Alla inlägg den 12 januari 2008

Av Lotta - 12 januari 2008 22:26

Idag var det dags att åka till Annelie igen jättekul tycker jag,Zeb också när vi väl är där men inte bilturen dit.Sista biten på vägen är nämligen kringelkrok och då blir han dålig och det sitter i jämt när vi åker bil det är tråkigt tycker jag,han blir inte sjuk om vi åker ngn annanstans bara den vägen.Ja nog med det hoppas att det går över iallafall.Jag var iallfall imponerad av Zeb han var jätteduktig idag,gick jättefint i kopplet när vi skulle gå iväg,idag skulle vi koncentrera oss på apportering först fick vi stå på rad utmed ett dike och titta på när dummis vart utkastade,gick bra va ganska fokuserad på detta sen fick vi gå vidare till nästa dike stå på rad igen men lösa hundar sitta fot ojoj tänkte jag men det gick också bra,det här är ju aktiviteter som vi inte har tränat på så jättemycket kan jag tala om men han satt kvar iallfall och det gjorde mig jätteglad.Sen skulle dem skickas ut att hämta dem sista dummisarna som vart kastade,Zeb satt fot och jag släppte iväg honom och han kom tibax med den och jag vart så GLAD,sen hann ju aldrig ta dummisen men han kom rakt emot mig med den ända fram och det är ett framsteg må jag säga skulle egentiligen velat hoppa av glädje men det kan jag ju inte göra tänkte jag ,men lite pussar och massor av beröm fick han iallafall och han gjorde om det 2 ggr.Annelie tyckte att vi alla 7 hundar hade samma problem i stort sett och det var att alla hundar droppa dummisen,en del trodde att det var en leksak ,en förstod inte att han skulle hämta,så nu skulle vi koncentrera oss på det, och det skulle ta tid och bli väntetid men det var alla med på.Jag börja bli nervös när jag såg att det närmade sig min tur det är så typiskt mig jag blir så arg på mig själv,får bara sådana tankar som att han kommer att sticka innan han får osv osv bara negativa tankar usch på mig.Ett rätt fick jag Zeb stack när Annelie kasta dummisen men det är bara att gå och hämta och sätta tibax,sagt och gjort var ännu tydligare med att stanna kvar och han väntade  och tittade och fick hämta och kom ända fram till mig som låg på backen sen släppte han dummisen på brösten på mig,jag tycker faktiskt att han var duktig första ggn han hade med sig den och la den på mitt bröst.Sen tog Annelie över och då går det som en dans FÖRSTÅS vad annars vad gör hon som inte jag gör.Sen gick vi in och fika hos Annelie och vi fick ställa frågor och fick lite tips på vad man behöver träna och lite skrattstund mysigt vad det iallafall.Zeb och jag åkte hemfrån kl 10.30 kom hem 16.00 jag hade en trött och sliten hund då som sov hela kvällen,en väldigt givande dag tråkigt att jag inte kan vara med nästa gång för då är ja i Thailand.Ha det gött allahopa.................

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards