Direktlänk till inlägg 16 september 2008

Km i apportering

Av Lotta - 16 september 2008 22:03

I söndags så var vi iväg på km i appotering,markerna låg  utanför Söderköping,kustens jaktklubb stod för arrangemanget så då har man gått med i den klubben också har snart inte koll på hur många ja e med i.Upp tidigt iallafall ut med Zeb så han fick rusa av sig det mesta,kom iväg vid kvart över åtta och då börja jag bli nervös försökte intala mig att det bara var träning och åter träning,smsa Thina och hon var och snart på väg möttes strax innan rätt väg jaja vet Thina att det var 500m o inte 50 men jag var ju nervös...................Ialllafall så var det upplagt att det var 3 stationer ett närsök,vattenapportering,och ett sök.Vi tog nr 12 som startnr men det gick undan vi fick börja med vatten Sarah förklara reglerna och ja bara hmade skott var också inlagt i detta och det var länge sen men Zeb han hoppa i vattnet som inget och simmade och ja tänkte att nu ska jag ha dummisen i handen och han ska inte skaka sig innan och jag vart så glad vi klara första avlämningen men jag tror att Zeb stod innanför linjen så därför vart nog inte fullt den gången,men andra tror jag nog för den gick galant den också och jag va så glad nu släppte nervositeten,nästa närsök det hade jag inte så stora förväntningar på för det har vi tränat en gg hos Linda,men ja skicka iväg honom,gick  lite långt ut fick kalla in honom igen och fick han vittring på dem,kom in med en och lämna av fint,sen rann tiden ut så vi fick inte in ngn mer men jag var nöjd ändå.Vidare till söket här har ju varit det stora problemet att han inte vill komma in med dummisen när han o ja tränar själva men när vi träna i grupp har det fungerat ganska bra,och han skötte sig galant fick in 4 av 8 och jag var jättenöjd med honom kom 6:a av 13 och fick en påse med jättefina grejor i och massor med godis/ben och det fick han smaka utav min lilla prince kom hem vid 3 och vi trötta och nöjda denna dag tog det lugnt i soffan o bara gosa mmmmmmmmmmmmm

 
 
Ingen bild

Thina Bella Delfi

21 september 2008 20:51

Jag utestänger ingen från träning hihi. Du ska med upp o tänker bistå med hjälp det lilla jag kan. Snart är det dax för er med o då står jag o hejar. KRAm

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 2 juli 2014 07:30

Jahopp börjar om igen då!!! Debut och debut kan ju man ju prata om,gjorde ju en kl2 tävling i nov förra året med Enzo även att vi inte kunde den så den är utsuddad från vår tävling. Bestämde mig att starta i kl2 med Enzo allafall på vår klubb nu ...

Av Lotta - 3 juni 2014 20:00


 Bestämde mig för ett tag sedan att Zebban o jag skulle debutera i Elit hemma på vår klubb i slutet på maj,mestadels för att jag var tävlingssugen    Satte igång och tränade ngra ggr i veckan med dirregering och konskick gick ganska bra tycker jag....

Av Lotta - 11 maj 2014 20:34


Började Enzo och jag en viltspårkurs,hade tänkt på det länge har alltid tyckt att han varit duktig när vi spårat.Sen kände jag att jag ville ha ngt annat att göra än bara tävlingslydnad.För tanken är att jag ska starta Zeb i elit ngn gång i år,givetv...

Av Lotta - 8 februari 2014 19:04

Ja då var det ny månad,vad januari gick fort.Jag avsluta ju den med att vara sjuk en hel vecka,vet inte när jag var det senast faktiskt.Första jobbveckan avklarad mycket trött har jag varit,men det var fler på jobbet som sa att dem varit det efter de...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards