Direktlänk till inlägg 28 juli 2011

äntligen semester

Av Lotta - 28 juli 2011 19:45

Äntligen har då min semester början i år...så efterlängtad...När dem andra gick på smester så hade vi de lugnt i ett par veckor,men nu fick vi överlämna det lite rörigt inte kul men så kan de vara ibland.Ska försöka sammanfatta min vecka som varit.

LÖRDAG.. bra väder lite sol och då passa jag givetvis på att ligga vid poolen o vi grillade o drack gott..

SÖNDAG var det bedrövlig väder som höst tyckte,men det blev lite bättre på eftermiddagen,vart en slappardag inne,ngt kort lydnpass med båda gjorde vi också både lör o sön,Enzo jätteduktig håller appen riktigt bra i munnen,nu är det bara att han ska hålla i den.Ligg har han tendens att lägga sig på skinkan el vrida sig ner på skinkan innan han lägger sig,men det belönar vi inte utan bara raka lägganden så det kommer  nog.Zebban tragglar vi mycket fjärr,o vittring också har jag kört nöjd med honom.

MÅNDAG...morgon ställde vi klockan på 6,fodra pojkarna o mig själv sedan packa vi väskan och drog till Fyllijngarum för träningstävling,bara Zeb o ja,Enzo stanna hemma hos husse,han skulle få träna på ensamträning helt ensam när husse var o klippte sig,fick rapport under fm att det gått bra hade legat o sovit när husse kom hem.Vår tävling var jag jättenöjd med,han var med mig hela tiden,full koncentration på att arb m mig.Vi vann vår klass egentligen inte så noga för min del,mer glad för vår känsla el min kanske jag ska säga.Jag var ju skrivare i KL elit också alltid roligt att skriva för Ingela kan jag tala om blir ngra goda skratt då o då.I KL 1 2 o 3 var det Kantinka som var domaer hon dömer tydligen inte Elit,så den dömde Ingela själv.Var kvar en stund till på fm och titta på många bra ekipage,har alltid så trevligt i detta sällskap.Nu ska jag bara se till o hitta en tävling som passar så ska vi köra ngra officiella också.Åkte till Stockholm på kvällen med Stefan skulle hälsa på min svåger ngra dagar.Enzo hos "mormor" Linda,Zebban fick vara kvar hemma pga att han var lite halt troligen ngn sträckning,behöver vila och tur som jag har så passade Therese arbtider o Cecilias bra ihop med varanndra så att han kunde vara det.Hmm hade lite ågren för honom men hoppas att det "bara" är det.

TORSDAG då äntligen hemma efter ngra dagar I Stockholm som är en underbar sommarstad...saknade mina flickor men det gick bra ,vi gick o gick och åt o åt o drack o drack omvartannat tur att man går  så mycket när vi är där haha annars skulle jag kunna rulla hem till Norrköping,vi var väl ute på äventyr från 10.30 till ca 20.00 varje dag så man är lagom mör i fötter o kropp så dags när man kommer hem.Men som sagt Zeb vart glad när hans matte kom hem,men jag blev inte det för han halta lite fortfarande,usch då fick jag ännu mer dåligt samvete...Slängde  i stort sett bara in väskan så åkte jag o hämtade hem Enzo,jaja han tog det med en klckspark att jag kom hade verkiligen fått sin plats i den flocken vad roliga dem är men jag tycker det är skönt för man märker att han hfat det bra och det tror jag inget annat heller får sova i mormors säng de var skönt tyckte han...TACK EN ÄN GÅNG LINDA FÖR DIN HJÄLP     ........Nu har vi så samlats äntligen igen alla hopa,pojkarna ligger vid mina fötter kan tala om Z viker inte en tum från mig...plutten..Imorgon fredag ska jag bara ta de lugnt det är väl det som är semester hihi....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 2 juli 2014 07:30

Jahopp börjar om igen då!!! Debut och debut kan ju man ju prata om,gjorde ju en kl2 tävling i nov förra året med Enzo även att vi inte kunde den så den är utsuddad från vår tävling. Bestämde mig att starta i kl2 med Enzo allafall på vår klubb nu ...

Av Lotta - 3 juni 2014 20:00


 Bestämde mig för ett tag sedan att Zebban o jag skulle debutera i Elit hemma på vår klubb i slutet på maj,mestadels för att jag var tävlingssugen    Satte igång och tränade ngra ggr i veckan med dirregering och konskick gick ganska bra tycker jag....

Av Lotta - 11 maj 2014 20:34


Började Enzo och jag en viltspårkurs,hade tänkt på det länge har alltid tyckt att han varit duktig när vi spårat.Sen kände jag att jag ville ha ngt annat att göra än bara tävlingslydnad.För tanken är att jag ska starta Zeb i elit ngn gång i år,givetv...

Av Lotta - 8 februari 2014 19:04

Ja då var det ny månad,vad januari gick fort.Jag avsluta ju den med att vara sjuk en hel vecka,vet inte när jag var det senast faktiskt.Första jobbveckan avklarad mycket trött har jag varit,men det var fler på jobbet som sa att dem varit det efter de...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards