Alla inlägg den 13 oktober 2007

Av Lotta - 13 oktober 2007 16:11

Idag var Zeb och jag hos Annelie,vi börja valpkurs hos henne idag,den är bara 1 gång i månaden,därför går jag en på bruksa också.och dem innehåller inte riktigt samma grejor,bruksa är mer inriktat på vardagslydnad,Annelies kurs mer flatte inriktat.Ja kul va det iallafal fint väder solen sken så man var tvungen att ta av sig jackan stundtals.Vi gick runt i en ring och tränade lite linförighet och det var svårt kan säga,hade bara kontakt små korta stunder men man kan kanske inte räkna med mer,sen prova vi på sitt stanna kvar och det märktes ju att jag hade tränat på när jag gömmer godis för han trodde att han skulle leta godis första ggr men sen fatta han att han ska SITTA KVAR duktig plutt,ganska mycket störningar idag 2 kullsyskon + andra lite äldre hundar och mycket nya goda lukter.Vi gjorde en inkallning också och där va det lite nya lukter som var intressant,men han kom efter att Matte har sprungit ett par gånger och ropat.Sen fika vi och myste lite i solen och vi fick ställa frågor om vi hade några och det vart lite disskutioner.Jag märker när Zebban börjar bli trött då är det svårt att få kontakt,men det blir säkert bättre ja brukar ju inte ge mig i första taget,när klockan började närmasig två så sa vi tack o hej,Annelie va så snäll att vi fick 2 läxor till nästa gång linförighet vi ska kunna gå med hunden i slakt koppel brevid knät,och 32 sidor i en bok.Zeb fick träffa 2 av sina kullsyskon Mira från Stockholmstrakten och Rocky ifrån Svärtinge,dem andra i kullen bor lite var stans så dem kunde inte komma,Zebs mamma var där ckså och hon såg ut att må bra efter alla småttingar.Här kommer några bilder från lördagen Mira med rött koppel och så söt o liten och Rocky med grönt koppel lika stor som Zeb.

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards