Alla inlägg den 27 januari 2013

Av Lotta - 27 januari 2013 20:14

...och innan man gör slag i saken..Har ju problem med Enzo vid apporteringsträningarna med bollar dummisar ja det mesta som ska hämtas och komma in med till mig,dåligt tålamod har jag där oxå,tänker som så hur jäkla svårt ska det vara att fatta det!!! kommer man in så får man ju göra igen...Har ändrat lite att bara belöna att han kommer in skiita i det han har i munnen hmm har hört det för många ggr men varför aldrig testa det mer en en gång och sen tro att det ska funka nästa snacka om trögskalle blir bara sååå trött på mig själv!!!

Igår hade jag en skitdag med huvudvärk som troligtvis kommer från nacken som är som en spänd pilbåge...Inget hjälpte varken piller eller att dra täcket över sig,och inte nog med så ringde dem från jobbet hela förmiddagen såååå trött så tröööttt....Idag vakna jag utan värk så lite piggare även om jag var "däven" som jag blir efter sådan dagar.Dagen vart bara bättre pojkarna skötte sig kanoners på prmenaden lite träningssugen vart jag så efter frukost så packa jag väskan med lite blandade saker i och for iväg till Löfstad,gick en rastningsrunda först,sen in med Enzo i bilen så börja jag med Zebban,satt upp rutan värmde upp med FF lite för på i mitt tycke men men....Sedan skick till rutan vilket han gör kanon lite mycket åt höger men inne i rutan var  han så det vart julafton   ....Han är sååå taggad bryr sig inte ett skit om ngt annat när vi tränar,kom andra hundar nej ni inte ens en blick på dem inte arbetsnarkoman är vad  han är den lilla svarta pärlan jag har...tur att hans matte är lat ibland!!!

Enozs tur då tanken med honom var lite fotgående och sedan sök, förstod att han skulle vara laddad legat i bilen andra hundar som kommit o gått förbi osv...Men han är för härlig tar ut honom och han sätter sig vid mig och väntar på mig utan att jag säger ngt...Börjar med kontakt och det går framåt där behövde påminna honom ett par ggr hur det var vi gjorde duktig kille   .....Sedan söket då gjorde som jag hade i tanken sket fullständigt fn i dummin som han hade i munnen berömde bara att han kom in och det vart bara bättre och bättre,vågade tom på ett par avlämningar när jag såg att han var riktigt koncentrerad på att komma in,nu gjorde jag kanske 10 skick ut och 2 avlämningar så där var jag duktig   men bara när jag såg att det skulle funka till 100%.På slutet kom det en karavan med bilar ojoj tänkte jag  bäst att flytta på sig hade ju spridit ut mig lite med rutan mm...Det var jägare som kom och skulle jaga,en kille i 20-25 årsåldern hoppa ur en utav bilarna och fråga om han fick hälsa på E för han var så fin  jag sa visst får du det Enzo tyckte han var lite obehaglig för det lukta ju blod om hans jaktkläder så han vart lite larvig men men det försvann ganska snabbt.Åkte hem efter ett par timmar i skogen det behövde jag få andas lite tänka på ngt annat än jobbet för det förföljer mig hela tiden...Så idag kände jag mig som gamla Lotta igen hoppas det återkommer oftare...Ha det gott alla därute kramar till er!!!

   

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards