Direktlänk till inlägg 4 december 2010

oh herregud (lååång blogg)

Av Lotta - 4 december 2010 07:10

så länge sedan det var jag var här då !!!!! Kom knappt ihåg lösenordet ::)))....Var ska jag börja.. egentligen har det nog bara hänt en sak  och det är att jag blivit Matte igen till en liten Flattik 28/11 kom dem ut dem små liven i värsta snöovädret (jag jobba och körde bil)ringde Linda tidigt på söndagsmorogn och sa att nu e dem nog på väg och efter en kvart hade första tiken kommit ut...allt gick bra tror att alla va ute på 5-6 timmar,4 tikar o 6 hanar vart det,så nog blir det en liten Diza till mig ska bli så skoj,Zebban får en lekkamrat också och den här lilla tjejen har jag redan lite planer för...men jag är försiktig med dem.Vi har fått mycket snö mysigt ...blir lite ljusare ute och mycket renare inne...men kallt har det varit  2 mornar har vi haft -23 här i Kimstad brrr...Och till råga på allt så en morgon hade vi ingen värme,vi har ju bytt värmesystem till bergvärme från el och elkillen var här i måndags och var tvungen att koppla ur den gamla för att koppla in den nya BRA va att just då var det som kallast!!!!  Plus 16 hade vi onsdag morgon fyyy säger jag.Stefan hade försökt sätta igång det på tisdag kvällen fick ingen fart på det så då slog den av hela tiden.Men när jag kom hem på onsdagkvällen från jobbet så öppna han dörren och jätte skön värme kom emot mig,nu har vi det nästan fööör varmt blir en annan värme också med berg än el.Tisdagen tillbringade jag i Ullared med BÄSTA Sussa och hennes Mor,mycket trevligt och mycket handlat,vi åkte buss och det var jättesmidigt,skönt att slippa köra själv och framförallt slippa köra hem på em när man är trött,så det är faktiskt ngt jag kan rekommendera att göra ja förstås om man inte ska handla massssor..

Nu har allafall värsta kylan lagt sig nu ligger det runt -5-10,räcker gott o väl tycker jag.Och min snögalning till hund ska vi inte prata om han bara älskar denna snö...Igår så gick upp på vårt älskade ödetomten Jessies ställe är det för där trivdes hon...hmm saknar henne enormt   ...ska de aldrig bli lättare att skriva om henne,11 mån sedan hon gick bort och det går inte en ända dag utan att hon är i mina tankar på ngt sätt.<det var ju egentligen inte det jag skulle skriva utan att där var det så mycket orörd snö och det var så vackert och >Zebban o jag fick kämpa oss fram i den halvmeter höga snön.Igår kväll var vi hos Ann på julhazard hela gänget från hundkursen,mycket trevligt vi darck glögg jajaja vet att jag drack 3 glögg men va fasikne de e ju såå gott...Sen julgröt o skinksmörgås mmmm de va såå gott...Proppmätt var jag ;;))))....sen så var det dags för hazarden,ohh de var såå mycket fina saker på bordet så de var svårt att välja vad man skulle ha men en del saker var åtråvärde...Ja tror att alla fick med sig ngt hem JAG fick SvampBOB som Adelia döpte den till,hon o Carina slogs om den mesta dels hela tiden sen vid sista rundan så tog jag den och fick behålla den..Innan satt jag utan saker,gick inte lika bra som förra året,i år var det lite lugnare tempo också.Sussa o Lena kämpa om ngra änglar också,tror Sussa fick den till slut.Therese praktiserar just nu på VIN,och hon hade min bil,hon sluta vid 10,hade sagt åt henne att ringa innan hon åkte hem så fick vi se om jag åkte med henne hem,och när så klockan var 10,så kände jag att det var dags att åka hem,det har varit så struligt med pendeln hela denna vecka och jag skulle upp tidigt idag...tack för igår mina goa kurskamrater,vänner ni är för härlige den ena efter den andra ger en gott skratt..jag tror vi e lika tokiga allahopa TACK   ....bLIR NOG INTE SÅÅ MYCKET BLOGGANDE HÄR NU PÅ ETT TAG BARA HEMMA MÅND O TORSD NÄSTA VECKA,FÖRST PLANERINGSDAGAR  PÅ VILDMARKSHOTELLET MED JULBORD,SEN LONDON HELA HELGEN...SÅ JAG HOPPAS NI HAR DET BRA FÖR DET SKA JAG HA... KRAAAAAAAAAAMMMM.......

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 2 juli 2014 07:30

Jahopp börjar om igen då!!! Debut och debut kan ju man ju prata om,gjorde ju en kl2 tävling i nov förra året med Enzo även att vi inte kunde den så den är utsuddad från vår tävling. Bestämde mig att starta i kl2 med Enzo allafall på vår klubb nu ...

Av Lotta - 3 juni 2014 20:00


 Bestämde mig för ett tag sedan att Zebban o jag skulle debutera i Elit hemma på vår klubb i slutet på maj,mestadels för att jag var tävlingssugen    Satte igång och tränade ngra ggr i veckan med dirregering och konskick gick ganska bra tycker jag....

Av Lotta - 11 maj 2014 20:34


Började Enzo och jag en viltspårkurs,hade tänkt på det länge har alltid tyckt att han varit duktig när vi spårat.Sen kände jag att jag ville ha ngt annat att göra än bara tävlingslydnad.För tanken är att jag ska starta Zeb i elit ngn gång i år,givetv...

Av Lotta - 8 februari 2014 19:04

Ja då var det ny månad,vad januari gick fort.Jag avsluta ju den med att vara sjuk en hel vecka,vet inte när jag var det senast faktiskt.Första jobbveckan avklarad mycket trött har jag varit,men det var fler på jobbet som sa att dem varit det efter de...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards