Alla inlägg den 28 december 2010

Av Lotta - 28 december 2010 21:40

vid den tidpunkten då man får åka o pussa på valparna   

jag har ju varit 2 ggr förut men då har jag bara tittat och det har varit nog så mycket bara det.....Cecilia o Therese var med idag,,,,, och va dem växer på bara 1 vecka.... små rulltor var dem idag och mycket stadigare på benen.

Så himla så söööta,dem bits i tårna men gillar att pussas mmm de gillar jag också....Vi fika och satt och prata en stund då dem fått mat,både från mjölkbaren och lite vanlig mat....den ena bär sig roligare åt en den andra ja dem för härliga att titta o pussa på.Jag har fastnat för en tik men men den som lever får se   .........

Igår föresten så kom det en sådan konstig känsla i magen....hade nästan glömt bort vad det var för känsla...men så slog det mig att det var träningstarmen som de körde i   ....Så Zebban o jag tog oss en sväng i det sköna men kalla vintervädret framåt kvällskvisten.Jag vart så glad häromdagen när Stefan och jag var ute och jag såg att Bonden hade plogat upp en plan åt mig "åååhhh skrek jag ser du han har gjort en rutanplan åt mig" min man bara titta på mig och blicken sa mer än ngra ord....Hade tänkt att vi skulle tränat rutan igårkväll men det hann o bli så mörkt så vi hoppa den,och tog fram grejorna inne istället.Vittringspinnar fram o öronchips,och lite mjukt godis.Började  fjärr stå/bakåtligg, stå/bakåtsitt tycker nog att det börjar sätta sig lite.....

Sen på vittringen,dem sista ggr när vi tränat detta så har det gått toppen,kanske 2 ggr sen vi sluta kursen.Inget tugg och rätt pinne 5 utav 5 ggr.Idag vart det rätt pinne 3 utav 5 ggr,dem 2 sista ggrna så var det ingen koncentration från hans sida,vet inte om det var att Therese kom ner och skulle filma oss....Zeb vart jättetrött utav detta 20 min pass,han har vant sig att ligga på latsidan hihi....ska bli kul att starta kurs snart igen hos Ingela saknar mina kursare/vänner.......Får bara hoppas på att det funkar att ngn e hemma o kan ta hand om "D" då när jag ska dit...Är ju för kallt för att ta med i bilen som det ser ut nu..           

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards