Alla inlägg den 26 april 2011

Av Lotta - 26 april 2011 21:38

ledig dag och jo då dem ringde från jobbet förstår inte det här längre....var är alla vikarier som det ska finnas sååå många utav ja inte i närheten utav mitt jobb iallafall....men ja sa ifrån hade planerat llite annat inget jätteviktigt så....

Ska ta ngt istället som jag vart galen på istället det är ju därför jag har bloggen till bla att få skriva av mig...För 1 ½ mån sedan fick jag räkningen på Zebs försäkring som ska vara betald innan 1/5,öppnar den och det står att jag ska betala för båda,ringde nästa dag och fick förklara att jag betalat Enzos i februari,då ser dem att det är fel i datumet på E,att hans försäkring är från 2010 05 01 men han var ju inte ens påtänkt  då sa ja nej de har du rätt i sa killen,till slut så skulle dem skicka en ny räkning på bara Zeb  kom vi överens om,så jag mitt lilla klantarshle rent ut sagt kastar den räkn hmm eller om den ligger någonstan det var ju lite rörigt här då pga köksbyte bla.Tog ngn vecka eller 2 så fick jag den nya men jag min stolla öppnar inte den utan tror givetvis att den ska vara okej,men så igårkväll när jag skulle lägga in räkningarna så upptäcker jag att det står en helt annan summa en det ska och Enzos har dem annulerat och gjort om  kan säga att jag vart ngt förbannad coh tusen spänn mer än jag skulle betala var det också.så i morse stod på låset kan man säga fasst i telefon  .....Först fick jag sitta i 30 min innan ngn ens ssvarade hade väl lyssnat på röst som sa att du står fortfarande i kö typ 100 ggr...Så här var jag laddad.Jo då han börja tjattra om Enzos försäkring att det var from jan-11 till maj-12,nej sa jag då och han fick höra hur det låg till och han hade mage och skulle avbryta mig men han fick inte en chans till det,och helt plötsligt hade jag betalat fölr Jessie till jan-11 där var droppen kan jag tala om....Kommer tibax i luren efter 5 min med att prata med ngn support och ber om ursäkt och säger att han måste lite på supporten men att dem ska göra en felanm på sig själva och ska ringa mig....få nu ser när det blir dem får onsdag på sig sen ringer jag igen jag ger mig inte kan jag tala om ...Nog om detta men fy fn vilken morgon detta vart...men jag vill at det ska rätt.

Väl så plocka jag o styrde hemma på fm och sedan på em mötte jag upp Linda och hennes svarta gick en prom i Vrinneviskogen,var en skön avkopplíng men sååå varmt det var över 20 gr jag vet att jag gnäller men jag tycker det är för tidigt bara...Annars gillar jag värmen.Hundarna orkar inte så mycket i denna värma så vi gick inte så långt dem fick springa av o busa lite.Hm Zeb bada i ngt dike,Enzo åt lite hästskit det är väl livet för 2 svarta....Ngt jag upptäckte var att skiten var mer attraktivt än jag när jag kalla in Enzo...Och vattnet var mer för Zeb men det var inget nytt....När vi varit hemma en stund och dem fått lite mat och blivit lite rastade igen så tränade E o jag lite fot,sitt stanna kvar och ligg att det ska vara så svårt med ligg,men ska jag villigt erkänna är det inget jag har tränat på varje dag direkt.Skärpning LOTTA....Annars är jag sååå nöjd med honom ja båda mina grabbar förstås .....Ångrar inte en sekund ngn utav dem.Zeb har inte tränat ngn lydnand på ngra dagar måste rycka upp mig också,,,Sussa o jag ska till bruksa imorgon en sväng...Tyvärr missar jag kursen 2 fredagar på raken...Kan inte neka min man lite socialt umgänge med honom o våra vänner det kasnke slutar med förskräckels annars...Skoja bara...Han vet att jag älskar detta hundliv och låter mig få göra det men att jag kanske kan ägna mig ngn fredag åt ngt annat....Så det kommer att bli ett hopp på 3 veckor uj uj vad jag kommer hinna sakna mina vänner

.....Glöm mig inte säger jag    ......Snodde en bild På Enzo som jag fått från Annelie på loggen i fejjan....är den inte underbar..  

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards