Direktlänk till inlägg 4 februari 2010

saknad och kursstart och myyyycket snöööö

Av Lotta - 4 februari 2010 20:09

Usch så mycket snö det kommit,,,,lite för mycket tycker jag....

annars gillar jag detta bara det inte smäller till och blir snorkallt också

Saknar min lilla gumman ngt såå otroligt mycket men det är ngt lättare kan prata om henne utan att gråta...fast ibland kommer det över mig,jag har inte kunnat ta bort kopplet ännu det hänger där det brukar hänga....Och ibland när jag går långpromenader med Zeb så tänker jag att undrar om Stefan har gått ut med Jessie ännu,för sista tiden och framförallt när det var så kallt följde hon inte med på dem riktigt långa promenaderna,blir tungt i hjärtat när jag skriver om henne .....

Nu till ngt annat måndagen gick långsamt bara vänta till att åka o jobba.Tisdagen gick fort iallafall,hem o ut en prom med Zeb,sen hem o vispa grädde och göra kaffe till kursstarten som började då.så kul att ge sig iväg hämtade upp Sussa o King trodde Azko skulle med men Mattias hade visst hunnit hem.Gud var fint det var på vägen och va snööö de e inte klokt och då hade ju inte onsdagens snö kommit ännu.Vi körde inte så hårt första gången var så kul att se alla Lorna var med på ett hörn också.Vi testade FF först gick väl ganska bra,han har bra position och jag kör bara korta sträckor.Sen så  körde vi lite själva Zeb o jag rutan hmmm gick bara åt höger kant hela tiden,fick gå tibax lite mycket bättre då.Sen gick vi förbi hopphindret då tänkte jag att det har vi ju kört på ett tag så jag ställde upp lite slarvigt framför och han hoppade som om han aldrig gjort ngt annat duktig kille,var ju lite si o så med det på slutet av förra kursen.sen fikade vi jag hade kladdkaka grädde hallon med mig för att fira vårt LP,vart lite nervös när vi åkte ner för när jag gjorde den så tänkte jag att en räcker för vi e inte så många hmmm undra vad jag tänkte med,men men den räckte iallafall.Vi planerade in våran kurs så det skulle passa alla osv och mycket annat prat vart det också.Sen ut och köra igen kan väl säaga att jag hade suttit o stelnat till lite,för gud va jag frös när vi gick ut på plan igen....men vi körde på en stund till med FF och även sitt under gång o rutan.Kan säga att jag hade en trött kille i bilen hem såg inte skymten utav honom på hela vägen,sen mat o kissrunda sen sova han gott resten utav natten,matte också fick gå o lägga sig tidigt men så jättenöjd att nu e vi igång igen.Onsdagen var det snökaos överallt bussar o tåg inställda men hemtjänsten i Vånga o Skärkind tog sig fram på dem små vägarna kan bero på att bönderna e duktiga på att ploga fort o ofta:)Torsdagen kaos på jobbet men på ett annat sätt mycket jobb lite personal,blir så trött på detta,kommer in massor med nya ärenden men vi får inte mer personal för det,blir restiden som försvinner alltså vi ska ta oss ca 3mil på ingen tid alls hmm :::((( i detta väder också när restiden dubblas nästan på vissa ställen.Var så skönt att få gå hem kl 2,hem o städa och laga mat och lite andra måsten.Sen ut med Zebban en sväng behövde inte at ngn långsväng för Cecilia var hemma idag och hade gått långt med honom på dagen,istäälet så så tog vi oss ett litet träningpass,FF  bra position,ink med stannande avslut där jätteduktig..det SVÅRA idag Ingela var hemläxan som vi fick en del utav oss,fick inte till det idag GUD så svårt det ska vara att få bort DKna.men vi ger oss inte jag e så nöjd så med min lilla kille han gör mig så pigg o glad utav att bara titta på mig.....vart en lång blogg men den e för 5 dagar så hoppas att ni orkat läsa ända hit.Imorgon e jag ledig och ska uträtta ngra ärenden och förhoppningsvis hinna förbi Linda en sväng också.:::)))))

 

 
 
Ingela

Ingela

7 februari 2010 15:49

Härlig läsning sm vanligt! ja det är svårt med att få bort de små rackarna! Men bara vi kmmer i gång igen ska du se att du rättar till dig! Kram

http://www.ostanvindens.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 2 juli 2014 07:30

Jahopp börjar om igen då!!! Debut och debut kan ju man ju prata om,gjorde ju en kl2 tävling i nov förra året med Enzo även att vi inte kunde den så den är utsuddad från vår tävling. Bestämde mig att starta i kl2 med Enzo allafall på vår klubb nu ...

Av Lotta - 3 juni 2014 20:00


 Bestämde mig för ett tag sedan att Zebban o jag skulle debutera i Elit hemma på vår klubb i slutet på maj,mestadels för att jag var tävlingssugen    Satte igång och tränade ngra ggr i veckan med dirregering och konskick gick ganska bra tycker jag....

Av Lotta - 11 maj 2014 20:34


Började Enzo och jag en viltspårkurs,hade tänkt på det länge har alltid tyckt att han varit duktig när vi spårat.Sen kände jag att jag ville ha ngt annat att göra än bara tävlingslydnad.För tanken är att jag ska starta Zeb i elit ngn gång i år,givetv...

Av Lotta - 8 februari 2014 19:04

Ja då var det ny månad,vad januari gick fort.Jag avsluta ju den med att vara sjuk en hel vecka,vet inte när jag var det senast faktiskt.Första jobbveckan avklarad mycket trött har jag varit,men det var fler på jobbet som sa att dem varit det efter de...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards