Direktlänk till inlägg 29 juli 2011

Fredag och hemma igen

Av Lotta - 29 juli 2011 20:30

så skönt att få sova i sin egen inget som slår den..Dagen började med hundpromenad som alla andra dagar,Zeb i koppel och Enzo han strosar runt med oss.Jag avaktar till nästa vecka med att ringa vetten angående Zebs hälta,tycker att det är bättre kan synas ibland och det är ju inte bra hmm bara det inte är ngt allvarligt...Han får vila ngra dagar till allafall.Sedan drog vi in mot staden lite handling utav diverse saker.Cecilia jobbade sin sista dag på boendet,fick fina referenser,och att hon skullle ringa när hon fyllt 18(25/8) så skulle hon få jobba extra och det är ju ngt som uppskattas i plånboken.På em så sög det i träningtarmen,Enzo o jag gick ut på vår äng en bit härifrån,hade då tänkt mig att träna störning och vi fick fina störningar,kom lösa hundar springandes emot då satt han så fint kvar och titta på mig och på hundarna varje gång han titta på mig så fick han belöning.Sedan lite fotgående och ingångar,så nöjd med honom för att vara första gången på detta ställe hade krav där efter givetvis.Sedan ropar en vän på mig som står på sin tomt o pratar med en annan utanför,hade inte sett det för jag var koncentrerad på E,men jag trallar dit med E i fot(lös) och han går jättefint,sen får han ett ryck fram jag tar pipan o blåser och springer åt andra hållet då kommer han som ett skott   ...Vi trallar tibax och då är han jätteduktig och går brevid mig sätter sig när jag stannar upp och jag pratar lite med Carina,då frågar hon om hon får hälsa på honom och han får varsågod och går fram o hälsar,kallar honom tibax till mig och han sätter sig brevid mig och bryr sig a inte om den andra som står brevid..tycker det räcker med att hälsa på C.Sitter hos mig tills jag bryter och går därifrån...Jag är så nöjd med honom så jag skiter i det andra som jag tänkt att jag skulle göra räckte gott o väl med detta,för när vi kom hem så sov han sött i ngra timmar och det är väl bevis nog att han fått huvudbry..mitt lilla   ..Tänk att jag kom ihåg att gå tibax ngra steg i träningen när vi kom till nytt ställe klappar mig på huvudet för det hihi..Zebban hade inte märkt så mycket att jag varit borta en stund för han hade fullt upp med sitt ben som han fått att gnaga på..vifta lite på svansen när jag kom in...mitt andra   ....En annars lugn fredagkväll med familjen..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 2 juli 2014 07:30

Jahopp börjar om igen då!!! Debut och debut kan ju man ju prata om,gjorde ju en kl2 tävling i nov förra året med Enzo även att vi inte kunde den så den är utsuddad från vår tävling. Bestämde mig att starta i kl2 med Enzo allafall på vår klubb nu ...

Av Lotta - 3 juni 2014 20:00


 Bestämde mig för ett tag sedan att Zebban o jag skulle debutera i Elit hemma på vår klubb i slutet på maj,mestadels för att jag var tävlingssugen    Satte igång och tränade ngra ggr i veckan med dirregering och konskick gick ganska bra tycker jag....

Av Lotta - 11 maj 2014 20:34


Började Enzo och jag en viltspårkurs,hade tänkt på det länge har alltid tyckt att han varit duktig när vi spårat.Sen kände jag att jag ville ha ngt annat att göra än bara tävlingslydnad.För tanken är att jag ska starta Zeb i elit ngn gång i år,givetv...

Av Lotta - 8 februari 2014 19:04

Ja då var det ny månad,vad januari gick fort.Jag avsluta ju den med att vara sjuk en hel vecka,vet inte när jag var det senast faktiskt.Första jobbveckan avklarad mycket trött har jag varit,men det var fler på jobbet som sa att dem varit det efter de...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards