Direktlänk till inlägg 10 juni 2012

lunkar på

Av Lotta - 10 juni 2012 22:09

gör allt här hos mig som tur är.Har ju börjat på ett nytt schema med att jobba raka veckor som vi kallr det inom vården alltså inga kvällar o helger bara månd till fred..många ler och tror att jag är glad över det men men jag vet inte om jag trivs med det hoppas hoppas att allt återgår till det gamla efter sommaren,har man jobbat obekväma tider sedan 1986 så tar det nog ett tag innan jag vänjer mig om jag ens gör det.Jag ska inte gnälla mer om det det finns dem som har det värre,men man är sig själv närmst   

Förra veckans måndag så var vi på appkurs E och jag igen nu var vi i Söderköping,repetion stod på schemat...Och jag hade inte en aning om hur upplägget var.Men Linda Irene Ywonne ville se hur långt vi kommit,så dem hade lagt ett sök m 3 dummisar,sedan ett par markeringar och ett par linjetag.Vi började med lite fotövningar,inkallningar och stopsignaler eller jag värmde upp med det så att säga.Enzo jag fick börja jag tänkte som så att det här ska bli kul att se hur det går hade inga stora förväntningar,men som jag bedrog mig,skicka honom på söket han hämta den 1:a och avlämningen kommer jag inte ihåg men ngra var ganska bra ngra var urusla,men han kom in med den och den 2:a tog han en repa med men ändra sig o kom med,den 3:e var svår för honom men hitta den till slut och kom in med den oxå,sedan markeringar var inga problem med mer en ngn avlämn,linjetaget var lite klurigt så fick skicka om och lite närmre då gick det bra.Avslutade på topp så att säga en matte som var otroligt glad o nöjd.Lite slip på avlämningar och utökat sök så ska nog detta funka oxå.Imorgon har vi avslutning i Sörsjön då ska vi köra som ett jaktprov det ska bli kul att se hur han håller ihop och hur vi samarbetar med varann.Nationaldagen var vi FF kurs hos Ingela en otroligt givande o spännande förm,mycket AHA upplevelser,vi fick torrgå,även agera hund och även ha en människohund det var oxå en upplevelse men mycket lärorikt.Sedan fika med rabarberpaj som Lorna gjort himla smaskens.Tog ut pojkarna på rastning,lämna Zebban kvar  och tog ut E för lite drillning,han snappar upp nya saker bra men har lite svårt att hålla koncentrationen så här gäller det att jobba upp den.Gick därefter supertaggade Z,ja ni säg inte vad den hunden vill han har sådan vilja att jobba ibland skrattar jag åt honom för att han är så knasig.Skillnad på hundar har jag en som jag får verkligen motivera till att jobba och inte bara lufsa omkring och en som skulle kunna jobba hur mycket som helst,nu menar jag inte att E inte vill jobba sååå bara att jag får agera olika på dem.Torsdag inte mycket ja lite sökträning och städning här hemma och jobba då förstås,sover lite oroligt på nätterna har ju Cecila som är ute på studentvecka nu kan tala om att hon kommer vara ett vrak den 16:e om hon ska köra den här takten.Fredagen en lite stressad dag jobba först till 12,sedan hem för att svira om och in till staden för att gå på Therese sjuksköterskeexamen på flygeln,dem var så fina och det föll allt en liten tår  när jag såg henne gå in i flygeln mitt hjärta så glad så stolt över henne vet hur hon har kämpat givit upp kommit tillbaka så hon är väl värd denna examen och endast en omtenta på 6 terminer ska inte säga att hon har mitt läshuvud för det har hon inte har absolut inte den karatären att sitta hemma o plugga så som hon har gjort herregud iblnd såg man henne bara till mattillfällen annanrs instängd på sitt rum ,även åkt in på lov osv så en en gång jag är mycket stolt över henne.Vi avslutade examen med att gå och äta på Crownvell mycket mysigt och trevligt hade vi,min mamma hade varit där innan och dukat och satt upp blommor osv så när vi kom stod det champagne på kylning hon är helt otorlog min kära mamma   .....Denna helg då lördagen vart inte mycket med en sväng in till stan för att shoppa lite Zebban risig i magen troligtvis för mycket ben han har ju en förmåga att sno Es oxå men nu är den lugnare även den inte är helt ok fått lite ris o kyckling nu på em.Söndagen sovit dåligt  under natten Cecilas ute o Z mage.Enzo o jag tog en ensám promenad la ett sök måste säga att han växer den pojken utav 10 hämt så 8 bra tom sitta och avlämna i hand idag.Sedan hem för att plantera lite blommor,göra paj till emfikat sedan iväg till sjön med E för att kolla av vad han gör där,och han skötte sig kanon,först fick han doppa sig och leka lite vid kanten,sen tog jag upp en dummi o kasta iväg lite tveksamt först när han känner att botten försvinner men ger sig iväg ut efter den och kommer in med den som ett skott yeepppiii sa jag,sedan lite mer ordning på torpet sitt stanna kvar jag kasta han satt still inte ett ryck i honom sedan kommendera jag app o han kastar sig o ut efter den som ingeting och lika snabbt in 1 :a droppa han o skaka men skicka honom på 2 till och fick ngn bra o ngn halvbra så jag sjukt nöjd vid vattnet med honom o att stadagn satt tycker jag var toppen,vi avlsutatde med vanlig lek vid kanten så det inte blir för mycket kastande här inte vill inte ha en Mr Z till.Neeej nu måste jag sova om jag ska orka med morgondagen utb på fm ska få ngn legitimation så jag kan fixa fakturor på jobbet Ha nu en bra vecka för jag kommer nog inte blogga ngt denna vecka kurs 2 ggr sedan har jag student på fredag...puuuh ska bli skönt när det är Lördag igen....

     

 
 
Ingen bild

Ingela

13 juni 2012 01:01

Massor att göra för dig nu!! Hoppas ,magarna repar sig!

Ja din Zebban har motor. Enzo är lite lugnare men det kommer gå bra med honom med!!!! KRAAM

Lotta

13 juni 2012 21:30

Magarna på bättringsvägen som tur är får lite panik med kraschade magar...nu är det bara att ha is i magen och gå sakta framåt med maten osv...tror jag aldrig haft en hund med sådan diarre som dem haft båda nu men ändå pigga o glada och aptit ändå så dem är hungriga oxå hmm ija inte lätt det där.Jo dem är olika ibland vet jag inte vilket ben jag ska stå på...hihi men det är ju en utmaning det oxå och jag tror gör jag bara rätt med E så blir det sååå bra med honom oxå kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 2 juli 2014 07:30

Jahopp börjar om igen då!!! Debut och debut kan ju man ju prata om,gjorde ju en kl2 tävling i nov förra året med Enzo även att vi inte kunde den så den är utsuddad från vår tävling. Bestämde mig att starta i kl2 med Enzo allafall på vår klubb nu ...

Av Lotta - 3 juni 2014 20:00


 Bestämde mig för ett tag sedan att Zebban o jag skulle debutera i Elit hemma på vår klubb i slutet på maj,mestadels för att jag var tävlingssugen    Satte igång och tränade ngra ggr i veckan med dirregering och konskick gick ganska bra tycker jag....

Av Lotta - 11 maj 2014 20:34


Började Enzo och jag en viltspårkurs,hade tänkt på det länge har alltid tyckt att han varit duktig när vi spårat.Sen kände jag att jag ville ha ngt annat att göra än bara tävlingslydnad.För tanken är att jag ska starta Zeb i elit ngn gång i år,givetv...

Av Lotta - 8 februari 2014 19:04

Ja då var det ny månad,vad januari gick fort.Jag avsluta ju den med att vara sjuk en hel vecka,vet inte när jag var det senast faktiskt.Första jobbveckan avklarad mycket trött har jag varit,men det var fler på jobbet som sa att dem varit det efter de...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards