Direktlänk till inlägg 28 februari 2010

veckan som varit

Av Lotta - 28 februari 2010 14:31

   blir lite tjatig rubrik men i och med att jag bloggar så sällan så skriver jag veckovis....

MÅNDAG:vaknade tidigt och tyckte det var så kallt i sovrummet,-29 gr  ute brrr säger jag  vilken vinter vi har haft detta år,mycket snö o kyla.Ingela kurs inställd pga kyla också::::((((.Hände inte så mycket annars denna dag.

TISDAG:jobbade kväll,Zebban och jag tränade ett pass på fm.

ONSDAG:Hela familjen var i Kisa,Zebban och jag hade det mysigt strosade runt och fikade.....Stefan hade inte åkt skidor på 20 år men han var så duktig.Therese hade ju åkt förra året när hon var med Oskars fam i fjällen.Cecilia hade aldrig åkt så hon var lite nervös inför första åket,och dem tog ju henne inte till den minsta backen förstås fast dem trodde det...Tur hon hade Oskar som var pedgogisk så hon kom ner hel???

Åkena gick bättre o bättre på  em körde hon bra iallafall.Zebban och jag hade ett träningspass,gick hyfsat...Men det bästa utav allt var vädret strålande sol o blå himmel....Vi var ganska trötta när vi kom hem vid 5-tiden,hade varit borta sen 7.30.Hela familjen sov kl21 den kvällen,jag utav all frisk luft och dem andra utav all skidåkning och frisk luft:::)))

TORSDAG:Jobbardag....Zebban o jag åkte in till stan på kvällen för träff med Sussa o Carina dags för hundträning...Först så pratade vi lite,sen så körde vi igång,jag hjälpte Susanne med vittringen,Susanne o jag hjälpte Carina med framåtsändande tror jag de var...Susanne hjälpte mig med rutan...ja ni ser vad duktiga vi är och hjälpsamma mot varann.Gjorde även ngra andra moment,typ apporten och inkallning,apport blir jag så frustrerad på för att han måste göra tasslag 1:a o 2:a gången,sen tar han den jättefint och kommer in med den.

FREDAG:Jobbardag...Zebban o jag gick en skaplig promenad på em i dimman..Sen hem o fixa lite,tibax till jobbet kl 6,personalfest och sen att fira av min chef som går i pension...vart inte så sent kom hem vid 10-tiden.

LÖRDAG:Upp tidigt skjusa Therese  till stan skulle ha tenta kl 8.Hem igen och styrde lite,Stefan fick ta hand om Zeb,jag skulle möta Therese igen vid 10.Vi gick ett par timmar  och pengarna rullade men det ska dem väl göra  .Vi var bortbjudna på kvällen,hade det jättetrevligt  bada bubbel och tjattra åt god mat och drack gott.Vart hämtade 00.30,lagom om man ska vara människa dagen efter.

SÖNDAG:Vaknade vid 9...härligt att få sova så länge..Men Zebban var också trött inte van att åka bil mitt i natten,och sen en lekstund med en briardhanne....Gick en låång o skön promenaad på fm,prövade mina nya broddar,kan tala om att hade jag inte haft dem så hade jag fått krypa vissa bitar....Resten utav dagen har gått i lugnets tecken så härligt att bara vara,visste om att >Sussa o Carina skulle ses på em för träning,men jag orkade inte ta mig in till stan och jag kanske inte var kapabel att köra bil då heller....efter alla goda drinkar i går kväll  

Och töat har det börja göra sååå skönt nu vill jag ha vååårrr..Idag hade vi 7 grader varmt..men frågan är hur kommer det att bli ute ser ju redan lite översvämningar här o där.Imorgon är det ny vecka o nya tag...hoppas kursen blir av längtar dit....och jag har min braiga veckan jobbar 3 dagar bara.Nu är det 5-milen på OS sista sändningen för den här gången....Ha de gott alla......................                           

 
 
Ingela

Ingela

28 februari 2010 19:44

Äntligen bloggat! Väntat och väntat! Vad härligt ni hade det i Kisa! Bra ni tränar i hop och hjälper varandra... och inte bara babblar... Se till att tjata på de andra två att de ska blogga också!

http://www.ostanvindens.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 2 juli 2014 07:30

Jahopp börjar om igen då!!! Debut och debut kan ju man ju prata om,gjorde ju en kl2 tävling i nov förra året med Enzo även att vi inte kunde den så den är utsuddad från vår tävling. Bestämde mig att starta i kl2 med Enzo allafall på vår klubb nu ...

Av Lotta - 3 juni 2014 20:00


 Bestämde mig för ett tag sedan att Zebban o jag skulle debutera i Elit hemma på vår klubb i slutet på maj,mestadels för att jag var tävlingssugen    Satte igång och tränade ngra ggr i veckan med dirregering och konskick gick ganska bra tycker jag....

Av Lotta - 11 maj 2014 20:34


Började Enzo och jag en viltspårkurs,hade tänkt på det länge har alltid tyckt att han varit duktig när vi spårat.Sen kände jag att jag ville ha ngt annat att göra än bara tävlingslydnad.För tanken är att jag ska starta Zeb i elit ngn gång i år,givetv...

Av Lotta - 8 februari 2014 19:04

Ja då var det ny månad,vad januari gick fort.Jag avsluta ju den med att vara sjuk en hel vecka,vet inte när jag var det senast faktiskt.Första jobbveckan avklarad mycket trött har jag varit,men det var fler på jobbet som sa att dem varit det efter de...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards