Alla inlägg den 7 april 2011

Av Lotta - 7 april 2011 20:45

hade jag idag pga all schemaäggning jag gjort hemma,så vid halv 12 drog jag mig hemåt.Vackert väder ca 14 + ute men blåste storm men gick en runda när jag kom hem med pojkarna.Städade på em usch så skitigt de blir när man renoverar och sen 2 hundar på det.. jaja de börjar bli klart köket iallafall och jag är jättenöjd med det,Stefan varit o köpt kaklet idag och det ska sättas upp ihelgen.Jag är långledig igen pga utav att V o jag bytt skönt för mig men hon får jobba lite mer men det får hon ju igen längre fram när hon ska resa iväg.Fick ett roligt samtal igår förresten från bästa Sussa,Kingen frisk från Demodexen 2 rena skrapprov på raken då är dem det,så nu behöver han inte äta ngn mer medicin,så glad för din skull,,,så nu väntar vi in Lydnadschampionatet som kommer det vet vi..

Jag trotsade blåsten och tog hundarna och gav mig iväg till Löfstadskogarna,hade med mig en termos kaffe för jag hade tänkt o gå en bit och sen sätta mig för lite passträning,vilket vi gjorde band upp hundaran Zeb tror att jag ska göra ngt som han ska få göra sedan så han sitter som ett tänt ljus,Enzo styr lite,piper lite  också men tystnar efter en stund och sätter sig.Vi sitter så en stund kan väl säga som så att det var varmt o härligt men inte så mysigt med träd som svaja ovanför huvudet usch fick för mig både det ena och det andra.Kopplade Z för jag vet att det finns en ler göl där i skogen och vill inte ha en lerinpackad hund tänkte jag, Enzo han går brevid mig och har inte upptäckt tjusningen med gölar ännu   ....Kommer ut på grusvägen igen och släpper Z då får han ett ryck och drar ut på åkern och jag ser var han ska en stor pöl ute på åkerna jag vrålar mig blå skrämde nog iväg alla djur i hela Löfstad,men nej inte stannar han inte ut i pölen och vänder var han tvungen till....skithund är bara förnamnet kan jag tala om,men vi hade ett snack när han kom tibax sen gick han förbi alla diken med vatten....Han tyckte det var lagom kul att bli avskjöljd med slangen sen när vi kom hem,förstår inte vad det är för skillnand på det kallvattnet och det som är i dikena.Jaja jag vet ju att han älskar vatten den hunden och jag älskar honom ändå det lilla trollet....Får väl vara glad att han stannar på rådjur istället för vatten det är bättre egentligen men bäst vore ju både och.Kom hem efer 2 ganska sköna timmar,ska nu tillägga att vi gick inte i 2 timmar utan vi hade en låång paus vid pass och stannade för pauser flera ggr och sen går jag i Enzos takt,så det inte blir missförstånd att jag går flera mil med E.Vi var så där skönt trötta när vi kom hem,så det var en lugn torsdagkväll på lövängsvägen vilket det i och för sig oftast är....Imorgon som sagt ledig och det är jag i 3 dagar,och jag har hundaktiviteter i dagarna 3 om jag vill... vill säga,kan bli så att jag hoppar tävlingarna på söndag,Zeb kurs på fredagem,lördag träff med ngra utav Enzos syskon och även dem stora ska vara med och få träna lite apportering vilket jag tro den stora kommer att uppskatta myyycket.Ha nu en skön helg för det ska jag ha....Love too uuuu....    

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards