Direktlänk till inlägg 8 december 2008

slut på helgen

Av Lotta - 8 december 2008 11:50

Åh vilken underbar helg,fredagen gick Zebban o ja på stan skötte sig utmärkt,sen var det slappardag.Lördagen gick vi upp tidigt sparka upp husse också för han hade lovat att vi skulle köra lite människosök,gick ut kl 8 i dimman men den lätta på efter ett tag,jag sprang och gömde mig och Zeb fick sitta och vänta ett tag,så kom han som ett skott och såg lite förvånad ut när han hitta mig liggandes i skogen men vart givetvis jätteglad och matte också sen vek han inte en tum ifrån när vi gick tibax precis som att försök bara att sticka en gång till,husse gick också gå och gömde sig och han hitta honom, men vips så var han tibax hos mig undrar varför hmhm skoja bara han e iallafall jätteduktig.Sen på em åkte vi och åt julbord jättegott mätta och belåtna åkte vi hem och glodde på stjärnor på is och Marcus vann var väl kanske bra men Jespers sista åk var inte att leka med.....Gick och la mig vid 11 skulle ju upp tidigt söndagmorron.Som sagt kl ringde 6 upp och ge sig av hämta Sussa va framme vid 10-tiden,hade en trevlig dag med en god vän och mingla runt bland allt kul som var lydnad,utställningar Explicit har en fin tik som heter Cola åh va fin hon var och vann gjorde hon också,hanen var inte heller att leka med tror han kom ifrån Toffedreams, shopping handlade ett par nya hundbrallor med foder och en ny fleecetröja ,spårlina o sele och ett par skinnstövlar.Sussa e ju intresserad av schäfrar så vi tittade på det också Han Fredrik Steen från hundcoachen ställde ut han hade lite problem med sin hane han ställde ut var lite för taggad undrar vem som ställde ut vem där.Nej nu börjar en ny arb vecka och julen närmar sig måste styra lite kram o ha dfe gott allihopa............. 

 
 
Thina  me hundar

Thina me hundar

8 december 2008 15:17

Men du det är väl med Fredrik o hans hund som med dej o Zebban. Han försöker lära dej var i position du ska vara när ni tränar. Dax för träning snart nu är jag frisk. Kram

http://goldenmudi.info.se

 
lotta L

lotta L

8 december 2008 16:01

klart att cola vann ..med ett sådant vackert namn ;) hehe..kul att se hundcoathen in action ;)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 2 juli 2014 07:30

Jahopp börjar om igen då!!! Debut och debut kan ju man ju prata om,gjorde ju en kl2 tävling i nov förra året med Enzo även att vi inte kunde den så den är utsuddad från vår tävling. Bestämde mig att starta i kl2 med Enzo allafall på vår klubb nu ...

Av Lotta - 3 juni 2014 20:00


 Bestämde mig för ett tag sedan att Zebban o jag skulle debutera i Elit hemma på vår klubb i slutet på maj,mestadels för att jag var tävlingssugen    Satte igång och tränade ngra ggr i veckan med dirregering och konskick gick ganska bra tycker jag....

Av Lotta - 11 maj 2014 20:34


Började Enzo och jag en viltspårkurs,hade tänkt på det länge har alltid tyckt att han varit duktig när vi spårat.Sen kände jag att jag ville ha ngt annat att göra än bara tävlingslydnad.För tanken är att jag ska starta Zeb i elit ngn gång i år,givetv...

Av Lotta - 8 februari 2014 19:04

Ja då var det ny månad,vad januari gick fort.Jag avsluta ju den med att vara sjuk en hel vecka,vet inte när jag var det senast faktiskt.Första jobbveckan avklarad mycket trött har jag varit,men det var fler på jobbet som sa att dem varit det efter de...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards