Direktlänk till inlägg 18 december 2011

ytterligare 1 vecka

Av Lotta - 18 december 2011 17:58

som bara springer iväg...hinner med mig själv känner.

MÅNDAG avslutades med att jag fick gå hem från jobbet pga ont i huvudet hem o sova 3 timmar sedna kändes det lite bättre.Gjorde absolut endast det som jag bara vara tvungen till.TISDAGEN var jag ledig hemma o bara pyssla tog fram mina tomtar o gjorde julfint.Hundarna fick sig en ordentlig promenad,Zebban fick ju utöka sina promenader from idag men fortfarande koppelpromenader,lider med honom vet hur mycket han älskar sina ängar här hemma att springa på o vända sig om o titta på mig ville du ngt matte eller ska vi göra ngt???ONSDAGEN var en skitdag uruselt humör och det känner hundarna och trilskas med mig då,känner bara då att aldrig ngn mer hund efter dessa vill inte vara med om detta asjobbigt och jag vet att det finns dem som har det värre men man kan bara gå till sig själv och det går över ganska fort jag älskar mina hundar...Pratade en bra stund med bästa Sussa längtar efter henne vi hinner aldrig med att träffas längre eller hinner det passar nästan aldrig jag ledig då sover hon o ska jobba igen på natten eller annars jobbar jag dagen och hon ska gå på natten o sover på em hmm men jag hoppas att vi fått till en em nästa vecka.TORSDAGEN jobbade jag sedan hem o iväg på rehab med Zebban,har fått glädjande besked varje gång hittils och så även idag,Marie nöjd med Zebban att han inte är ngt påverkad efter rehaben och inte att vi minskat dosen på medicinen,så idag började hon med att klämma o känna på honom,sedan löpbandet ngra minuter hade lite probelm att komma i rätt fas men han vart lite stel när han kom på bandet kan ha att göra med att han tyckte det var obehagligt förra gången när vi ville få honom till att öka takten lite men men efter en liten stund så kom han i rätt fas o gick fint,sen kan jag tala om att han vart ngt glad när vi kom in på rehab och ställde sig upp på bänken för att se in i simmet han väntade sig nog att se Ingela o adelia därinne...Sen så var det dags för simmet och han simmar så bra säger Marie,kommer bli kanon bara jag lär mig för det är inte bara han som ska kunna detta jag ska göra rätt oxå för att det ska bli rätt för honom,Marie ger mig sådan positiv energi och jag blir så varm i hjärtat så det inte är klokt.Och fick glädjande besked oxå han får göra lite hjärngympa de behöver han få min plutt,vittring,apportingångar,uppletanderuta på 3x3 och fjärr kunde vi göra nu då vet jag att han kommer bli glad min underbara Zeb.sen hem efter detta byta hund o en fika lite snabbt så drog jag in till stan för en stadspromenad med Enzo och Thina o Linda o ngra av deras hundar..små ruggigt i början men i slutet så var jag uppvärmd.En mysig promenad  i en någorlunda julbelyst Norrköping men inte mycket till julstämning när snön inte finns tycker jag.FREDAGEN var det lugnt endast jobb och sen lunka här hemma härligt med fredag iallafall kände en aning till förskylning har ingen lust till at bli sjuk igen.LÖRDAGEN vakna jag med huvudvärk o täppt näsa känner mig som en riktig gnällkärring men så var det.Iallafall så var det bestämt att åka till stan för att julhandla stefan o jag,pilla im imig massa piller innan för att orka,har ju lista med mig så det går ganska smidigt,vi gick o käka lunch o under tiden vi satt där så kände jag värken komma tibAX så det var bara att hasta iväg att köpa dem sista sen hem för att lägga sig i ett mörkt rum,sov i ett par timmar vakna o kände mig bättre men lullig i huvet,var bara att göra iordning sig för att åka iväg på det årliga julbordet,tog ytterligare piller så det gick skapligt,hade det mysigt med familjen och Fam Lingblom så kul att vi fortfarande gör detta varje år efter 13 år,fasst familjerna har ju blivit utökade med pojkvänner,så nu är vi en stor klunga som kommer men allt går så smidigt.SÖNDAGEN har gått i lugnets tecken bara pysslat här hemma och gått o myst snöa gör det oxå,Ja det var min vecka nu är det bara en vecka kvar till Julafton får se vad denna vecka har att erbjuda ha en god veck där ute kraaaaaaaaammmmmmmmmm...... 

 
 
Ingela Karlsson

Ingela Karlsson

18 december 2011 22:40

Så glädjande att det går så bra med grabben!!! Jasså han tror vi är där alltid den busen!

Pussa grabbarna från oss!

Kram

http://www.ostanvindens.se

Lotta

18 december 2011 22:46

ja o se honom komma in i hallen där ställa sig upp på bänken o vifta på svansen de var en rolig syn så skönt Ingela att det går framåt kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 2 juli 2014 07:30

Jahopp börjar om igen då!!! Debut och debut kan ju man ju prata om,gjorde ju en kl2 tävling i nov förra året med Enzo även att vi inte kunde den så den är utsuddad från vår tävling. Bestämde mig att starta i kl2 med Enzo allafall på vår klubb nu ...

Av Lotta - 3 juni 2014 20:00


 Bestämde mig för ett tag sedan att Zebban o jag skulle debutera i Elit hemma på vår klubb i slutet på maj,mestadels för att jag var tävlingssugen    Satte igång och tränade ngra ggr i veckan med dirregering och konskick gick ganska bra tycker jag....

Av Lotta - 11 maj 2014 20:34


Började Enzo och jag en viltspårkurs,hade tänkt på det länge har alltid tyckt att han varit duktig när vi spårat.Sen kände jag att jag ville ha ngt annat att göra än bara tävlingslydnad.För tanken är att jag ska starta Zeb i elit ngn gång i år,givetv...

Av Lotta - 8 februari 2014 19:04

Ja då var det ny månad,vad januari gick fort.Jag avsluta ju den med att vara sjuk en hel vecka,vet inte när jag var det senast faktiskt.Första jobbveckan avklarad mycket trött har jag varit,men det var fler på jobbet som sa att dem varit det efter de...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards