Alla inlägg den 18 mars 2012

Av Lotta - 18 mars 2012 19:54

har väl inte prioterat bloggen på 1:a plats dem här veckorna....Men men allt rullar på som bara den.Vi simmar ja Zebban då inte jag och han musklar på sig tycker jag ska tillbaka till Marie i veckan får vi se vad hon säger.Kursar gör vi oxå då har jag båda med mig för det mesta,nu är det ju inte så kallt längre då kan dem ligga i bilen 40-45 min var medans jag kör den andra.Vill inte ha Enzo sittandes o pipa brevid plan.Zebban tycker jag känns som vanligt vi tragglar på i 3:an.Sist gjorde vi första PL o sitt i gr på 5 mån och han låg o satt jättebra.Enzo kör jag LF inkallning läggande u g vilket han gör mycket framsteg i,sist fick vi hjälp med apportern och tränat på den här hemma och gjort stora framsteg där tar den och håller still i ngra sek.I ngra veckor nu så har jag även tagit tag i jaktapporteringen med honom,inte så avancerat mer att han ska hämta hem det jag vill att han ska hämta och där oxå gjort stora framsteg var väl första passet jag hade lina på honom sen har det funkat bra, fart runt ngn gång bara,avlämningarna har väl varit sådär men ser en förbättring där oxå   ...Ngra dagar förra veckan så var Enzo sjuk ca 40 i temp då var jag lite orolig så vi åkte till vett dem kolla honom tog prover urin,leukemi fästing lever njurar och ngt som tydligen kan visa på om det finns ngn tumör men dem var bra,han hade ngt förhöjda vita blodk  så allt som visade det på ngt virus men skulle tempa honom hela helgen för säkerhetsskull.På fredagen när vetten ringde så sa hon att dem fått in flera fall med hög feber o höga vita så ngt som gick tydligen nu mår han bra iallafall.Zebban mått bra iallafall som tur är,för inte är det billigt med sjuka hundar och tur är att man har dem försäkrade.Vill inte tänka på hur mycket vi lagt ut på dem sen i okt förra året när Z vart sjuk.Jaja vi har mat på bordet och kläder på kroppen.Och nu friska hundar   ....Lördag 10/3 var vi kolla på tävlingar Zebban och jag de var jättekul att träffa alla igen och den nya gruppen hade ordnat allt jättebra...Zebban njöt i fulla drag att få så mycket uppmärksamhet och leverpastejmacka utav matte.Lilleman fick vara hemma hos husse tyckte jag var bättre när han varit sjuk..

       

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards