Direktlänk till inlägg 14 april 2013

Gyllerboda jobb kursa matförgiftad och inställd tävling

Av Lotta - 14 april 2013 11:47

Japp förra frdagen bar det iväg det jag hade bestämt sedan i Januari,en helgkurs på Gyllerboda mellan Uppsala och Tierp dryga 30 mil att åka enkel resa.Hade bestämt med Gunilla att jag skulle komma fredagkväll för att slippa gå upp mitt i natten för att hinna i tid.Tänker inte skriva så mycket om vad som sas eller vad som gjordes en del saker tar jag inte med mig och en del saker tar jag med mig som mycket bra saker men jag köper inte allt som sagt!!! Har allafall en mjuk och fin kille och någonstans i bakhuvudet vet jag ju att det jag som måste ändra på mig,har gjort det i vissa situationer och Enzo köper det.Jag har gjort mig en erfarenhet rikare på det här med hunderiet känner jag även om jag inte tyckte helgen var riktigt sååå superbra som jag hoppats på.Jaja jag överlever det med.Mycket trevliga människor träffade jag på norrmän och stocholmare.Enzo o jag hade eget rum, så det var inga problem med att slappna och sova någon utav nätterna lite mysko var det första kvällen  men men gick över ganska snabbt.2:a kvällen var vi sååå trötta så vi slog ihop klockan 8 och sov till 6 morgonen därpå,då var det panik innan vi kom ut o kissa oj va han kissa länge då.Shoppade gjorde jag med förstås i deras lilla butik kläderna var väl inte min stil riktigt men lite dummis och ett koppel plus att GUnilla hade reahörna och ett par skor följde med hem 200kr betala jag för dem som kostat 1900kr det kallar jag ett kap GoreTech var det oxå så nu har jag nya vinterkängor.

Lugnare på jobbet nu oxå tur är väl det för nu börjar semesterplaneringen!! Och jag ska va ledig i heeela 5 dagar första helgen i Maj härligt.Onsdagen var vi på kurs i Ingelas nya lada så skönt att slippa gegget,men oj så disträ jag var hade inte sååå stor motivation till att träna men fick väl till ngra bra saker innan hemgång.Torsdagen lååång dag.

Fredagen kände jag mig bara sååå ledsen så när Stefan kom hem kunde jag inte hålla tillbaka längre utan tjöt floder och det var sååå skönt att få släppa på trycket liksom och det är nog allt runt omkring som varit i flera månader.En lugn och skön fredagkväll idet Lantzska hemmet.

Lördag vakna jag och var helt däckad förstod inte vad som var med mig allt kändes tungt benen ville inte bära mig men vi gick en promenad med hundarna sen frukost och sedan låg jag i sängen,Therese och Oskar kom på em och jag kände mig konstig Stefan likaså fruktansvärda magplågor hade han jag kände att det satt i halsen på mig Cecilia börja oxå framåt em o känna sig dålig i magen.Men men dem var ju här och man försökte och hålla skenet uppe,men framåt kvällen kom det spydde som en kalv frös Stefan låg däckad i soffan med magplågor,Cecila iväg på 20-årskalas men var snart hemma igen för då hade hon kräkts.Therse o Oskar åkte hem så låg vi då här helt utslagna en tidig lördagkväll,natten var det magplågor nästan värr än att föda barn.Jag vet inte om det var magsjuka eller om vart matförgiftade från fredagens mat,än så länge har inte T o O blivit sjuka så det lutar väl åt att vi vart matförgiftade.Enzo o jag skulle åkt iväg för att tävla i Motala idag men det vart bara att ställa in den och ta en lung söndag....Nu tar jag nya tag och hoppas att jag orkar att resa mig gillar inte att inte vara som jag brukar.....


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 2 juli 2014 07:30

Jahopp börjar om igen då!!! Debut och debut kan ju man ju prata om,gjorde ju en kl2 tävling i nov förra året med Enzo även att vi inte kunde den så den är utsuddad från vår tävling. Bestämde mig att starta i kl2 med Enzo allafall på vår klubb nu ...

Av Lotta - 3 juni 2014 20:00


 Bestämde mig för ett tag sedan att Zebban o jag skulle debutera i Elit hemma på vår klubb i slutet på maj,mestadels för att jag var tävlingssugen    Satte igång och tränade ngra ggr i veckan med dirregering och konskick gick ganska bra tycker jag....

Av Lotta - 11 maj 2014 20:34


Började Enzo och jag en viltspårkurs,hade tänkt på det länge har alltid tyckt att han varit duktig när vi spårat.Sen kände jag att jag ville ha ngt annat att göra än bara tävlingslydnad.För tanken är att jag ska starta Zeb i elit ngn gång i år,givetv...

Av Lotta - 8 februari 2014 19:04

Ja då var det ny månad,vad januari gick fort.Jag avsluta ju den med att vara sjuk en hel vecka,vet inte när jag var det senast faktiskt.Första jobbveckan avklarad mycket trött har jag varit,men det var fler på jobbet som sa att dem varit det efter de...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards