeb och gick ut på vår allmäning,ställde upp rutan.Började med FF,var lite ofokuserad först kände nog lukt utav örat som låg i rutan,men jag gav mig inte han skulle ha upp fokus på mig och till slut så gick det bra.Sitt u g,bra sitt gjorde flera ggr.Raka inkallningar flera ggr och bra fart tycker jag.Sedan så träna jag stanna innan godistallrik och kontakt innan han får ta,lyckades 4 utav 4.Sedan mot rutan,full fart ut och stanna o belöning,gjorde 2 ggr till var av en tog han godiset innan ggggrrrrrrrrrrrr sa jag då,därför gjorde jag om.Metall o träapport så duktig,bra fart,bra upptag,bra ing.Vittring bra analys omtag på första ngt tugg rätt pinne,andra allt bra snygg cigarrhållning på pinnen.Nöjd går jag därifrån och tror i mitt stilla sinna att allt e klart haha förträngde fjärren kom jag på efter en stund väl inne,men då var jag så trött så jag orka inte faktiskt jag var nöjd med allt så därför avstod jag.

Onsdag...ledig vakna kl 6...jaja vilket innebär att jag hinner mycket utav hushållssysslorna innan jag ska iväg någonstans.Hade bestämt med Sussa o Adelia för en spårförmiddag.sussa o jag var först på plats Adelia hade ngra ärenden först att göra.Sussa ville att jag skulle gå hennes spår men jag är så rädd för att gå vilse när jag är i ny skog så hon fick lägga sitt eget tyvärr spåret skulle ju vara minst 1000m,men jag hjäpte henne att göra rutan iallafall.Sen fika vi hihi...Enzo fick komma ut för att försöka sig på ett litet spår,band upp honom vid ett träd så han såg när jag gick iväg,pep lite medans jag gick.Och han spårar som han aldrig gjort ngt annat min lilla kille så duktig,gick på spåret direkt,lugnt arbetade han också o noga,så lekte vi med slutsaken som är hans favvo kaninen....Zebban fick ett appelspår med 3 apporter,ngt fladdrig i början men det vet jag varför legat i bilen en stund och sen hade E fått jobba före honom,men lugna ner sig efter första apporten,så vid första vinkeln var han bra och hittade alla apporter och öra på slutet.Sedan fick han göra uppletande ruta,med 3 saker hittar alla 3,skickar honom på 3 till hittar o kommer hem med alla.Så efter nästan 4 timmar i skogen åker vi hem mycket nöjda med förmiddagen.Jo just det vi fick ett varsitt vienerbröd utav Adelia ohhh så gott det var länge sedan jkag åt det   

 
 
Ingela

Ingela

14 april 2011 22:00

Vilka underbara dagar du haft! Duktiga Zebban!!! Och lille Enzo med förstås! Kram

http://www.ostanvindens.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 2 juli 2014 07:30

Jahopp börjar om igen då!!! Debut och debut kan ju man ju prata om,gjorde ju en kl2 tävling i nov förra året med Enzo även att vi inte kunde den så den är utsuddad från vår tävling. Bestämde mig att starta i kl2 med Enzo allafall på vår klubb nu ...

Av Lotta - 3 juni 2014 20:00


 Bestämde mig för ett tag sedan att Zebban o jag skulle debutera i Elit hemma på vår klubb i slutet på maj,mestadels för att jag var tävlingssugen    Satte igång och tränade ngra ggr i veckan med dirregering och konskick gick ganska bra tycker jag....

Av Lotta - 11 maj 2014 20:34


Började Enzo och jag en viltspårkurs,hade tänkt på det länge har alltid tyckt att han varit duktig när vi spårat.Sen kände jag att jag ville ha ngt annat att göra än bara tävlingslydnad.För tanken är att jag ska starta Zeb i elit ngn gång i år,givetv...

Av Lotta - 8 februari 2014 19:04

Ja då var det ny månad,vad januari gick fort.Jag avsluta ju den med att vara sjuk en hel vecka,vet inte när jag var det senast faktiskt.Första jobbveckan avklarad mycket trött har jag varit,men det var fler på jobbet som sa att dem varit det efter de...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards