Direktlänk till inlägg 10 februari 2013

lååångledig

Av Lotta - 10 februari 2013 11:28

Jaaaa har varit ledig i 3 hela dagar,slutade tidigt i torsdags oxå så det har varit sååå skönt!!!

Stefan har varit iväg till Sälen med jobbet åkte i trosdags och kommer hem idag eller ikväll rättare sagt.Och jag har bara haft mig själv att rå om välbehövligt faktiskt..Fredagen hade jag en sån där skön morgon långpromend med hundarna ingen stress att jag skulle iväg eller ngt,det skulle jag på em men hade gott om tid.Besikta bilen som gick igenom med 0 i protokollet kunde inte tänka mig ngt annat heller på så pass ny bil men man vet ju aldrig...Sen upp till stan för att träffa Therese och Cecilia var ju med mig så vi lunchade och bara hade det mysigt...sen shoppa vi lite och tog en kaffe innnan jag gav mig av hemåt,är inget för att springa på stan längre så som man gjorde förr,nej nu uträttar jag mina ärenden sen hem!!Stanna på djurmagasinet köpte ben till pojkarna.

Lördag vakna jag tidigt vilket är skönt med lite kaffe och morgontv.En långpromenad på morgonen/fm och som det snöade herregud vräkte ner hela promenaden jag nästan hela dagen faktiskt i omgångar.Annars en lugn och fridfull dag med inga måsten utan bara att va hemma.

Söndag vakna jag lika tidigt som vanligt men la mig och somna om till halv 9,såg när jag vakna till att dem ringt från jobbet kl 7 fy fan jag orkar inte med mer jag vill vara ledig när jag är ledig och jag vet att det vill dem andra med vi är alla rädda om våra lediga dagar,så förmiddagen ängnades åt dåligt samvet att jag inte hört att dem ringt hmmm underbar förmiddag eller inte.Ute allafall med grabbsen på fm gud va dem älskar snön och jag med lagom kallt -4 och lösnö då blir det inte såå jobbigt att gå i den,för jag går ute på åkrarna och i skogen där det inte är ngra spår hundarna springer som galningar gör änglar äter snö,sista dagarna har allmänlydnaden funkat såå bra eller den funkar väl annars med men som sagt sista dagarna har det kännts bättre allafall.Har fått E att förstå att kommer man tillbaka med bollen till Matte så är det askul med dragkamp och att man tom vinner den ibland,Zebban gör det för är det ngt han gillar så är det att kampa med bollen.Har även tränat att man ska lyssna på sitt namn och invänta sin tur vilket har gått många steg framåt och som sagt bara jag är lugn och tydlig så är dem sååå duktiga.Ngt som är kul annars är att dem leker med varann mer kan springa med bollen emellan sig hur länge som helst nej vars men en stund och trot om ni vill så det Zeb som oftast ger sig hmm och Enzo bjuder upp till lek han är för söt när han vill få igång Zebban.Nejhej nu är det slut på slötiden måste styra lite här hemma sen ska jag kosta på mig skräpmat idag,står inte och lagar mat till mig själv bara!!

         

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 2 juli 2014 07:30

Jahopp börjar om igen då!!! Debut och debut kan ju man ju prata om,gjorde ju en kl2 tävling i nov förra året med Enzo även att vi inte kunde den så den är utsuddad från vår tävling. Bestämde mig att starta i kl2 med Enzo allafall på vår klubb nu ...

Av Lotta - 3 juni 2014 20:00


 Bestämde mig för ett tag sedan att Zebban o jag skulle debutera i Elit hemma på vår klubb i slutet på maj,mestadels för att jag var tävlingssugen    Satte igång och tränade ngra ggr i veckan med dirregering och konskick gick ganska bra tycker jag....

Av Lotta - 11 maj 2014 20:34


Började Enzo och jag en viltspårkurs,hade tänkt på det länge har alltid tyckt att han varit duktig när vi spårat.Sen kände jag att jag ville ha ngt annat att göra än bara tävlingslydnad.För tanken är att jag ska starta Zeb i elit ngn gång i år,givetv...

Av Lotta - 8 februari 2014 19:04

Ja då var det ny månad,vad januari gick fort.Jag avsluta ju den med att vara sjuk en hel vecka,vet inte när jag var det senast faktiskt.Första jobbveckan avklarad mycket trött har jag varit,men det var fler på jobbet som sa att dem varit det efter de...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards