Direktlänk till inlägg 17 december 2008

jul jul............

Av Lotta - 17 december 2008 10:51

Äntligen kom det lite snö älskar det blir ljusare ute och roligt och leka i hundarna blir inte så skitiga och inte inomhus heller bara positivt alltså...

Jobbar och tragglar på som vanligt,hundträning har det varit lite av bara från o till väntar på att Jessie ska börja löpa skulle gjort det i september tycker att det är lite mysko men hon mår bra iallafall,kan dem löpa fasst vi inte märker det tycker nog att Zeb har blivit lite mer på sista dagarna men det kan ju vara andra som löper också,nu ljög ja lite vi har visst tränat inomhus faktiskt med klicker går riktigt bra vi gör konster  som att vinka och gå slalom, sitta fint vad snabbt dem fattar med klicker ska nog forsätta med det.Har även tränat astt hoppa in i bilen och det har givit resultat JÄTTEBRA igår hoppa han in som ingenting och tom vifta på svansen,han som alltid blivit låg när vi har närmat oss bilen.Idag tränade vi att lägga sig på platsen när vi kommer in i hallen förut så satte han sig bara nu förstod med en gång kasta sig ner på platsen så klickern är en ny upptäckt för mig skönt att slippa tjata också.I slutändan av det hela så hade vi tränat en hel del på vardagliga saker fasst det e ju lika viktigt som allt annat.Höll på att glömma apporteringen kommer in med dummisen och sätter sig framför mig och håller fasst tills jag säger loss och det har vi fixat med klicker också och det är med glädje han gör det.Lägger in lite snöbilder på Zeb och sen hans fina reflexväst som jag köpte på stora stockholm,inte att förglömma vår fina julbuske som vi har satt lampor i,vi har haft det förut men i en annan som vi själva knappt såg ngt utav,bilden e lite suddig men ni kan väl föreställa er kram o ha de gott ..............


 
 
Ingen bild

Thina o hundar

17 december 2008 17:33

Gud så duktig du är.

 
lotta

lotta

18 december 2008 07:56

vad kul att du upptäckt clickern:):) Klicka på ;)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 2 juli 2014 07:30

Jahopp börjar om igen då!!! Debut och debut kan ju man ju prata om,gjorde ju en kl2 tävling i nov förra året med Enzo även att vi inte kunde den så den är utsuddad från vår tävling. Bestämde mig att starta i kl2 med Enzo allafall på vår klubb nu ...

Av Lotta - 3 juni 2014 20:00


 Bestämde mig för ett tag sedan att Zebban o jag skulle debutera i Elit hemma på vår klubb i slutet på maj,mestadels för att jag var tävlingssugen    Satte igång och tränade ngra ggr i veckan med dirregering och konskick gick ganska bra tycker jag....

Av Lotta - 11 maj 2014 20:34


Började Enzo och jag en viltspårkurs,hade tänkt på det länge har alltid tyckt att han varit duktig när vi spårat.Sen kände jag att jag ville ha ngt annat att göra än bara tävlingslydnad.För tanken är att jag ska starta Zeb i elit ngn gång i år,givetv...

Av Lotta - 8 februari 2014 19:04

Ja då var det ny månad,vad januari gick fort.Jag avsluta ju den med att vara sjuk en hel vecka,vet inte när jag var det senast faktiskt.Första jobbveckan avklarad mycket trött har jag varit,men det var fler på jobbet som sa att dem varit det efter de...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards