Direktlänk till inlägg 18 november 2012

årets sista tävling

Av Lotta - 18 november 2012 10:40

VÄRLDENS BÄSTA TÄVLINGSLEDARE ADELIA    



Hujeda mig det har inträffat ngt helt otroligt men jag tar det från början hihi....

Vaknade imorse tidigt utav en mardröm att jag fått en obotlig sjukdom och skulle dö usch va ledsen jag var...Inte en så bra start på dagen men men var bara att kliva ur sängvärmen.Kände mig så otroligt lugn annars på tävlingsdagen så brukar det kurra i magen och jag nästan vara tjutfärdig!! Kom iväg skapligt så jag var i god tid på bruxa hann o rasta killarna innan jag gick ner till stugan för att anmäla mig och som vanligt blir man bemött utav så trevliga goa människor både gillar o älskar dessa människor.Lottning utav KL 3 hade ju som sagt velat att ha tidigt nr så jag kunde ta ut Enzo för att få ner honom på jorden,då var nr 1 o 2 förlottade till funktionärerna som skulle tävla,men hade turen på min sida och fick nr 3 utav 7.Sen upp o hämta Zebban Enzo redan laddad i bilen oh herregud tänkte jag och han ska ligga minst 1 timma till jaja det var bara att släppa och det kunde jag göra som tur .

ZEBS RESULTAT (inom parentes domarens ord)

Sitt i gr : Op (kliar sig reser sig)

PL : 10p

FF:8p (varierar i pos,ss) ja vad ska man säga han har aldrig tamefan gjort ett bättre FF med mig hela tiden och vilken kontakt...

Sättande: 10p (mycket bra)

inkalln: 10p (mycket bra)

rutan 10p (mycket bra)

hopp/app 9,5p (ss)

metall: 9p (ss) en liten tuch utav tassen skulle jag vilja tillägga oxå

Vittring: 9p (ss,tempo) jo ja vet men han håller den så fint inte ett tugg   

Fjärr: 5p (miss ett skifte) ja undrar om det inte var 2

Helhet: 10p ( en glad och pigg hund och VÄLTRÄNAD ) så stolt över dem orden herregud dem lever jag på lääänge. summa 264,5 p och ett andra 1:a pris jag var så glad när så det fanns inte ord när programmet var slut fick ytterligare bevis på att min egna förändring gjort skillnad han är mitt allt denna hund.Och höra allas ord när jag klev av plan man blir så lycklig  och att allt kämpande tränande gör sitt till slut.Lorna kom o krama om mig o det rann stora tårar blir så varm i hela hjärteroten   ....Och vet ni ngt som gör mig oxå varm i hjärtat är att se hur kul han tycker att det är och att jag följer min planering jag går undan och värmer upp innan starten och även att jag belönar honom direkt efter programmet bara han och jag.


Sedan kom min stora UTMANING för dagen Enzos start i KL1, men kände att nu får det gå som det går med honom för inget kan slå undan fötterna på mig nu.Upp och bytte hund vid bilen,Enzo såå glad att få komma ut legat typ ca 2 timmar i bilen ylade och gjorde sitt berömda glädjeskall ja ni den hunden är bara för härlig.Vi gick in i stugan och fikade lite o tjattra med folk E helt upp i det blå hade typ 60 min att få honom lugn tycker att han ändå lugna sig eftre en liten stund,gick ut och körde ngra moment fick honom koncentrerad tycker jag.Sedan lottning fick nr 7 utav 13,3 st PL med 4 hundar i varje för en avstod PL tror jag det var.PL i KL 1 är ingen rolig moment tycker jag Enzo har aldrig gått upp på träning,men hur är dem andra hundarna som han ska ligga med man får ju alltid hoppas och tro att dem är stadiga oxå.Ser när vi går in på plan att 2 utav dem är ganska styriga huahua känner jag då,men E är lugn och sansad.Sen vart det en ganska lång väntan för vår del em han fick vara med mig hela tiden och jag känner att han kommer ner i lugn.Står i kanten utav plan för att han ska vara bland publiken och andra hundar lite så det inte blir så intressesant när vi väl är på plan.


ENZOS RESULTAT (domarnes kommentar inom parentes)


PL: 10 p

Tandvisning: 10 p

Linf: 8 p (snabbt sättande,ngt okoncentrerad) håller jag fullständigt med om även om han inte har ögonkontakt med mig så är han ändå med i kopplet så att säga.

Läggande: 9p (ngt sakta ner) håller jag inte med om!! Lina filma och jag undrar om han kan lägga sig fortare,men att han satte sig upp innan mitt kommando står det inget om hmm.

Här upptäcker E den röda konan som är startp för oss och tycker han ska apportera den,får ett tokryck och springer runt mig ett par varv hm vad göra jag ryter åt honom då blir han lite hm de va nog inte så bra att göra detta nu..får honom att släppa dem och han kommer upp vid min sida igen.

Inkallning: 8p (slarvigt avslut) ja han runda mig nästan innan jag sa fot till honom....

Ställande: 8p (dk,slarvigt avslut) ja här tvivlar jag väl lite på honom,och gör den så långt som vi kommit med den helt enkelt.

Apport: 10p (bra) haha ja att vi skulle få en 10:a på detta moment trodde jag väl aldrig men ett slick sen in i munnen och höll den riktigt bra.

Hopp: 7p (islag,strul avslut)

Helhet: 7p (ngt okoncentrerad hund och busig)

Summa 171p och ett 1:apris.

Ja vad ska man säga ingen är gladare än jag!! han höll ihop riktigt bra tycker jag,vi är inte längre än så här,jag visste våra svagheter,bla stadgan vid ställande och även ing vid inkallning men men det ska vi jobba på under vintern och även att ha kontkakt vid FF.Kan väl säga så här att mina MÅL för 2012 har jag överträffat till 200%.Så glad att det släppt vid tävling på Zeb och att jag tog mig i kragen och anmälde Enzo.Nu ser jag ju att han kan min lilla kille oxå.Och att jag fick 1:a pris på båda två med mig hem ja det hade jag aldrig kunnat drömma om någonsin.Sen pratades det om att domarn var snäll jo de kan jag tycka oxå,men han var snäll till alla var jämn och inte snäll till vissa och hård till en del,då är det ok.

TACK ALLA EN EN GÅNG FÖR ALLA GRATTISAR OCH KRAMAR OCH VÄNLIGA ORD!!! JAG HADE EN UNDERBAR DAG PÅ KLUBBEN IGÅR visst mycket beroende på mina tävlingar men fanns inte ni vid min sida så hade den varit tom..  



 
 
Ingen bild

Ingela

18 november 2012 16:50

Stort grattis igen!!!
Vilka rundor. Allra helst Zebbans!!

Visst var han snäll. Mot alla. Men du hade så god marginal att du hade haft första pris även om domaren inte varit lite snäll.

Kram

Lotta

19 november 2012 09:02

kram...

 
Ewa&Fannie&Wiktor

Ewa&Fannie&Wiktor

19 november 2012 06:32

Ett superstort GRATTIS till två fantastiska rundor med dina fina grabbar! Ni var strålande, underhållande och jätteduktiga på plan! Kram

http://fanniewiktor.wordpress.com

Lotta

19 november 2012 09:02

tack Ewa värmer gott kram...

 
adelia

adelia

21 november 2012 22:37

Än en gång stort grattis till dig och du gjorde två jätte fina starter med dina fina svartisar;))Tack för det fina orden i början,det värmer....men jag ser ut som en skräck ödla på bilden...haha..Ja det blev ett riktigt fint avslut på ditt tävlings år..Nu ny laddning igen inför nästa år...Då ses vi i eliten snart;))kram

http://www.nogg.se/kungsvikstorspbianca

Lotta

14 januari 2013 14:47

tack Adelia denna kommentar har gått förbi mig totalt förlåt var inte meningen...jo kändes jättebra med Zeb även att Enzo höll ihop så pass ändå hihi kram ....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 2 juli 2014 07:30

Jahopp börjar om igen då!!! Debut och debut kan ju man ju prata om,gjorde ju en kl2 tävling i nov förra året med Enzo även att vi inte kunde den så den är utsuddad från vår tävling. Bestämde mig att starta i kl2 med Enzo allafall på vår klubb nu ...

Av Lotta - 3 juni 2014 20:00


 Bestämde mig för ett tag sedan att Zebban o jag skulle debutera i Elit hemma på vår klubb i slutet på maj,mestadels för att jag var tävlingssugen    Satte igång och tränade ngra ggr i veckan med dirregering och konskick gick ganska bra tycker jag....

Av Lotta - 11 maj 2014 20:34


Började Enzo och jag en viltspårkurs,hade tänkt på det länge har alltid tyckt att han varit duktig när vi spårat.Sen kände jag att jag ville ha ngt annat att göra än bara tävlingslydnad.För tanken är att jag ska starta Zeb i elit ngn gång i år,givetv...

Av Lotta - 8 februari 2014 19:04

Ja då var det ny månad,vad januari gick fort.Jag avsluta ju den med att vara sjuk en hel vecka,vet inte när jag var det senast faktiskt.Första jobbveckan avklarad mycket trött har jag varit,men det var fler på jobbet som sa att dem varit det efter de...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards