Alla inlägg den 4 november 2010

Av Lotta - 4 november 2010 19:24

sååå himla sköönt...Drog mig ur sängen framåt halv 8,kaffe och glo på nyheterna....funderade på va jag skulle göra idag,ja förutom vardagliga sysslorna då...men bestämde mig för att stanna här hemma,skapligt väder så jag packa väskan med dummisar o tennisbollar idag blir det ingen lydnadsträning utan idag vart det apportering i skogen.Släppte Zebban efter en stund och medans han springer o lufsar framför mig så släpper/gömmer jag bollar under löv o grenar...jag får vaara snabb för han har koll på mig och kmmer till mig titt som tätt ...Skickar sedan honom på dem och han gör det bra kommer in med dem i full fart.Går vidare och gör samma sak igen ,men nu låter jag dem vara för dem ska vi ta hem sedan.Går en bra bit och sätter honom ner (okopplad)..går vidare och lägger ut ett sök med dummisar.När jag kommer tibax så har vi en paus...vill bara också se vad han gör och om han låter ngt.men nej han ligger ganska tungt och är tyst i ca 5 min.JA söger HÄR och vi vänder om och går mot bollarna som  han inte vet om ;) första 100m går han lite på tå för han tror jag ska vända om o skicka honom på dummisarna,men vi går vidare och jag skickar honom på bollarna och han hämtar in dem en efter en   en var lite svår hade hamnat lite snårigt....men han ger inte upp i första taget.Vänder och går tibax till dummisarna... går faktiskt riktigt bra HÄR inte sååå mycket före utan på sidan...Dem två första hämtar han jättebra...den tredje mycket svår blåste ju krafigt men till slut så hitta han den.Så jättenöjd med honom när han sköter sig som idag...men han gör det som oftast när vi e själva...då har han ingen konkurrens....Gick hem efter 1,5 timme mycket nöjd och han med....Fick bada i ett dike på vägen hem då ser man hur han njuter utav att både fååå apportera OCH BADA.....En bra dag har det varit känns att jag fått vara ledigg....

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards