Direktlänk till inlägg 11 november 2012

ångest...träning tävling

Av Lotta - 11 november 2012 12:48

Då var jag här igen...vad som hänt sedan sist är väl inte såå mycket egentligen utan dagarna rullar på.Skitväder har vi haft i flera dagar...regn regn och skitigt blir det inne men men så är det bara att acceptera det för att inte prata om detta jä...la mörker usch det är nog det som gör mig deppig men så snart får vi sätta upp stjärnor o ljustakar och sedan har jag ju vår årliga Londonresa framför oss oxå ÄLSKAR den staden vid JUL   ...Vi har varit på kurs ett par ggr sedan sist,har lagt mycket tid på E där med tanke på tävling om en vecka typ...oh gasch jaja bara att bita i det sura äpplet och köra bara.Han har mycket hormoner i omlopp den lille mannen just nu!! Men vi tragglar på när han koncentrerar sig så är han kanonduktig men det är ju det där att få ner honom i det och inte fladdra o fara omkring med huvudet och tro att allt rör honom.Kommer ihåg att Z var jobbig under denna tid oxå runt 2-årsålder.Zebban tränar jag bara motovation och lite pet.Enzo mycket uppdelade moment korta pass.Idag hade jkag bestämt mig för att ge dem varsin timma med träning.Enzo helt galen när jag går ut med Z först,men men han får helt enkelt vänta accepterar inte att han bär sig åt.Zebban är såå härlig att köra med han försöker och jag håller samma plan till nästa tävling jag tror på den.Ett problem som dykt upp är att han går in från vänstra sidan på rutan hmm både på förra tävlingen och idag på träningen 2 ggr,då fick jag ju agera givetvis och fick till ngra bra skick med rätt rak ing...hm ja man ska aldrig sluta förvånas alltid nya saker hittar dem på.2 st sååå fina vittringar gjorde han inget omtag utan bara upptag o sedan in med såå glad o så nöjd.Byte utav hund,Enzo lite uppjagad utav ajg tagit Z först,men jag vänta ut honom till han lugnat sig,går ju allafall inte att jobba med honom då.Körde alla moment i små delar,stadga osv.Fick en så bra grej utav Evelina sist på kursen och den har han snappat upp bra.Linförigheten tyckte jag kändes bra,fick störning utav grannens hund som publik och den brydde han sig om alls utan det var jag som var viktigast   ...Jag känner att det är bara att gå så hänger han med och han tittar på mig mer mer,han är med i halter svängar o helt om oxå,fick till ngra riktigt bra höger o vänster halter med.Jättenöjd med honom över lag sedan vet jag att vi har att slipa på,vill bara se om han håller ihop på tävlingen,Vi får se om han slickar appen istället för att greppa den men vi har kommit en bra bit på väg där han håller den när han väl tar den.Så härlig är han att jobba med för det är liksom bara mig han är med och det är ju så jag vill ha det,ska bli spännande på lördag att se hur det går,för KL 2 kör visst samtidigt som oss på samma plan.1 :a gången jag ska köra båda hundarna på samma tävlingen får se om matte håller ihop så jag inte blandar ihop saker o ting.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 2 juli 2014 07:30

Jahopp börjar om igen då!!! Debut och debut kan ju man ju prata om,gjorde ju en kl2 tävling i nov förra året med Enzo även att vi inte kunde den så den är utsuddad från vår tävling. Bestämde mig att starta i kl2 med Enzo allafall på vår klubb nu ...

Av Lotta - 3 juni 2014 20:00


 Bestämde mig för ett tag sedan att Zebban o jag skulle debutera i Elit hemma på vår klubb i slutet på maj,mestadels för att jag var tävlingssugen    Satte igång och tränade ngra ggr i veckan med dirregering och konskick gick ganska bra tycker jag....

Av Lotta - 11 maj 2014 20:34


Började Enzo och jag en viltspårkurs,hade tänkt på det länge har alltid tyckt att han varit duktig när vi spårat.Sen kände jag att jag ville ha ngt annat att göra än bara tävlingslydnad.För tanken är att jag ska starta Zeb i elit ngn gång i år,givetv...

Av Lotta - 8 februari 2014 19:04

Ja då var det ny månad,vad januari gick fort.Jag avsluta ju den med att vara sjuk en hel vecka,vet inte när jag var det senast faktiskt.Första jobbveckan avklarad mycket trött har jag varit,men det var fler på jobbet som sa att dem varit det efter de...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards