Direktlänk till inlägg 15 november 2009

var ska jag börja ...

Av Lotta - 15 november 2009 19:58

                ja vet inte,,,,har haft en ganska lugn vecka med lite lite träning...men många sköna promenader...I fedags träffa jag Linda för en promenix i vrinneviskogen och lite träning på vägen...Var ju ett tag sen vi träna apportering,bara gjort lite ngra ggr och då har han ju skött sig bra...men men funkar inte riktigt när det kommer andra hundar med i bilden han SKA bara ta alla dummisar som finnns hela skogen.Jag la ett sök med 3 dummisar,Linda 2 sök med 2 dummisar vardera.Linda börja med Drömma som skötte sig jättebra,hon kommer in med sån glädje och jobbar lugnt och sansat.Zebban då jodå ngt taggad vid första söket,men kommer faktiskt in med alla 3 sista tror jag de var med ngt morr i från mig.Sen när vi går därifrån och han går fot brevid mig går bra en bit sen knallar han jag blir galen och springer efter och hämtar honom skriver inte vad jag sa el gjorde för det finns kanske känsliga läsare vad vet jag.....FörvånadEfter det blir det skärpning....ett utav söket jobbade han riktigt bra kom in med första direkt,sen ut efter den andra och den kände han tidigt men hade lite problem med att fokusera,kom tibax till mig ett par ggr men jag noncha honom och gick lite närmre in mot skogen...ser vid ett tillfälle att en hare dyker upp mitt framför näsan på honom men den bryr han sig inte omGlad utan forsätter med sitt sökarb och kommer RAKT in med den sista där avsluta vi med det.Linda la ett när sök åt oss men det har han lite svårt för, i och för sig inte tränat så mycket på det utan gav sig iväg ut för långt förstås,Linda o jag prata om det här att det finns så mycket i Zebban när det gäller apportering men samtidigt så känner jag att det är ren olydnad också och det blir jag så frustrerad på när han är så lydig annars och nu pratar jag inte planlydnad utan rent allmänt jaja det händer att han inte lyssnar där heller men till 98% så sitter det,Idag hade jag kommit ihåg fika för första gången var riktigt gott med kaffe o chokladmuffins,Efter ca 2,5 timmar ute i skogen så gav vi oss av hemåt trötta o "belåtna"....ja lite besviken e man ju när inte allt funkar....men blir så glad när jag ser Linda jobba med sina hundar Wilja o Drömma,önskar jag hade enGlad sådan hund också.Lördag och söndag har jag jobbat och varit social med släkt o familj....Nu börjar en ny vecka som vi ser fram emot;)

 
 
Ingen bild

Linda

17 november 2009 18:39

Men Lotta det är ju din "Favo Wilja" inte Drömma på första bilden.


Puss och kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 2 juli 2014 07:30

Jahopp börjar om igen då!!! Debut och debut kan ju man ju prata om,gjorde ju en kl2 tävling i nov förra året med Enzo även att vi inte kunde den så den är utsuddad från vår tävling. Bestämde mig att starta i kl2 med Enzo allafall på vår klubb nu ...

Av Lotta - 3 juni 2014 20:00


 Bestämde mig för ett tag sedan att Zebban o jag skulle debutera i Elit hemma på vår klubb i slutet på maj,mestadels för att jag var tävlingssugen    Satte igång och tränade ngra ggr i veckan med dirregering och konskick gick ganska bra tycker jag....

Av Lotta - 11 maj 2014 20:34


Började Enzo och jag en viltspårkurs,hade tänkt på det länge har alltid tyckt att han varit duktig när vi spårat.Sen kände jag att jag ville ha ngt annat att göra än bara tävlingslydnad.För tanken är att jag ska starta Zeb i elit ngn gång i år,givetv...

Av Lotta - 8 februari 2014 19:04

Ja då var det ny månad,vad januari gick fort.Jag avsluta ju den med att vara sjuk en hel vecka,vet inte när jag var det senast faktiskt.Första jobbveckan avklarad mycket trött har jag varit,men det var fler på jobbet som sa att dem varit det efter de...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards