Direktlänk till inlägg 7 januari 2013

god forsättning till er alla!!! LÅÅÅÅNG BLOGG

Av Lotta - 7 januari 2013 19:39

Är tillbaks en stund i bloggen igen....

December tycker jag har varit allt annat än lugn,men det brukar den ju inte vara heller.

Nu är det nytt år som sagt 2013 var tar tiden vägen egentligen??

Sista veckorna har tagit ganska hårt på mig pga jobbet trodde väl aldrig att det skulle bli så men så är det!!

Många sjuka ingen ersättare knappt för dem är redan inne för ngn som har semester osv,känns som vi kommit in i ngn ond cirkel,vilket blir att jag måste själv gå ut och jobba gör att jag kommer efter i planeringen.Värst var mellandagarna när jag var helt själv på kontoret och var både samordnare och planerare med många som skulle hem från sjukhuset och skulle in i planeringen puuhh så klara jag det iallafall,men som sagt det tar på krafterna inte kroppsligt utan huvudet tar stryk,helt tom i skallen när jag kommer hem,går en kort sväng med hundarna sedan sitter jag i soffan och bara tomglor rent ut sagt.Gått en längra promenad med dem senare på kvällen vilket varit skönt och bara strosa runt lite med!! Ledigheten kring jul o nyår har det inte varit mycket med pga utav en händelse som hände helgen innan jul vilket gjorde att jag inte kunde släppa jobbet direkt...Julen var annars lugn här hemma hade bara Cecila hemma julaftonskvällen Therese jobbade men kom hem senare på kvällen även Oskar o Daniel dök upp ja mamma och Conny givetvis men dem var ju här hela dagen...Nyåret var vi bortbjudna vilket jag var lite stressad över för jag kunde inte ta med hundarna och vill inte lämna dem själva en sådan kväll med alla smällar osv,men det löste sig CEcilia var hemma med tjejer och grabbarna var lugna och sov sött!!! Sedan att S och jag kom hem 4.30 på nyårsdagen det har en helt annan historia med bussar som inte stannar där dem ska eller vad vi läste och såg dagen efter att jag/vi missat att "klicka" upp resan på östgötatrafiken hemsida hmm jo det vart en ofrivillig promenad vid 2.30 -tiden på natten mellan Skärblacka och Kimstad för TAXI gick inte att få tag på....Har haft lite mer energi på em efter jobbet dem sista dagarna så plocka ner julen redan dagen efter nyårsdagen men jag kände lika bra när orken fanns.I helgen som var infanns sig lite träningslust så vi tränat med Husse på lite apportering och söndagen lite lydna.Duktiga var dem,Enzo var super duktig i mina ögon Zebban lite för taggad för att göra fjärren tex så bra som han kan den lite för lätt i tassarna,men vi testade på dirregireringsappen och den funka jättebra 3 skick utav 3 funka kanoners.Nu hoppas jag att allt vänder i min tillvaro lugnar ner sig hatar att gå från jobbet och inte känna att jag gjort ett bra jobb!! Tur jag haft mina hundar som gjort mig glad när jag kommit hem och Stefan och Cecilia som stöttat mig mycket denna tid dem har accepterat en kort promenad och sen lagt sig o sovit tills det var dags för en längre promenad  ...Även en del utav mina vänner givetvis med sms och samtal.

               

Ska försöka ta tag i mitt liv nu hundarna får mer kontinuerlig träning,promenader få in mina rutiner igen för just nu är det lite rörigt....Tack sååå jättemycket för att ni orkat läsa ända hit... kärlek till er   


 
 
Ingela

Ingela

11 januari 2013 13:21

Åh vännen jag hoppas innerligt att det löser sig för dig!!!
Du har verkat så trött och uppgiven så jag blir ilsken på din arbetsgivare!

Rå om dig och dina. Fräs i från att de får ge dig mer tid eller avlastning!

Stor kram

http://www.ostanvindens.se

Lotta

11 januari 2013 19:12

jag känner mig uppgiven Ingela finns ingen ände på detta elände känns det som...Jag kämpar!!!Tur att jag har underbara arbetskamrater.. Nästa vecka får jag hjälp ngra timmar,hon sa att hon var orolig för mig så kanske det har trillat ner en liten polett iallafall.Stefan är en ängel likaså Cecilia och hundarna med som står ut med en urlakan trött mamma/fru/matte i stort sett varje dag.Stor kram....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 2 juli 2014 07:30

Jahopp börjar om igen då!!! Debut och debut kan ju man ju prata om,gjorde ju en kl2 tävling i nov förra året med Enzo även att vi inte kunde den så den är utsuddad från vår tävling. Bestämde mig att starta i kl2 med Enzo allafall på vår klubb nu ...

Av Lotta - 3 juni 2014 20:00


 Bestämde mig för ett tag sedan att Zebban o jag skulle debutera i Elit hemma på vår klubb i slutet på maj,mestadels för att jag var tävlingssugen    Satte igång och tränade ngra ggr i veckan med dirregering och konskick gick ganska bra tycker jag....

Av Lotta - 11 maj 2014 20:34


Började Enzo och jag en viltspårkurs,hade tänkt på det länge har alltid tyckt att han varit duktig när vi spårat.Sen kände jag att jag ville ha ngt annat att göra än bara tävlingslydnad.För tanken är att jag ska starta Zeb i elit ngn gång i år,givetv...

Av Lotta - 8 februari 2014 19:04

Ja då var det ny månad,vad januari gick fort.Jag avsluta ju den med att vara sjuk en hel vecka,vet inte när jag var det senast faktiskt.Första jobbveckan avklarad mycket trött har jag varit,men det var fler på jobbet som sa att dem varit det efter de...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards