Direktlänk till inlägg 9 juni 2013

blir galen

Av Lotta - 9 juni 2013 14:32

datorn hänger sig hela tiden nu gör jag ett sista försök.

Zebban o jag var o tävla på vår klubbs DM den 31/5..Vill så gärna bli färdig i Lk3 har bara ett 1:apris kvar men men inte går det min väg inte.Men om jag ser tillbaka så har det artat sig en hel del peppar peppar ta i träd ska man väl tillägga där,vi har inte tävlat så många ggr i Lk 3,fast det känns som vi har hållt på en evighet men uppehåll på ca 6mån pga Boginfalmmationen  och vinteruppehåll så tror jag det är 7 ggr plus minus åt ngt håll.

Känner mig ganska trygg med honom på plan att han är med mig för det mesta.

Drog nr 4 denna gång helt ok nr.

Katinka Rhytse domare och Inger Timan TL.

Sitt i gr 0p la sig ner när det inte var mycket kvar men varmt i solen    

PL 9,5p kan ha rullat ngt el nosat tyvärr hittar jag inte lappen

FF 7p kändes mycket bättre än vad poängen visar men fick nog mycket avdrag på första 5m för där var inte med mig och efter 5m vart det stegförflyttningar då fick jag säg FOT ganska hårt men det tar jag,för efter det var han kanoners och känslan infann sig.

Sättande  9p vet ej varför avdr men kan vara segt sättande el framföringen

Inkallningen 10p mycket bra fast jag gjorde ett kraftigt DK på stannandet så fick vi en 10:a jaja det inte domarn ser kan jag inte göra ngt åt..

Rutan 9p  Han gör den som bara han gör den superglad för det, på träning kan han strula lite med den tror poängavdr för att han stannar och lägger sig samtidigt så jag får säga stannaligg snabbt som satan tycker ändå att det är ett litet problem

Hopp/apport 5p stor lov vid upptaget och hade tanken att ej hoppa tillbaka så jag gjorde ett DK (kraftigt)

trodde nästaN en nolla här men men...i eftertanke så tror jag att jag vart för glad för rutan och släppte kontrollen lite

Metallapp 7,5p ja kanske SS och tempo vad jag kan komma ihåg

Vittring  8,5p tycker han gör en bra analys,ett omtag,SS

Fjärr 7p glad att han inte flyttar sig som på träning ibland så detta är nästan en 10:a för mig men gjorde ej ett skifte så där kom avdraget oxå.

Helhet 7p tycker jag var snålt för vi jobba bra ihop och vi kämpade kommer ihåg att det stod fint ekipage men tappar på slutet  OKej!!!

Jaja tycker att tävlingen kändes helt okej efter strulet i början på FF så var han med mig efter det iallafall och jobbade med mig även om det vart en del fel  nu har vi ett tag till nästa tävling så jag hinner att få ny energi tycker det är lite kämpigt att träna och tävla 2 hundar att få tiden att räcka till motivationen oxå förstås.Enzo har 2 tävlingar i juni så jag hoppas att jag blir klar med honom i Lk1 nu i sommar så kan vi så smått börja med 2:ans moment.Zebban har jag oxå bara ett 1:a pris kvar i 3:an så är han klar för Elit men jag vet inte vi får se tränar in lite moment kan jag göra så får vi se sedan.Dagen efter var jag och kolla på utställningen i stan på Enzos syster Diza,hon fick excellent hon är så söt och nätt liten tjeja.Denna vecka som varit var ju kortvecka för mig 3 dagar bara så skönt ledig i 4 dagar.Onsdagen avsluta vi med kurs och denna gång var en sån gång som jag bara inte hade ngn lust men som vanligt ändras det när jag väl kommer fram fick till ett bra pass med Enzo,Zebban fick oxå ett par korta pass,hem ganska tidigt för vi höll på att bli uppätna utav mygg o knott. 3 utav  mina 4 lediga dagar har jag i stort sett bara varit ätit gott druckit gott ja inte varje dag men ngra gg,fint väder har vi haft så poolen var det premiär i 22 gr i torsdags igår lördag 25gr så då var det underbart att bada.Badat och promenerat med hundarna i skogen och koppelpromenader ngt lydnadspass har vi oxå hunnit med.

       





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 2 juli 2014 07:30

Jahopp börjar om igen då!!! Debut och debut kan ju man ju prata om,gjorde ju en kl2 tävling i nov förra året med Enzo även att vi inte kunde den så den är utsuddad från vår tävling. Bestämde mig att starta i kl2 med Enzo allafall på vår klubb nu ...

Av Lotta - 3 juni 2014 20:00


 Bestämde mig för ett tag sedan att Zebban o jag skulle debutera i Elit hemma på vår klubb i slutet på maj,mestadels för att jag var tävlingssugen    Satte igång och tränade ngra ggr i veckan med dirregering och konskick gick ganska bra tycker jag....

Av Lotta - 11 maj 2014 20:34


Började Enzo och jag en viltspårkurs,hade tänkt på det länge har alltid tyckt att han varit duktig när vi spårat.Sen kände jag att jag ville ha ngt annat att göra än bara tävlingslydnad.För tanken är att jag ska starta Zeb i elit ngn gång i år,givetv...

Av Lotta - 8 februari 2014 19:04

Ja då var det ny månad,vad januari gick fort.Jag avsluta ju den med att vara sjuk en hel vecka,vet inte när jag var det senast faktiskt.Första jobbveckan avklarad mycket trött har jag varit,men det var fler på jobbet som sa att dem varit det efter de...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards