Alla inlägg den 18 juni 2010

Av Lotta - 18 juni 2010 15:10

       men nu är det bara en kvar sen blir det semester hela juli o halva aug....Okej igår drog vi iväg till Motala för att tävla för fjärde gången i LK2,har ju som sagt ett 1:apris,men hoppas få ett till innan vilan,men igår sket det sig igen,på en sådan simpel sak som hopp/sitt som han kan sååå bra men inte igår inte,gick ut men tvärnit vid planket,börja nosa på ngt hål i översta plankan,jag grymta lite då vänder han om och går in vid min sida igen och redan där är det ju noll,men vi fick göra ett hopp iallafall.Vet ej vad som hände där har ingen förklaring och jag behöver egentligen inte ha ngn heller han hoppa helt enkelt inte....Hade sällskap utav Therese o Oskar idag,skönt att slippa sitta åka helt själv det är ju ändå en bit att åka.Var inte speciellt nervös när vi kom fram,men vart det vid lottningen kände mig febrig...och trot om ni vill vi fick startnr 1 har väl aldrig inträffat...Ut o hämta Zebban som satt hos Therese,lite koncentrationsövningar innan start,han var med och lyhörd.In på plan då inser jag vart fn e planket/huset vi ska gå bakom,fanns inget utan tävlingsledarn talar om att vi ska gå in i skogen och stå bakom ett stort träd,,,,,hualigen då fick jag nog feber tror jag vaaad ska Zeb tro att jag gör där inne har väl aldrig tränat PL med att gå in i en skog att gömma mig,oh tänkte måtte det gå bra denna gång med PL,la ner hundarna och gick ifrån,när vi stannar upp där vi ska vara är benen som gele,huvet som en kokt tomat kändes det som....snustorr i munnen oh snälla gud låt honom ligga bad jag om,ingen utav hundarna dök upp och TL sa inget förrän det var dags att gå tibax ,och när jag kom upp för slänten så ligger han så fint och tungt jag vågade inte titta på honom så glad vart jag YEPPIE skrek det inom mig,boll o gristryne  lite snabbt som belöning,Uppvärmning ngra minuter sen var det in på plan igen och han var så på,med hela tiden,vi gick en sekvens mot hålet in i skogen där drog sig näsan emot vid helt om marsch men annars tyckte jag nog att det var okej inte bra men okej.Här kommer betyg o domarkommentar,mina egna inom parantes...

PL 10 p

FF 7p fin start,pendlar ngt,ngt efter i helt om,ss,fin kontakt,(okej som sagt han var med och inte nochalant)

Läggande 9.5p fin framföring UTMÄRKT NER halvsitter,(ja vad ska man säga lätt att en ½ p dras)

Inkalln 7p långt stop ,dåligt avslut (tror han tappa tempot o sen dålig ingång men tyckte ändå att han gjorde den hyfsad)

Rutan 10p UTMÄRKT IN OCH STANNAR BRA! (Det står med stora bokstäver när jag skriver det :))

Apport 7p Bus vid app,tvekan DK (vet inte om jag kan hålla med om bus mer tvekan tar och släpper luktar tycker den är konstig MYCKET tuggad apport användes sa apport igen därför DK)

Hopp 0p utför ej moment,fram till hinder tvekan,åter till matte.(som sagt vet ej vad som hände men så här i efterhand kanske jag skulle sagt hopp istället för grymtet)

Här säger TL och vi får tacka den tävlande och jag blir som ett frågetecken men det är fjärren kvar säger både jag och domarn,det var inte ens utmärkt var han skulle ligga så han fick lägga rumpan på en planka inte på men framför då,ställde upp och då säger domarn att vi skulle flytta ut lite var för nära ja vet inte vad.

Fjärr 5p Dk 2 dirig (han satte sig inte alls på första sitt men sen satte han sig och la sig fint,han har ju börjat med dem här dumheterna vet ej varför tycker att jag motiverar till det men men)

Helhet 8p TREVLIG FRAMFÖRING,tappa koncentrationen lite mot slutet...summa sumarum 146p och ett 2:a pris  och 3:a klassen...Har ändå mycket att gilla tycker jag framförallt PL,rutan min guldklimp e vad han är .....Efter att vi tävlat så var det Ann O Adelia kvar att titta på och vi hade ju en sådan härlig sommarkväll så det var njutbart att vara kvar och titta på dem.Ann o Nemo var ngt fenomenala vilket härligt program och jättefina poäng utav Anders tom,och att Nemo höll hela programmet i värmen i strålande sol fick dem köra också ja de var en fröjd för ögat att se dem igår.Adelia o Bianca höll inte hela vägen igår men mycket fint vart det också att titta på...Och Adelia att framförallt du kämpade och var kvar på plan....Ni kommer igen det vet vi    

Ytterligare en tävling att lägga till handlingarna idag har vi ingen träning,utan tar ledigt o bara myser ska nog gå till sjön med Zebban så han får plaska o bada om han vill...tror ni han vill????

Sen tar vi nya tag till torsdag i Åtvid.....Den här helgen ägnas tankar till Karlstad där är fröken o Dulle o tävlar SM många lycka till till dem....Längtar att få träffa dem igen nu är det ett tag sen......

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards