Alla inlägg den 9 juni 2010

Av Lotta - 9 juni 2010 19:05

                     idag...kände för att göra ngt annat än lydnad idag ja enbart tävlingslydnad då nu vart det jaktlydnad men det är ju ngt annat på ett annat sätt kan man säga...Hade planen att skötte han sig IIINTE skulle de fn inte bli ngt bad eller apportering i vatten.Gick fint i kopplet ner till sjön kontakt emellanåt inget drag...Fick sitt stanna kvar medans vi bara koppla av tyckte nog att han var någorlunda lugn ngt pip kom det,kopplet låg på backen!!!Började med att bara hämta på land vatten runt omkring oss...ingen tendens att springa till vattnet...men en utav ggr hitta han en påse på vägen till mig med gammal fisk i hur man nu kan tro att det ska murkna i plastpåse hmmm,men han tog upp dummisen när jag morra lite och kom med den.Kastade ngra ggr och inget knallande eller spring till vatten,en sak hände på vägen,när Zeb kom emot mig så kom en katt o sprng förbi honom,han vart som en staty glodde på mig och sen på katten,men valde mig med dummisen....Då tycker jag att han skött sig riktigt bra inget knall till sjön  utan jobbade med mig..Satte honom fot och kastade första ut i vattnet satt kvar till kommando kom jag vart sååå glad...man ser vad allt slit ger RESULTAT ...han droppa den innan han kom upp på land,men nästa kast såå sa jag håll fast en gång ute i vattnet och då kom han in med den till mig och skaka sig inte innan heller,gjorde ett linjetag utmed vattnet det fungerade också in till mig ingen omväg i vattnet.Fick efter detta ett varsågod att plaska bäst han ville men men inte mycket till det står mest och glor på mig..men sa ut en gång då simma han ut en bit och sen tibax...Fick ju lite mer att tänka på nu när han varit så duktig ska jag våga liiiite mer,kopplade honom för säkerhets skull,kastade en dummis på land och sen vände om och kastade i sjön,sa fot och vände för att ta den första på land (risk att när han blir skickad till den på land knallar han och tar den i vattnet först)men icke sa nicke idag var han jätteduktig både i vatten o på land,idag funkade lydnaden super men vi var ju själva och då är det ju inte sååå mycket störningar.Efter 1,5 timme så var vi ganska trötta och gav vi oss hemåt riktigt nöjda...Nu har vi fått mat i magen och bara myser inomhus  

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards