Direktlänk till inlägg 5 juni 2010

inte 2 ggr

Av Lotta - 5 juni 2010 07:27

på rad kan de gå bra inte....nervös var jag från lunch o framåt....

gav oss iväg vid 5 tiden.Hade min plan innan tävling så den höll vi,när vi satt och vänta för att gå in för PL så kom dem första skotten dem reagerade inte Zeb på,hann gör ju inte det vanligtvis,men Veronicas sune var inte så glad åt det,så hon funderade redan här på att bryta,men bestämdea sig att lägga en PL iallafall,väl nere på plan och vi ställt upp så märkte hon att det inte gick alls,så hon går av plan ,och vi ställer om lagom till att TL ska säga lägg ner hundarna så kommer det en sådan jävla smäll så marken skaka,alla titta på varanndra oj va vad det där,men TL säger lägg ner hundarna jag ser på Zeb att han är berörd så tar i med ett hårt ligg och går ifrån,han ligger väl i 30 sekunder sen ställer han sig upp och där står han i resterande 3 min med svansen mellan benen och tycker att det är konstigt.Vi var ju bara 2 Sara m Lusse,Lusse han reagerade inte vid smällen men det gjorde hans matte o jag  kan jag tala om.Jaja 1 :apriset borta där,men känner mig ganska lugn ändå,blir det med allas närhet det är såå kul,alla e sååå gulliga mot varanndra.Sara var nr 1 o jag  sen då så därför hinner jag inte upp med Zebban i bilen så vi står i skuggan och värmer upp,märker då att han inte riktigt e på topp men ändå med.Och trot om ni vill att fast det var Anders som domare så var inte benen som spagetti när jag gick ut på plan::))).Här kommer betygen.

PL:0p

FF:7p,segt sitt,släpper,vaxlar pos.

Läggande:9p nosar (måste bort allt detta nosande)

Inkallning:8,5p steg,ngt tveksam sista ing.

rutan:9,5:steg(lyfte ngn tass)

Apportering:0p (ja ja tror inte att det är sant,men han satte igång o lekte med appen,då vart jag lagom road...)....

Hopp:8p islag(det jag varit rädd för)

Fjärr:7p många kommandon(som han gjort på träningarna ibland sitt vad är det???)

Helhet 8p

ett 3:e pris vart det,men jag e  faktiskt riktigt glad för dem andra poängen,FF kändes väl inte riktigt som förra gången.Men jag fick ngra värmande ord utav Anders vid prisutdelningen att han tyckte det såg bra ut jobba på....Så jag e inte helt nöjd men men, vad ska hända härnäst för Zeb på en PL egentligen han har väl snart blivit utsatt för allt otäckt hoppas bara att det sitter i ska lägga en Pl själv idag och sen e de ju träning i veckan.Nu är det 2v till nästa tävling skönt för då hinner vi o landa ett tag.Ett stort grattis till Sara o Lusse man så nära så nära ni var så duktiga i värmen....Och vi andra också men det räckte inte riktigt till men  men vi kommer igen.....Ha en bar Lördag för det ska jag................

 
 
Thina o Tudor

Thina o Tudor

5 juni 2010 07:52

Så jäkla synd med smällandet. Kan garantera att det var pga det som även apporteringen inte funkade. En överslagshandling från Zebsons sida helt klart. Bra poäng annars. i kommer igen det är jag övertygad om. KrAm

http://hotnshamless.se

 
Malin

Malin

5 juni 2010 14:13

Grattis till 9,5 i rutan!! Skit bra ju, du måste vara jätte stolt Lotta! Synd på platsläggandet men kul att han var något samlad under resten av programet.
Kram

http://sashaschafer.blogg.se

 
Ingela

Ingela

6 juni 2010 15:18

Jag måste säga att du har riktigt fina poäng på de viktiga momenten! Jag är verkligen stolt över era framsteg!
Ja du Zebban har fått vara med om alla knäppa platser! Vi tar tag i den träningen och nosandet i veckan! Kram till er

http://www.ostanvindens.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 2 juli 2014 07:30

Jahopp börjar om igen då!!! Debut och debut kan ju man ju prata om,gjorde ju en kl2 tävling i nov förra året med Enzo även att vi inte kunde den så den är utsuddad från vår tävling. Bestämde mig att starta i kl2 med Enzo allafall på vår klubb nu ...

Av Lotta - 3 juni 2014 20:00


 Bestämde mig för ett tag sedan att Zebban o jag skulle debutera i Elit hemma på vår klubb i slutet på maj,mestadels för att jag var tävlingssugen    Satte igång och tränade ngra ggr i veckan med dirregering och konskick gick ganska bra tycker jag....

Av Lotta - 11 maj 2014 20:34


Började Enzo och jag en viltspårkurs,hade tänkt på det länge har alltid tyckt att han varit duktig när vi spårat.Sen kände jag att jag ville ha ngt annat att göra än bara tävlingslydnad.För tanken är att jag ska starta Zeb i elit ngn gång i år,givetv...

Av Lotta - 8 februari 2014 19:04

Ja då var det ny månad,vad januari gick fort.Jag avsluta ju den med att vara sjuk en hel vecka,vet inte när jag var det senast faktiskt.Första jobbveckan avklarad mycket trött har jag varit,men det var fler på jobbet som sa att dem varit det efter de...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards