Direktlänk till inlägg 29 januari 2012

onsdag torsdag fredag lördag o halva söndag :)

Av Lotta - 29 januari 2012 12:53

              Vakna onsdagmorgon hade många tankar om kursen kvällen innan...orkar inte ha 2 st som drar i kopplet och jag tjatandes bakom nej så andra bullar from idag...och tänk vilken skillnad de blir bara man e tydlig bestämd och tyst...Tom att Zebban låg kvar när jag lekte med Enzo o bollen och tvärtom.Så kom hem efter ett par timmar  mycket nöjd med pojkarna skönt att slippa va irreterad.Så nu är det bara att hålla fasst vid det jag bestämt.Jobbade 14-21 som gick kanon.

TORSDAG bara en lugn dag med jobb,lite städ o långpromenad i skogen och tänk att det är ljust länge nästan till halv 5 nu.. härligt att vi går mot ljusare tider.

FREDAG äntligen så skönt med helgen framför mig ledig inget bestämt.Tog en nap när jag kom hem från jobbet så jag orkar vara uppe på kvällen.Stefan ringde när han åkte från jobbet,så jag klädde på mig o traska iväg till Blacka o vart upplockad där utav honom.Var nära att falla tibax i gamla banor igen men bet mig i tungan o höll fasst vid det nya..En lugn o skön kväll  Stefan o jag själv tänk att det kommer vara så här sedan inte för att jag inte tycker om det men det är svårt att tänka på det när baran  e små att dem en dag ska flytta hemifrån.Har ju den yngsta kvar hemma men hon sover ju hos sin pojkvän ibland o då blir det tomt här hemma,förut hade man ju alltid ngn utav dem hemma haha..jaja så e livet helt enkelt.

LÖRDAG vakna halv åtta skönt tog det lugnt med kaffe o nyheter på tvn inna vi gav oss ut redan strax efter 8,ganska skön morgpromenad.Hundarna lösa Zebban vill att ngn utav oss gör ngt hela tiden plutten så de e ingen fara med honom när han e lös..Enzo o jag stanna kvar ute medans husse gick in o gjorde frulle,tränade linf och han håller kontakt hela 5-10m,tränar mycket kontakt vid sidan o hålla kvar den ,läggande u gång mycket bra stannade u gång ja där har vi lite att jobba på men jag hinner ,Hela förmiddagen att styra lite här hemma gör mig inget när jag inte behöver stressa,vid ahlv 12 gav vi oss iväg till Norsholm för sim med Zebban,husse o Enzo var med,Enzo tyckte inte om att få sitta o titta på oss  men men till slut så vart han lugnare o tystare.Husse var fotograf haha Zebban tyckte det var konstigt men han simma på bra 3x6 minuter och vila ngra min emellan han har blivit så bra nu i pauserna kan sitta lugnt o stilla o vila emellan passen skillnad från första ggr då han skulle i hela tiden.Han vart schamponerad utav husse medans jag städade efter oss skönt med den hjälpen för ja vet inte om ja skulle hunnit det själv.Efter simmet åkte vi till staden för att hämta Cecilia som ville övningsköra och för att hämta hämtmat Spicy hot vart det idag o hot var det kan jag lova..Resten utav dagen hände inte så mycket mer.Enzo fick sig ett litet pass med upptag utav saker på golvet o det går framåt nu är vi på 2 saker som han tar upp.Lugn o fridfull lördagkväll hos Fam Lantz.

SÖNDAG sov till halv nio ut med pojkarna en timma sedan in för frulle.Hade litet träningssug så jag planerade för att gå ut att träna,körde samma med E som igår och jag blir så glad för han e duktig med kotakten,läggande u gång med fungerar o det blir bättre o bättre.Körde ngra hämt med dummin också med långkoppel och fick den faktiskt i handen alla ggr utom en men jag får vara snabb när han satt sig ner för han har inget jättebra grepp direkt.Att det funkar så bra inomhus men sämre ute hmm..kan det vara störningar runt omkring tro jaja vet inte.Zebban fick FF stegförflyttn var lite svår för det var lite halt lika så vid inkallningen fick jag ta ett par steg pga utav det,sedan sitt i gr fasst han var själv då hihi,o PL låg bakom husses bil så jag såg honom haha han låg fint .Ja det var min vecka det här imorgon en ny som kommer vi får se vad den har att erbjuda bra saker hoppas jag  vet ju ngra sim x 2 och lydnadskurs med gänget ja de kan inte bli så mycket bättre jo de skulle vara om jag fick till ett apporteringspass med ngn ...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 2 juli 2014 07:30

Jahopp börjar om igen då!!! Debut och debut kan ju man ju prata om,gjorde ju en kl2 tävling i nov förra året med Enzo även att vi inte kunde den så den är utsuddad från vår tävling. Bestämde mig att starta i kl2 med Enzo allafall på vår klubb nu ...

Av Lotta - 3 juni 2014 20:00


 Bestämde mig för ett tag sedan att Zebban o jag skulle debutera i Elit hemma på vår klubb i slutet på maj,mestadels för att jag var tävlingssugen    Satte igång och tränade ngra ggr i veckan med dirregering och konskick gick ganska bra tycker jag....

Av Lotta - 11 maj 2014 20:34


Började Enzo och jag en viltspårkurs,hade tänkt på det länge har alltid tyckt att han varit duktig när vi spårat.Sen kände jag att jag ville ha ngt annat att göra än bara tävlingslydnad.För tanken är att jag ska starta Zeb i elit ngn gång i år,givetv...

Av Lotta - 8 februari 2014 19:04

Ja då var det ny månad,vad januari gick fort.Jag avsluta ju den med att vara sjuk en hel vecka,vet inte när jag var det senast faktiskt.Första jobbveckan avklarad mycket trött har jag varit,men det var fler på jobbet som sa att dem varit det efter de...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards