Alla inlägg den 20 november 2010

Av Lotta - 20 november 2010 10:30

sååå fort nu... 6 veckor kvar så är det ett nytt år idag...2011...

Veckan som varit har inte inneburit så mycket annat än jobb,hemmasysslor,och hundpromenader.....Ganska lat har jag varit.Fredagen vAr jag ledig,så vi åkte på kurs på em...Hämta upp Sussa på vägen för hennes bil gått sönder och det har strulat mycket med det....HERREGUUUD ja höll på att glömma hUuuuuuur kunde jag det hihi....jo jag var ju iväg på en riktigt rolig sak i måndagsmorse mer om det längre fram hihi....

Väl framme hos Ingela så prata vi lite om en sak som hänt (inget jag vill skriva här så de blir en massa onödigt prat) och det vart lite tårar tänker på dig min allra bästa vän   ......

Ut o ner på plan Ingela gick igenom med mig mina nya moment hualigen va mycket att tänka på,bara att ta det lugnt.Vi körde igenom 3 nya moment uppdelade i olika delar....massor av delar....kom på under träningens gång herregud va ja går o går mycket att gå e de   ....

Började med rutan....på tävling 25m ...satte honom och gick o la ut bollen skicka honom full fart ut och bra.. varsegod..gjorde flera ggr och mycket bra...Sarah la bollen en gång som Z ej såg,tänkte att jag ville se vad han gör... jodå full fart ut och B o V ....

Sen ställa honom i rutan och kommendera ligg på 35m håll och han gör det sååå bra...4 ggr gör vi det. sen är det ligga kvar i rutan medans matte går  mot och ifrån honom utan att kalla in...gör det också jättebra  flera ggr...mycket belöning med godis och lek.Sen utökar jag detta med att ligga kvar medans matte går och kallar in.1:a gick jag höger håller bollen för att visa var han ska in...vart inte så bra....jo alltså han kom ju in på rätt sida men med för mycket fart så han flög förbi mig...Gör om 2 ggr med godis i handen mycket bättre och sen att jag kunde belöna rätt position.Mycket nöjd med detta pass kort paus....fick vänta på hoppet...vi skulle köra hopp apport,har aldrig gjort detta moment förut...men han fixar det riktigt bra...väntar på kontakt innan kommando hoppapport,2 ggr gick han på sidan om hoppet på tibaka vägen,men det var mitt fel var sen med att visa tillbaka vägen.Fikapaus lite prat o skratt...Bytte tillbaka regntäcket till ett BoT täcke istället...kände att det var lite onödigt med just regntäcke...tänkte som så att jag vill hålla honom ordentligt varm istället och det täcket tar ju lite regn också.Prövade Pippis storlek och det satt bra.Efter fikat blir man lite frusen o trött och snöa gjorde det när vi kom ut myyyys....Körde ett kort FF,Sarah kommendera mig och han var fööör på SS på höger halt så de sjöng om det...men fick till ett bra innan vi slutade.Ingela visade Fjärr för oss alla vad som e viktigt att tänka på och det är ett nötmoment,tycker nog att det poletten börja trilla ner på Zeb ....vi får se hur de går, vi har ingen brådska känner att LK 3 är så mycket mer att tänka på än LK1 o LK2...så det är bara att nöta o nöta som fröken säger...Ska försöka få Husse att göra ett bås åt oss också ....Zebban låna Biancas lite snabbt igår...han är för gooo min kille...han bara stod där helt plötsligt och tyckte han var jätteduktigt.........min guldklimp.......ett jättebra pass idag roligt och mycket givande...

 

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards