Direktlänk till inlägg 16 juli 2010

veckan som varit

Av Lotta - 16 juli 2010 10:50

ja inte händer det så mycket här inte...men det är väl det som är meningen med semester......

Varmt o gott har vi det nääästan lite för varmt i mitt tycke man kan inte göra ngt utan att bli kladdig.

Vecka 27 avslutades med att vi var på Lasse Winnerbäck som var asbra...Lite för mycket dricka bara lätt hänt i värmen och en annan tål ju inte så mcyket ;) så det var en seg fredag kan jag säga.....men självförvållad.

Helgen hände inte så mycket mest sol o bad och god mat hmm undrar hur mycket kläderna har krympt efter den här semestern;;))))

Måndag v28 varmt fortfarnde puuuhh åkte en sväng till Linda på kvällen så doggarna fick bada och vi med....

tisdag...var i valet o kvalet om jag skulle åka till bruxa...men det är ju bara kul att träffas....molna på sig framåt em trodde nästan att det skulle bli världens åskväder men nej lite duggregn och ngn knall bara.Åkte o svalka av Zebban både före o efter träningen vart lite gjort i allafalla på bruxa mest tjatter förstås men lite gjorde vi....Oh har inget tålamod till att få honom att sätta sig rakt med apporten....fick till det ngn gång bara....stanna med ink bra idag,körde ett helt FF tycker att det känns så bra när han e sååå med sen har vi lite att jobba på där men det är allafall ett roligt moment tycker jag.

Onsdagen...mulet på fm gick en bra sväng tidigt på morgonen sen åkte snabeldraken på att få jobba behövdes blir sååå skitigt när vi springer ut o in....på kvällen kom sussa o matthias ngra härliga timmar med god mat o dryck bad också givetvis....Doggarna skötte sig utmärkt.

torsdagen...hände inte så mycket lite seg bara prata lite i telefonen...seen en mycket lugn o skön semesterdag...Mulna på framåt em/kvällen såg väldigt mörkt ut så Stefan o jag skulle ta en promenad innan himmlen öppna sig vi hann nästan hem vilken skur det kom hääärligt var det väntade bara på smällen med den uteblev.Två utav mina hundvänner har sorg,S hund gammal och orkade inte med värmen,Ls hund hade avlidit i hjärtsvikt på morgonen .....oh jag fick en klump i magen när jag läste det Jessie hade ju det också därför hon avlivades mmmmin lilla gumma ibland undrar jag om jag alltid kommer att bli ledsen och känna sådan tomhet efter henne....Tur som sagt att man har Zebban min lilla skithund e va de e...så glad i honom han har verkligen semester han men han verkar inte lida för det han sover o äter o går promenader långa o korta och han nöjer sig med det....Vilken stressad flat jag har va????Kommer ihåg vad många det var som varnade mig att köpa flat dem e sååå stressade....men jag hade väl tur då att få en som inte vart det..eller har det lite med att göra hur JAG är tror att det hänger ihop lite sen är det givetvis med vad man avlar på....uppjagad kan han bli om det är ngt roligt på gång men det kallar jag inte stress...herregud nu har jag skrivit om saker som jag egentligen inte vet ngt om har inte sååå stor kunskap om avel.....jaja bara halka in på det....

Fredag...sov till kl 8 Zebban har verkligen fått nya rutinerna i kroppen...

idag blir det inte många knop heller ska till VC med Cecilia hon har åkt på svinkoppor jättetrevligt  i värmen....Nja säger dem på VC bara att tvätta med tvål o vatten...men hon har ett par st som är som enkronor så därför skulle vi få komma....utan bil är jag med Therese har tagit min ....Idag känner jag att jag måste göra ngt blir lite rastlös emellanåt...Ha en bra helg alla........

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 2 juli 2014 07:30

Jahopp börjar om igen då!!! Debut och debut kan ju man ju prata om,gjorde ju en kl2 tävling i nov förra året med Enzo även att vi inte kunde den så den är utsuddad från vår tävling. Bestämde mig att starta i kl2 med Enzo allafall på vår klubb nu ...

Av Lotta - 3 juni 2014 20:00


 Bestämde mig för ett tag sedan att Zebban o jag skulle debutera i Elit hemma på vår klubb i slutet på maj,mestadels för att jag var tävlingssugen    Satte igång och tränade ngra ggr i veckan med dirregering och konskick gick ganska bra tycker jag....

Av Lotta - 11 maj 2014 20:34


Började Enzo och jag en viltspårkurs,hade tänkt på det länge har alltid tyckt att han varit duktig när vi spårat.Sen kände jag att jag ville ha ngt annat att göra än bara tävlingslydnad.För tanken är att jag ska starta Zeb i elit ngn gång i år,givetv...

Av Lotta - 8 februari 2014 19:04

Ja då var det ny månad,vad januari gick fort.Jag avsluta ju den med att vara sjuk en hel vecka,vet inte när jag var det senast faktiskt.Första jobbveckan avklarad mycket trött har jag varit,men det var fler på jobbet som sa att dem varit det efter de...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards