Direktlänk till inlägg 28 augusti 2007

Länge sedan!!!

Av Lotta - 28 augusti 2007 08:06

Mycket har hänt sen jag skrev sist,Fredagen innehöll mest förberedelser till lördagens kalas Stefan va ledig så han och jag va istan en sväng,jag köpte min present till honom som det har varit lite strul med att få tag på.Han köpte sista matvarorna.Sen hem och plocka och styra lite samtidigt som jag sysselsatte Zebban ibland.Lingis o Åsa kom på em så dem körde stolar och bord,det var så varmt och kvalmigt.Grillade file och drack ett par glas rödvin på kvällen (mm gott),i säng tidigt.

Lördagen vaknade Zeb o jag vid 6-tiden tog det lite lugnt väckte dem andra utom Cecilia vid 8,hon fyllde ju år idag min lilla skrutta 14 år stor tjej,vi gick inoch sjöng och hade paket med oss.Hon vart nöjd med paketen.Sen var det bara att sätta fart med allt vädret var inte med oss idag soligt o fint men blåste som f...,så det här med att duka ute var inte att  tänka på då skulle vi få springa efter talrikar och muggar.Therese och Cecilia sattes på att göra sallad till 35 pers dem duktiga när dem väl hjälper till.Ska inte säga nåt annat dem har varit jätteduktiga den här helgen,vi hjälptes åt med det mesta faktiskt sen finns det ju en o annan som smiter till datan emellanåt.Festen vart lyckad god mat och trevliga människor,S vart nog glad för presenterna hoppas jag för dem var fina.Zebban o Jessie va också duktiga dem fick va på sitt rum under tiden vi åt och dem låg o sovså skönt när jag tjuvkika på dem.Sen fick dem va med och Zeb som inte har varit på party förut tyckte det var toppen med alla människor, småbarn ska vi inte pratat om.Jessie hon finner sig i det mesta hon är där maten finns köket alltså hon vet att Mormor kan allt smyga ner en köttbit el två,hmhm.Kvällen vart sen kl 2 gick vi o la oss,tack Mamma o Moster Gugge för att ni diska o plocka undan.

Söndagen:Zeb sov ända till 9 jobbigt att ha fest,skönt att man fick sova lite.Käka frukost plocka undan alla bord o stolar dammsög o torka golv,sen slappa vi hela em så så skönt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 2 juli 2014 07:30

Jahopp börjar om igen då!!! Debut och debut kan ju man ju prata om,gjorde ju en kl2 tävling i nov förra året med Enzo även att vi inte kunde den så den är utsuddad från vår tävling. Bestämde mig att starta i kl2 med Enzo allafall på vår klubb nu ...

Av Lotta - 3 juni 2014 20:00


 Bestämde mig för ett tag sedan att Zebban o jag skulle debutera i Elit hemma på vår klubb i slutet på maj,mestadels för att jag var tävlingssugen    Satte igång och tränade ngra ggr i veckan med dirregering och konskick gick ganska bra tycker jag....

Av Lotta - 11 maj 2014 20:34


Började Enzo och jag en viltspårkurs,hade tänkt på det länge har alltid tyckt att han varit duktig när vi spårat.Sen kände jag att jag ville ha ngt annat att göra än bara tävlingslydnad.För tanken är att jag ska starta Zeb i elit ngn gång i år,givetv...

Av Lotta - 8 februari 2014 19:04

Ja då var det ny månad,vad januari gick fort.Jag avsluta ju den med att vara sjuk en hel vecka,vet inte när jag var det senast faktiskt.Första jobbveckan avklarad mycket trött har jag varit,men det var fler på jobbet som sa att dem varit det efter de...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards