Direktlänk till inlägg 18 februari 2010

vart tar dagarna vägen???uppdaterat......

Av Lotta - 18 februari 2010 16:55

det går framåt fort tycker jag undrar om det är att det är så ljust med all snö som jag känner det så....tycker annars i jan/feb att det är tungt med vinter...

Måndagen jobbade jag kväll Zebban o jag tog det lugnt mest hela dagen,gick en långpromenad på förmiddagen...Tisdagen lång dag på jobbet kallad till ett extra möte med nattpersonalen...Tur att Therese finns hemma,annars så hade det inte funkat...På kvällen drog vi till Ingela på kurs,idag mycket  bättre väder och jag kände mig mer taggad då naturligtvis.Zebban var mycket mer koncentrerad också och skötte sig bra om vi bortser från allt snöätande:::(((.Annars hade vi fokus på klockan idag 3x12 skulle vi gjort innan vi åkte hem,tydligen många utav oss som har problem med det.Iallafall så blir det bra vartannat typ,på slutet mycket bättre.Vi körde mycket individuellt idag bra tycker jag också att göra det och Ingela går runt och hjälper till på det vi fastnat på eller ngt som strular.Apporten mycket bättre också Tack Sara för det tipset::)) innan fikat kollade vi igenom fjärren på oss alla..vårt fjärr var bra men behövde mer tryck på ligg...Efter fikat så vart det inkallningsingångar,sen inkalln med stå,sen inkallning på stå....där skulle vi ha fart o tryck direkt gick jättebra.Inkalln med stå lite strul i början men sista ggerna så såg det bra ut fick riktig belöning med lek o boll...Sen var det slut för den här gången,var så nöjd idag när vi åkte hem,vägen innan e22 är så härlig vad snööö det är::)).Onsdagen var jag ledig plocka o stryde lite gick långpromenad....en skön ledig dag...Nej nu ska jag ta ngra ord med mannen i huset innan han sticker på träning och jag ut med Zebban.

Sussa ringde på em idag och vi prata lite skit om allt möjligt,sällan vi gör det nu för tiden....Beställde ett par böcker på nätet,som vi tror är bra.

Kom in på att prata lite om hundar osv,jag kan ju som sagt bli ngt irreterad på Mr Z för att han e så nonchi mot mig...fick ngra tips på vad jag ska göra åt det,framförallt i koppelgåendet så finns jag liksom inte mestadels,inte att han går med nosen i backen utan bara liksom inte tar kontakt emellanåt.Knäpp som jag är blir jag ju taggad att pröva,och jag har prövat detta förut men inte så mycket energi i kanske.Så när vi tog kvällspromenixen,så ut med klicker och godis.Och vilken skillnad på hund,jag vet att jag kanske varit tråkig också mycket tjat tjat men idag skärpte jag mig OCH ska i forsättningen,han sökte kontakt mycket sen gick han så BRAA i kopplet,inte så att han gick glodde på mig hela tiden utan lagom och ett par ggr så "hitta" matte  godis på backen som var kul.Jättenöjd med detta,nu så ska nog jag luta mig tibax i soffan resten utav kvällen.Bay bay...........<3<3<3<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 2 juli 2014 07:30

Jahopp börjar om igen då!!! Debut och debut kan ju man ju prata om,gjorde ju en kl2 tävling i nov förra året med Enzo även att vi inte kunde den så den är utsuddad från vår tävling. Bestämde mig att starta i kl2 med Enzo allafall på vår klubb nu ...

Av Lotta - 3 juni 2014 20:00


 Bestämde mig för ett tag sedan att Zebban o jag skulle debutera i Elit hemma på vår klubb i slutet på maj,mestadels för att jag var tävlingssugen    Satte igång och tränade ngra ggr i veckan med dirregering och konskick gick ganska bra tycker jag....

Av Lotta - 11 maj 2014 20:34


Började Enzo och jag en viltspårkurs,hade tänkt på det länge har alltid tyckt att han varit duktig när vi spårat.Sen kände jag att jag ville ha ngt annat att göra än bara tävlingslydnad.För tanken är att jag ska starta Zeb i elit ngn gång i år,givetv...

Av Lotta - 8 februari 2014 19:04

Ja då var det ny månad,vad januari gick fort.Jag avsluta ju den med att vara sjuk en hel vecka,vet inte när jag var det senast faktiskt.Första jobbveckan avklarad mycket trött har jag varit,men det var fler på jobbet som sa att dem varit det efter de...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards