Direktlänk till inlägg 12 december 2011

låååång blogg

Av Lotta - 12 december 2011 07:00

Här har det då inte hänt mycket....men i mitt liv står det inte still om man säger så.ska försöka mig på en liten resume.Jobbar gör man ju emellanåt hihi...Planeringsdagr har jag varit på i dagarna 2,Blommenhof bodde vi på kan tänka mig att åka tibax mycket fint och framförallt fridfullt hotell.Bra dagar var det.Zebban fick vara hemma hos Therese pga att han inte får busa springa,lugnare hemma för honom då och Linda slipper ha jobbet med att ha dem i sär.Enzo hade det bra hos Mormor Linda.Sedan var vi på 1-årsträff med Enzos syskon trevligt att träffas ngra kom som man inte träffat förut.Vi drillades utav både Linda o Malin.Roligt att se att dem var ganska lika i sina personligheter,mjuka och ganska följsamma ngra fick lite spring i benen.Vi fick lite tips på vägen med apporteringen och vad man ska tänka på osv många bra tankar när vi åkte hem,Enzo skötte sig mycket bra,och problemet vi har i apporteringen visade han klart o tydligt bra så man kan rätta till det då,och bättre vart det ska bara förvalta det oxå.Bra är det tycker jag när man har problem och man ska få hjälp med det och att "felet" verkligen kommer fram,hur många ggr är det inte så att hunden gör momentet el ngt annat perfekt när man har hjälpen brevid sig.Gick en följsamhetsövn bland buskar o snår o han var bakom mig hela tiden så glad när ngt man tränat ger resultat.En mycket trött E när vi kom hem och en nöjd matte.På tisdagen hade vi sista kurs för detta år hos Ingela.tog bara med mig Enzo så kunde han få drillas lite,så kul att se vad han kan o försöker göra rätt,åkte hem efter ngra timmars härlig samvaro med tjejerna o hundar.Sedan rullade ngra dagar innan nästa grej,rehab för Zebban gått 14 dagar sedan vi var nu,Marie mycket glad över resultatet,en pigg glad Zeb har jag eller om jag säger så här sådan skillnad på honom som natt o dag,och då förstås så kommer det dåliga samvetet fram hur länge har han gått o haft ont,både Stefan o jag när vi tänker efter har ju sett hans nedgång men inte förstått förräns nu men ändå en kille som försökt så gott han kunnat...plutten ska göra allt som står i min makt för att han ska bli bra nu,fick gå 7 min på löpbandet med vila efter 3min,M såg att han vinkla höger lite mer innåt,vänstra rakt men det ska bli stadigare med nya muskler.Sedan fick jag lite instruktioner om massage och vår forsatta träning kommande vecka...Ja ni de e ingen lätt grej det här med rehab men jag ska göra så gott jag kan iallafall.Stressa hem för att lämna av Zeb o hämta E för avlämning hos Linda,E skulle vara där medans vi åkte på vår årliga Londonweekend.Therese hemma hela helgen men jag tyckte att det är nog ansvar att ta hand om Zeb med mediciner o koppelpromenader,sedan skulle hon plugga oxå inför sin eximation på onsdagen.London var lika mysigt som vanligt,med all julskyltning,mysiga pubar och bara storstadspulsen.Kom hem nöjd  efter 4 dagar med världens bästa man o vänner.Möttes av världens gladaste Zeb puss puss herregud vad har hänt med honom han är en annan hund....Tisdagen jobba jag sen for jag o hämta hem Enzo tomt att bara ha en hund så nu var flocken samlad igen.Dusch o fix dags för julhazard hos Ingela Adelia hämta upp mig skönt att slippa köra är inte så glad åt det den här årstiden och kände mig ganska trött så STORT TACK för det Adelia du är en ängel   ... ja mycket skratt o tjatter vart det härligt att bara få komma bort en stund och kunna koppla av,Adelia griljerat skinkan,Ann kokat gröten smakade bra alltihop.Vi slogs om ngra mjukisdjur haha vill inte se korten skrämande när tävlingsmänniskan kommer fram men kul har vi...Tack för en underbar kväll och denna blå sal som Ingela inrett så fint och nu med alla ljus o tomtar...härligt..Kom hem vid midnatt trött men hade lugn o ro i själen.Sovmorgon onsdag välbehövlig kan jag lova sov till 8.00.Pratade med Bästa Sussa så tråkigt vi hinner aldrig o ses längre jobbar om varnnadra...Får se om vi får till ngn kväll nästa vecka.Torsdagen har ju blivit vår rehabdag,så idag for vi iväg  på det,Marie klämde igenom honom och allt kändes bra och vi gick igenom lite hur veckan har varit han visa ingen stelhet efter förra gången vi va här,han fick börja med löpbandet i 5 min,sedan gick vi över till simmet  oh herregud hur ska det här gå tänkte jag han kastar sig väl i men det gjorde han inte utan vi fick allt truga i honom första gången hihi sen simma han så fint min plutt med flytväst på sig,Marie tyckte han simmade bra inga spretiga rörelser utan raka fina rörelser.Ingela o adelia var innan oss med alla hundar tror allt det var 4 hundar där inne ja inte i simmet samtidigt då o Dulle hon ville gå genom rutan för att hälsa på mig o Zeb.Dem fika när vi kom för att ta över simmet o Ingela är för go jag hann slänga i mig ett par klunkar kaffe på stående fot tack för det.Fotograferad var zebban i simmet ska bli roligt att se dem korten när det nu blir "harkel"....Summan utav dagens rehab är minska lite på medicinen,öka promenaderna from tisdag nästa vecka,sedan klövjeväska på korta stunder.Hem med en trött Zeb som somnade gott efter lite kvällsmat o kissprom inlindad i en filt sov han som en gris det var så att jag var tvungen att titta så han levde efter ngra timmar.E o jag tog en långprom när allt lugnat sig här hemma så han fick lite idag oxå spring i skogen och lite träning hann vi med oxå.Japp detta var väl summa sumarum utav denna tid jag inte hunnit blogga ngt direkt.ska försöka bättra...Hoppas ni orka läsa ända hit återkommer så fort jag kan.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 2 juli 2014 07:30

Jahopp börjar om igen då!!! Debut och debut kan ju man ju prata om,gjorde ju en kl2 tävling i nov förra året med Enzo även att vi inte kunde den så den är utsuddad från vår tävling. Bestämde mig att starta i kl2 med Enzo allafall på vår klubb nu ...

Av Lotta - 3 juni 2014 20:00


 Bestämde mig för ett tag sedan att Zebban o jag skulle debutera i Elit hemma på vår klubb i slutet på maj,mestadels för att jag var tävlingssugen    Satte igång och tränade ngra ggr i veckan med dirregering och konskick gick ganska bra tycker jag....

Av Lotta - 11 maj 2014 20:34


Började Enzo och jag en viltspårkurs,hade tänkt på det länge har alltid tyckt att han varit duktig när vi spårat.Sen kände jag att jag ville ha ngt annat att göra än bara tävlingslydnad.För tanken är att jag ska starta Zeb i elit ngn gång i år,givetv...

Av Lotta - 8 februari 2014 19:04

Ja då var det ny månad,vad januari gick fort.Jag avsluta ju den med att vara sjuk en hel vecka,vet inte när jag var det senast faktiskt.Första jobbveckan avklarad mycket trött har jag varit,men det var fler på jobbet som sa att dem varit det efter de...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards