Direktlänk till inlägg 30 juni 2013

apportering

Av Lotta - 30 juni 2013 17:32

Vakna tidigt kl 6, kunde inte somna om så det var bara att kliva ur sängen!!! Tycker det är rätt skönt när man ska iväg.Hade bestämt med några i Gårdeby för lite apportering.Vi skulle va på fält och träna fotgående stadga och markeringar.Vi gick på led och den som gick först stanna och kasta antingen enkel el dubbel, den som var sist skicka sin hund.Enzo lite för mycket spring i benen på första klantigt utav mig att inte låta honom va med ett tag innan.Vi gjorde några sådana skick och det vart bättre o bättre fotgående, beror nog på mig oxå när nerverna lugnat sig lite jag blir alltid lite stressad när jag ska träna med nya människor och innan jag gjort ngn övning och jag ser att det blir bra, jag blir tydligare då när jag är lugn inombords.Mitt i allt så kom bonden som ägde marken och sa att vi inte fick va där fast det var frågat innan, tydligen bara tillfrågat ngn förman.Men det löste sig Yvonne hade ett annat ställe en lite bit därifrån så vi åkte dit.Gjorde en annan övning med markeringar, och jag är så nöjd med Enzo han levererar som han ska , full fart ut och full fart in sen att dummin inte alltid ligger rätt i munnen får vi träna separat.Och han sköter sig emellan medans andra jobbar tittar intresserad men sitter bra vid sidan, direkt när vi tog ut hundarna vid första fältet pep han lite, men sen varit knäpptyst hela tiden.Så glad i han så det är inte klokt!!! Zeb var med idag fast han var mest passiv, fick hämta några dummis när vi fika, min plutt <3 <3......Vi avsluta med skott, då låg Zebban i stängd bil.Enzo med ute bara passiv där och inget berörd....Åkte hem efter 3 timmars träning nöjd o glad.Yvonne o jag skulle gå en promenad innan vi skulle hemåt men vi fick vända efter 20 m för då öppnade sig himlen....Hade sedan en lugn o skön em/kväll här hemma Stefan Cecilia på Bråvalla , hundarna helt utslagna.  

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 2 juli 2014 07:30

Jahopp börjar om igen då!!! Debut och debut kan ju man ju prata om,gjorde ju en kl2 tävling i nov förra året med Enzo även att vi inte kunde den så den är utsuddad från vår tävling. Bestämde mig att starta i kl2 med Enzo allafall på vår klubb nu ...

Av Lotta - 3 juni 2014 20:00


 Bestämde mig för ett tag sedan att Zebban o jag skulle debutera i Elit hemma på vår klubb i slutet på maj,mestadels för att jag var tävlingssugen    Satte igång och tränade ngra ggr i veckan med dirregering och konskick gick ganska bra tycker jag....

Av Lotta - 11 maj 2014 20:34


Började Enzo och jag en viltspårkurs,hade tänkt på det länge har alltid tyckt att han varit duktig när vi spårat.Sen kände jag att jag ville ha ngt annat att göra än bara tävlingslydnad.För tanken är att jag ska starta Zeb i elit ngn gång i år,givetv...

Av Lotta - 8 februari 2014 19:04

Ja då var det ny månad,vad januari gick fort.Jag avsluta ju den med att vara sjuk en hel vecka,vet inte när jag var det senast faktiskt.Första jobbveckan avklarad mycket trött har jag varit,men det var fler på jobbet som sa att dem varit det efter de...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards